• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Jessika: Skönt att allt såg bra ut och hoppas att det fortsätter åt rätt håll!

Mama: Har också tänkt på det, lite knepigt. Men jag håller med Idun om att det finns mycket kunskap i tråden som både gravida och icke-gravida har hjälp av. Den kunskapen (och förståelsen) finns kanske inte i vanliga gravidtrådar? Men jag hoppas verkligen att ingen drunknar och att den isåfall gör sig hörd så att vi vet.

Ego-uppdatering: Bebis lever! Blödningen verkar ha slutat och gyn kunde inte se nåt heller. Nu får det inte bli nån mer sånhär scare, tack!

• Krusbär

Håller med DND om att det är många stationer i en graviditet! Som tilltufsad mf:are är man ju extra känslig för alla stadier. Inte nog med att man har ett jobbigt förflutet, man ska kämpa för att få utredning och behandling.

Sen ska man bli gravid också!

Och sen är det dags för nästa steg, att klara de första veckorna, att se hjärtat slå osv.

Självklart är det väldigt individuellt hur man reagerar och mår. Men för mig är det fortfarande inte alls länge sen som min högsta önskan (som för övrigt kändes oupppnåelig) var att se ett hjärta slå på vul. Och den drömmen blev sann - det kunde hända MIG!

Sen är det ju som sagt många steg (och jag har många kvar) men för mig personligen så har varje litet steg inneburit mer hopp!

Visst är det skrämmande att man har mer att förlora, men för mig har det positiva övervägt. Trots jobbiga stunder, som igår, är jag tacksam för att jag är här! Hoppas att jag kan dela med mig lite av det hoppet. Kramar!

• Krusbär

Grattis Mamarazzi! Visst är det fantastiskt att det faktiskt finns en filur därinne?! Och ditt resultat var ju toppenbra! Jag har också surfat runt en del om KUB och sett trådar där folk med jättebra resultat blir helt förkrossade över att de inte får maximal "poäng", dvs. 1:20000. Men det är ju enbart om man blir beräknad till hög risk, dvs under 1:250, som man ska fundera. Och inte ens då behöver det betyda nåt! Det hela är ju enbart en riskbedömning, och är risken så pass låg att det räknas som låg risk så ska det inte spela någon roll exakt vilken siffra man får!

Oj, vad många kriminella ni är härinne!

• Krusbär

Mama: Håller med Cia, nu får du sluta upp att analysera! Allvarligt talat så är det väl 50/50 var moderkakan fäster, fram eller bak? Verkar också ha i framvägg, men vet ju inte hur de varit vid mf. Förmodligen 50/50...

Babblar: Jag trodde alla fick göra det gratis om de fyller 35? Jag fick betala 1800 kr för kub.

Iske: Hoppas att det går bra idag! Vad hoppas ni på?

Tänkte på en sak... Mf kanske är vanligare bland kriminella män med tanke på hur många såna som hänger här...?

• Krusbär

Ang. KUB så ska det inom SLL erbjudas gratis till alla som fyller 35 det året barnet föds. Men i vissa fall verkar även yngre kunna få det gratis. Fast jag fick som sagt betala.

Mammelutten: Håller tummarna för ett mirakel!

Väntar med spänning på att Babblar träder fram ur de kriminellas mörker ...

• Krusbär

Babblar: Nu ser du mer spirituell än kriminell ut!

• Krusbär

lillaD: Bra att du sover när du känner för det, kroppen talar om vad den behöver. Själv sov jag utan att överdriva 12 h/dygn!

Jo, jag är fortfarande hemlig på jobbet och vill så förbli. Har inte hunnit prata med chefen än och skulle gärna vänta tills efter rutin-ul 13/3. Vi får se hur det går. Det syns helt klart men jag tror mig kunna dölja det hyfsat med stora koftor.

Hur är det med lillaD:s mage? Har den gett sig till känna än?

• Krusbär

Hallå, har vi skrämt bort alla krimioella?! :-0

• Krusbär

LillaD: Det är nog väldigt individuellt när det börjar synas. Är man liten och smal blir det ju större skillnad mot innan också. Och har man tajta kläder syns det mer. Även om det mest är svullnad i början så är det ju ändå graviditeten som gör det... Min mage började synas i v 13, men det är fortfarande stor skillnad på morgon och kväll och från dag till dag.

Iske: Grattis till lill-tjejen!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8