• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Jessika: Jag har inget säkert svar på din fråga om hcg. Men enligt min läkare så är det hinnsäcken (moderkakan?) som ger hcg. Så har graviditeten kommit igång (man har fått hinnsäck osv) så är hcg:t högt även om det inte finns ett foster. Så jag tänker att det inte behöver ha något samband med mola iaf. Hoppas att du mår bättre idag! Får du provsvar i morgon?

Rasmusnalle: Klart att du kan hoppas! Håller tummarna för dg!

Ginko: Skönt att du kan känna dig lugnare nu!

• Krusbär

Mikes bride: Grattis! Och vad roligt att din man är frisk!

Odd: Stort grattis till sötnosen!

DND: Attans att det inte gick vägen! Men kanske blev det ingen riktig äl den här månaden? Tempstegringen ska ju helst vara lite tydligare för att man säkert ska veta. Och stegringen sker ca 24 h efter äl. Tempen kan fortsätta att vara hög i ett pr dagar efter proggen. Hoppas att det bara är tillfälligt strul och att det blir bättre nästa månad!

• Krusbär

Emmiss: Har inte angelsound men funderar på att köpa en gammal hederlig gravidlur i trä. Alltså en sån som barnmorskor använde tills för några (10?) år sen. Det borde väl funka? Någon som har provat?

• Krusbär

Jessika: Beklagar verkligen! Men bra ändå att de håller koll på dig nu. Många kramar!

Babblar: Jag vill inte heler köpa AS eftersom jag redan har gjort så många ul. Min bm sa att även dopplern hon använder för att lyssna på hjärtat är ul. Berätta gärna hur det går med luren!

• Krusbär

mamarazzi och vild i håret: Jag slutade med progg i v 14+1, men sista veckan tog jag bara 1/dag. Min gyn sa först att jag kunde sluta vid 12+0, men då sa jag att jag hade läst att moderkakan BÖRJADE ta över vid 12+0 men att den var HELT MOGEN först vid 14+0. Så då sa han att jag kunde köra till 14+0.

• Krusbär

mama: Man kan nog sluta tidigare också!

• Krusbär

Aldrig kan man få vara glad... I morse fick jag en rosa flytning. Inte mer än så egentligen, men det räcker gott och väl för att trigga igång en massa oro. Har inte haft nån blödning sen i v 9 och nu är det v 16. Fan också!

• Krusbär

mamarazzi: Vet inte varför jag blödde tidigare. En teori var att det blödde lite från kanten på moderkakan. Nu har jag fått tid hos läkaren i em. Hoppas att allt är ok. Hoppas också att det inte är skadligt med för många vul/ul. Detta blir mitt sjunde innan rutin-ul.

• Krusbär

Tack alla för svar! Det var 4 veckor sen ul och 2,5 vecka kvar till nästa, så det känns lika bra att göra ett extra nu för att slippa oron. Svårt nog ändå att inte vara orolig, och en blödning droppen... Hoppas också att fördelarna med ul uppväger nackdelarna.

Idun: Vad mysigt det lät med dig och hunden på natten!

• Krusbär

Lilleskuttan: Mysigt med bebis också såklart...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8