• Krusbär

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Idun: Det känns lite fånigt att åka till akuten för pytteblödningar (fast det är rött) och lite mensvärk. Dessutom blev jag ju kollad för en vecka sen och då var allt ok. Men det känns ju oroande att jag verkar ha värken just i samband med blödningarna. Kan man ringa till Läkarhuset och få tid där? Vad säger man då? Minns att jag ringde runt ALLA ställen i stan en gång, och blev ganska ordentligt avspisad av samtliga...

• Krusbär

Tack för alla svar. Det går inte ens att komma fram till Ultragyn på telefon, alla linjer är upptagna. Pratade med sjukvårdsupplysningen också och hon snackade om "menstid" (tror inte på den teorin!) men hade inga lediga tiden. Så det blir väl akuten isåfall. Hur populär är man där, liksom...

• Krusbär

Idun: Hm, bra idé! Har ju bara varit på KS hittills - kanske ska prova nån av de andra? Vilken har kortast väntetid, trevligast personal osv.? Har blivit väldigt bra bemött på KS men väntetiderna var bedrövliga. Men nu känner jag att jag avvaktar till i morgon, och isåfall åker in tidigt på morgonen. Då är väntetiderna kortare.

Nån som kan rekommendera Sös eller Huddinge?

• Krusbär

lucki: OK, så de tyckte att det var helt ok att komma dit? Det var ju väldigt intressant! Då kanske jag ska testa det i morgon när mannen är hemma så att vi kan åka bil?

• Krusbär

Nu pratade jag med en annan på vårdguiden som tyckte att jag skulle åka in. Så det blir nog KS ändå eftersom det är klart närmast och jag inte har nån bil.

• Krusbär

Den lever! Är exakt på dagen rätt i storlek och hjärtat slog fint. Läkaren kunde se något som kunde vara orsaken till blödningarna, en liten blodfläck i närheten av hinnsäcken. Men det verkade inte alltför alarmerande. Och huvudsaken är att räkan lever och växer! Tur ändå att jag åkte in, var rätt säker på att det var kört faktiskt. Många varma kramar och tack till alla som hejade på mig och mini idag!

Mikes: Nä men vad f-n! Inte ens med finapparaten! En kanske dum fråga - men vad är det de ska operera om inget syns? Kramar till dig!

• Krusbär

mamarazzi: Känner igen deppkänslan, så himla hopplöst att man ska behöva ta reda på allt själv och sen ändå få nobben från mindre insatta läkare! Men jag tror att iaf Trombyl börjar bli lite mera känt nu, tack vare studierna på sistone. Fast det är ändå trist att det ska vara så svårt att ens få tag på en vettig gyn. Gjorde en rundringning för ett tag sen till en handfull här i sthlm och samtliga hade flera månaders väntetid! Vi kanske alla skulle sadla om och bli gynekologer?!

• Krusbär

Mikes: När ska du göra nästa hcg-test och ev. skrapning? Håller tummar och tår för att det går bra!

Det kanske räcker om vi är experter på de nedre regionerna på kliniken? Efter alla gynundersökningar vet man ju iaf hur en sån går till. Och prover och behandlingar har vi ju som sagt bättre koll på än de flesta gynnare.

Ni som är (eller har varit) gravida på fest - dricker ni alkoholfritt vin med 0,5 % alkohol?

Gott nytt år allihopa!

• Krusbär

Bettan: Så då är det helt alkoholfritt fast det är 0,5 %?

MB: Tänker på dig!

• Krusbär

Ang. journalister (är själv fd journalist som har "sålt min själ" och blivit informatör) så tror jag absolut att alla tidningar ni nämner kan vara intresserade. Kvällstidningar har ju mycket riktigt inte tid att göra några djupare efterforskningar, men är intresserade av allt som ger bra rubriker. Och de når ju ut till många. Kruxet för alla journalister är dock att de söker efter en story med nyhetsvärde, dvs det ska helst vara nya och omvälvande rön som de är först med. Men finns det en person ("fall") att hänga upp storyn på och som läsaren kan identifiera sig med så ökar det ju chanserna!

Hinner tyvärr inte kommentera alla just nu, men kikar in i morgon igen och väntar då med spänning på rapporter från Linan, Kajo och Mikes. Beklagar också Spirits mf. Men grattis Vild i håret! Kram till er andra!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8