• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

lillaD: Nej INTE fatta sig kort!

BP: då är vi två som har moderkakan fram.

Iske och Lycka: skönt att fler gråter.

DND: Var är du vännen? Hur mår du?

Ikväll ska jag gå på gratis bio med en tjejkompis. Sååå mysigt! "Män som hatar kvinnor" hoppas inte jag blir rädd och börjar gråta.
    KRAMIS

• mamarazzi

Kikar förbi snabbt och kramar DND hårt!!! *kläääääääm* (oj förlåt tog jag i för mycket? :-S

• mamarazzi

ginko: Jag har upptäckt att det även kan vara problem att få fram progesteron! Det tar plöstligt slut ibland. ARGH! snacka om panik. Men nu ska jag snart sluta.

Johsjo: Det är nog inte så enkelt att du bara får massa piller. Beror ju helt på hur din läkare är. Det vanligaste är nog att de säger "vi hittade inget fel så det har bara varit otur." eller nått sånt. Jag bestämde mig dock för att jag ville ha aca (trombyl eller albyl minor) och progesteron men det var inte lätt att få någon att skriva ut det.
    Så jag har självmedicinerat med ½-1/3 albyl minor sen några dagar EFTER äl (det blev bara så + direkt sen) samt progesteron sen v 4+1 (jättesvårt att hitta någon som ville skriva ut det åt mig). Jag har nu bytt albyl minor till trombyl som jag äntligen lyckats få utskrivet. Jag har inte tagit prednisolon alls som vissa tar.

a80: liten softar bara och tar det lite lugnt nu. Måste ju slappna av och samla lite energi ibland med.

Krusbär: Oj vi verkar ju vara många med moderkaka i framvägg. Vågar inte hinta att vi kanske har kassa bakväggar hela högen.

LillaD: Jag gillar inte ens fet mat men jag har ätit massa McDonalds, pizza och bacon. Mums! Nu har det dock lugnat sig när illamåendet försvunnit.

Cia: Den var bra men jobbig. Vissa scener är ju inte precis trevliga. Spände mig så jag trodde jag skulle strypa blodtrillförseln till lillfoster.
    Jobbet kallar! Uff! ÄNTLIGEN FREDAG! TJOHO!

• mamarazzi

Hej tjejer,
    OJ vad härligt att se Poppy! Jag ska hålla alla tummar jag har för dig nästa vecka. Jag hoppas oxå på att de ska hitta något som är lätt att fixa. Så fixas det och sen kan du vara lyckligt gravid!!

DND: Men älskade sötis! Hoppas du blir gravid NU!

Cia: Snacka om symboliskt! Tänker på min dotter som sa "var det ÄNTLIGEN vår tur?" när vi berättade att hon ska få syskon. Kanske har hon haft samma dröm som du?

• mamarazzi

BP: Jag längtade sååå efter att min dotter skulle börja hicka i magen (vet inte varför men jag trodde det skulle vara häftigt) sen ville jag bara att hon skulle sluta.

• mamarazzi

a80: ha ha ha! Jag skrattar åt att du känt på ditt barns huvud. Den känslan blir nog bättre när h*n är ute.

EGO: Jag har varit sååå stöddig de senaste dagarna. Allt har känts toppen och jag har inte oroat mig det minsta. Har tom köpt mammakläder!! Vad tror ni händer då? Jo jag får en mini mini blödning igår. Alltså den var verkligen minimal. Pytte pytte lite på papperet när jag torkade mig men ändå. Min man försöker lugna mig och säger att det betyder ju ingenting. Kan du vara ett lite blodkärl som brustit ellet något. Suck! Vet inte om jag bara ska ignorera det eller vad... Ska nog ringa min BM på måndag och be att få lyssna på hjärtljud men senast sa hon att det gör hon inte förren i vecka 15 dvs om 2-3 veckor. Men det är ju iallafall tidigare än vecka 19 då jag har ul igen...

• mamarazzi

Tittar snabbt in (på jobbet - busigt! ) för att meddela att jag har bestämt mig för att inte oroa mig för den lilla blödningen jag hade i lördags. Det har inte kommit mer sen dess heller. Orkar inte mer tjaffs så jag lägger det åt sidan och oroar mig inte mer! SÅ!

KRAMAR till alla er som behöver det samt till er andra med.

• mamarazzi

Speransa: Jag har tagit progesteron sedan jag plussade. Det är tydligen inget bevisat att det hjälper men det är iallafall säkert att det inte skadar så det är bara att köra på. Var dock noga med att ta dem endast med +-1 timme eller så så det inte varierar för mycket (vilket EVENTUELLT kan vara farligt)

LillaD: Du och verkar ha gått precis lika långt! Enl. mitt senaste ul är jag 13+2 idag! Ska vi ha dubbelförlossning?!
    Ang. den där känslan att glädjen inte infinner sig kan jag skriva under på. Jag hade bestämt mig för att jag skulle sluta oroa mig om vi såg ett hjärta i vecka 9. Istället för glädje infann sig VÄRSTA ångesten. Jag fick liksom panik över att jag nu skulle bli ännu mer ledsen över att mista den drömmen somvi nu var närmare än någonsin. Kände mig inte alls glad utan grät istället ännu mer. ;-( Min man tyckte jag var helt knäpp - han som var så glad.
    Men NU efter mitt senste ul förra veckan kan jag faktiskt glädjas. Visst är det blandat med oro men jag KAN vara glad oxå. Jag har ju dock den stora fördelen att ha gått igenom en lyckad graviditet tidigare och det tror jag lugnar mig. Förstår att det blir svårare då alla ens tidigare graviditeter lett till missfall.
    Jag oroar mig mycket över att jag oroar mig och är helt knäpp, Men jag skriver som många här inne skrev till mig. Det är INTE konstigt att vi oroar oss, inte kan glädjas och blir lite knäppa. Det är FULLT förståligt. Men jag hoppas att du kan glädjas snart. Iallafall liiite. Kram vännen och GRATTIS igen!

Tack till alla er som peppar mig över att jag vågar/kan lägga bort oron! Lite pepp behöver jag. Även fast jag låter kaxig så smyger ju sig oron in...men jag fortsätter att slå bort den.

KRAMIS

• mamarazzi

Krusbär: Det är ju på min födelsedag! Så det måste ju betyda att det kommer gå superbra!! BM som gör ul:et kommer säga saker som "Nej men vilket FANTASTISKT vackert barn. Det har jag sällan skådat." "Tittar på här på hjärnan ser man att barnet är ENORMT begåvat. Den kommer bli något strort." Så kommer hon säga. Lovar!

Cia: Jag gillar tigrar!!

LillaD: Kastar lite kottar på dig! (det var så länge sen )Men snälla kottar alltså.

*Vinkar till Finesssan* (och pussar Vida på huvudet)

Kramar till er alla.

• mamarazzi

LillaD: Jag ska lyssna på hjärtat i vecka 15+1. Jag bokade en tid hos min BM för jag kände att det var för länge att vänta till 22 april för rUL. När jag var gravid med dottern lyssnade jag i vecka 13 men nu vägrade BM göra det innan den tiden jag fick nu.

Irma: Jag levde så mycket i förnekelsen att jag inte ens köpte boken! Whats up med ditt språk?

Krusbär: Åh vad härligt att få "outa" sig!! Precis som speransa har de på mitt jobb vetat om mina missfall och varje gång jag blivit gravid så att de kunnat förstå mitt knasiga beteende. Men inte har det betytt att jag alltid fått sympati ändå så jag vet inte vad som är bäst.

Vet ni förresten att Familjelivs tidning ska skriva om "Hur länge orkar man försöka" i nästa nummer? Spännande!!

• mamarazzi

Poppy: Men vad bra ändå att din livmoder inte är "paj" men det hade ju oxå varit skönt om det var något lättfixat. Å andra sidan är livmödrar sällan lättfixade så detta var nog ändå det bästa resultatet du kunde få. Men sen måste jag ju oxå säga FY F*N! Jä**la skitdoktor! Jag blir så arg att det finns så många som behandlar oss så illa. Precis som i citatet Lycka klippte in så kan de ju fasen förstöra ens liv... snyft! Men nu ska du se till att få Fragmin. Någon måste du ju hitta som kan skriva ut. Nu har du ju fått lite förslag här. Men fy bövelen vad jobbigt det är att behöva dra i allt när man inte orkar. Lycka till! Tänker på dig massor.

Lycka: Tack för länken. Bebisarna på rad där på bild gör en ju helt tårögd. Ja jag är så blödig jämt. Ska läsa mer senare.

Krusbär: HURRA! Grattis.
    '
    Cia: Åhå jobba! Lycka till! Jobba på en lördag? Är det inom vården eller?

Ego: Igår fyllde jag år (hela 34 år ) och jag hade en sååå bra födelsedag. Jag, mannen och dottern gick på restaurang i Malmö och mööös. Att se ha en liten bebis i magen gjorde ju hela situationen sååååå underbar. Jag kan verkligen inte klaga numera. Åh vad jag hoppas att ni alla snart får samma lycka!!

KRAMAR I MASSOR

• mamarazzi

lillaD!!! Jag missade ju ditt inlägg (hur f*n det nu var möjligt ) så jag vinkar nu lite extra! *vinkar helt hysteriskt * ´
    Och hur känner du dig numera?

• mamarazzi

lillaD: Åh vännen! Jag kramar dig HÅÅÅÅRT! Jag förstår precis hur du känner och det är inte alls konstigt. Jag som ändå är så lycklig och positiv har också mina down och oroar mig fortfarande mer än jag känner att jag borde. Senast för ca 1 timme sen sa jag till min man att jag kommer få panik om inte denna bebis börjar sparka tidigt så man vet att nån finns där inne. Just nu är jag inne i den där otäcka fasen när jag känner mig rätt normal. Sällan illamående och inte mer trött än vanligt. Skit med! Även om jag sa förra veckan att jag struntar i blödningen jag hade så dyker den ju upp titt som tätt i minnet och sätter griller i min hjärna.
    Sen är det precis som du skriver att du har haft det skittufft i 3(!!!) år och det gör att man mår dåligt. Inte kan du vända ett blad på en dag (och glöm inte sen alla galna hormoner som snurrar runt i kroppen!!)! Själv har jag bara mått skit i 1 år och under den tiden har jag haft min underbara dotter som tröst så det har aldrig känts lika illa för mig och därför tror jag att jag klarar att hämta mig fortare. Men som sagt - oron slipper vi aldrig men jag hoppas att den lägger sig lite för dig och att du snart kan känna lite glädje. HYSTERISKT många KRAMAR igen

Bettan: Vi har faktiskt rätt att vara bittra och sura! Så det så!! :-P Håller alla tummar jag har att du får en bra utredning.

Fröken Joper: Vi klagar OFTA över läkare och de bristfälliga utredningar vi får. ARGH! Underbart att ni ska adoptera!!! Hoppas ni snart har ert barn i famnen!

• mamarazzi

Jag vill med ha trådträff!! Men jag är ju skåning. Menar ni att jag ska släpa mig ända till norrland för att få träffa er!? LillaD: Åker du med mig?
    Men vi får ha det i början av sommaren isåfall så inte jag och LillaD föder mitt i allt!! :-0
    Aha nu fattar jag nog att vi pratar om 2 olika träffar eller? En på Kungsholmen snart och en i sommar? Eller? Om ni beslutar er för den 24 eller 25 april så hojta till för då är jag i Stockholm. Har ett megaspeckat schema men jag får se om jag lyckas få in er. Hade ju varit såååå kul!!!

DND: Fy vad ditt liv är jobbigt just nu! Åh vad jag tänker på dig. Det MÅSTE ju vara vända snart!! *kram* Jag vill oxå veta mer om din mans provsvar. Vet ni vad det betyder? Kan stället som gör ivf mer om sånt? Kan de behandla honom så att ni kanske slipper ivf? *kramar igen fast hårdare*

Lycka: Inte är det speciellt läskigt med glukosbelastningen inte. Jag tycker tom det är ganska mysigt att få sitta och vila sig lite med en god bok.

Hella: Åh vad underbart! Lycka till!! (min dotter kom 14 dagar sent och du vet väl att de finaste barnen kommer sent?! )

Idun: Fjällen lät härligt!

Ego: Megasjuk! Fan! Förkyld, hosta i mängder, snurrig och feber. Inte hinner jag med det nu när jag var hemma med sjukdotter förra veckan. Tyck lite synd om mig tack.

Har slutat med progesteron för 2 dagar sen (13+6 med bara 1 st i 3 dagar mot slutet). Läskigt! Har tidigare haft 2 minimala blödningar som jag ignorerat till max. Nu när jag slutade med proggen fick jag lite panik och tänkte "nu kommer nog allt ut!". Ang. blödningarna så oroar jag mig för att det är ett MA och att bebis har dött så jag tänkte att nu när progesteronet försvinner så kommer det kanske ut. Men inget har kommit! Inte minsta blödning! Så nu ignorerar jag det igen och är lycklig över att jag är gravid.

Förresten vill ni se "mini-mama"? Bilden vi fick vid nup (12+1) ligger i mitt galleri.

• mamarazzi

BP: Jag tar bricanyl pga astma men du tar för sammandragningar eller? Jag tar det dock väldigt sällan (och håller mig till andra mediciner om det inte är akut) för jag blir så darrig och får hjärtklappning så snart jag tar dem. Tycker inte det hjälper så mycket då när jag får dessa symptom istället. Men gäller det sammandragningar så är det ju inte så mycket att be för. Jag hade nog tagit ofta eftersom vi ju INTE vill att bebis ska komma ut redan.
    Ang. att sluta med sprutor så inser jag att det är läskigt. Jag tar ju trombyl och läkaren som skrev ut det till mig sa att jag skulle ta minst till månad 5 och ev. hela tiden så det lutar nog åt hela tiden för att jag inte vågar sluta.

DND: Tror som de andra att mannen start har en stor frisk armé igen. Det måste vi ju tro så att det blir mini-DNDs snart. Jag tror det. *kram*

Lycka: Jag skulle oxå ha citron med mig till glukosbelastningen. Hum.. ring och kolla för utan citron blir det INTE gott.

Poppy: Men blödningarna har varit innan jag slutade med proggen och nu har det kommit nada så jag bestämmer mig för att det är positivt. Hur är det med dig då?

Krus: Visst är h*n söt! Underbart med sparkar hos dig!!!

Idun: Åh det hade ju varit sååå roligt att träffas! Problemet är dock att jag har bokat tjejhelg med 2 andra tjejkompisar så jag får se till att jag kan smita undan lite. Söndagen hade nog funkat bäst för mig typ runt kl 15 men då kan ju inte Iske. Hur ska vi lösa detta? Ska vi skapa en liten tråd där vi kan anmäla vilka som kan när? (och visst var min mage i vecka 42 något att vara stolt över. Hi hi hi!)

• mamarazzi

DND: Tittar snabbt förbi innan jag ska gå och sova och ger massa kramar till dig!!
    Ja mamman din lär bli orolig men det är ju det som de är här för. Hon förstår säkert din känsla. Precis som Bettan skriver så får du lugna henne när du mår bättre. Skriv bara ett kort sms kanske (om hon nu kan läsa sånt)? *kramar igen* Du vet att jag tänker på dig.

• mamarazzi

Mom2006: som jag skrivit i din inbox så tycker jag att ni ska ta emot den utredning ni nu får. Det skadar ju inte alls! Tänk om det är ngt mer och de kan hitta det redan nu så ni slipper mera ledsamheter!! KRAMAR

LillaD: Vad skönt med ett livstecken! Tänker på dig! Åhå e du också i stockholm den helgen!!! KUL! Så vilka tider passar dig? Kan du gå ifrån mässan? Lördag eller söndag runt kl 15 alt. söndag runt kl 18 skulle passa mig tror jag...

Poppy: Åh vad skönt!! Hurra!! April är snart här. Inte alls länge! (tänk så istället) Dansar en liten dans här hemma över att Dr A.S. var så bra (men inga trevliga initialer inte. )

Nu ska jag fortsätta och slö kolla på Ugly Betty och koncentrera mig på att vara sjuk...

• mamarazzi

Krus: Klart du ska berätta! Du är ju en solskens historia!!

KRAMAR TILL ER ALLA

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8