• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

OJ menade inte alls att ignorera dig sötD! Missade att uppdatera sidan bara. Ha ha ha! jag gravid? JAPP!

• mamarazzi
    mamarazzi skrev 2009-03-02 15:57:29 följande:
    Allt såg helt superbra ut! Risken för kromosomavvikelser var oxå liten 1:2400 dvs 0,4 promille så det behöver man ju inte alls noja sig över.
    varför ska man surfa runt? Insåg just nu att 1:2400 inte alls är ett speciellt bra resultat. Men NEJ jag ska inte noja mig! Det ÄR en bra siffra. Baserat på min ålder (34 år snart) så hade jag 1:355 så 2400 är ju en mycket bättre siffra.

Så nu har jag övertalat mig!

Iske och Finesssan: tack sötisar!
  • mamarazzi

Mom2006: tack för grattis!

Vänta nu!! Menar du på universitets sjukhuset i Lund? Jag har varit där och.... Vi kan inboxa varandra om detta om du vill för jag har inga positiva ord att säga om dem...

Ang. Cura i Malmö (för det är väl dem du menar) så ville de inte göra någon mf utredning då jag frågade. Men om du har fått ja där tycker jag definitivt att du ska gå dit!!!

• mamarazzi

Cia: tack för att du lyssnar (eller lyssbar if you prefer... )

Bettan: helt rätt!

• mamarazzi

Är också lite rädd för att titta in här numera då flera av er ser så kriminella och elaka ut.

Ginko: GRATTIS! Hurra!

DND: Jag? En gräddfilare? Ja nog har du rätt alltid. Hi hi hi! Passa er för snart börjar jag fälla kommentarer om att ni "ska rycka upp er" och "tänk inte på det utan slappna aaaaav så ska ni se att det går".

Krusbär: Så sant så sant. 1:2400 är 0.4 promille! verkligen inget att noja sig över.

Irma: Tack!

Cia: He he he! Kommer du inte ihåg att jag är den som omöjligt kan skriva ett helt inlägg utan stav/skrivfel? Ha ha ha! Det är det som gör oss goa!

MERA EGO: Har precis kommit tillbaka från glukosbelastning och ingen diabetes har jag heller. GRÄDDFILARE!!!

• mamarazzi

Irma: Fin bild! Nu är du inte kriminell längre!

Hörnini..jag har tänkt på en sak (hurra!).
    Det visade sig nu vid ultraljudet att jag har moderkakan i framvägg igen. Det hade jag även med min dotter. Jag frågade om det var så att man alltid hade moderkakan på samma ställe men BM meddelade att det beror på vart ägget fäster och det vanligaste är att man har den i bakvägg.
    Det fick mig att fundera... Kan det vara så att min bakvägg av livmodern är kass? Att äggen inte kan fästa så bra där och att det är därför jag har fått 4 missfall? Jag har ju fått tidiga mf eller senare ma som har slutat utvecklas tidigt (kanske inte fäst så bra?). Någon som har läst något om att man kan ha en bra sida på livmodern och en kass?

• mamarazzi

Cia: Ha ha ha! Nej du har helt rätt. Jag blev bara lite nyfiken och det hade ju varit underbart om jag kunde ge mig själv en diagnos.

Iske: Oj huj vad jag spännande! Lycka till!!

• mamarazzi

Krusbär: Jo så måste det vara att kriminella män har lättare att få missfall. Kanske vi ska göra en undersökning?

Okej då. jag slutar analysera! (säger hon men smyger snabbt iväg och googlar. fniss!)

Ang. KUB så beror det på vart man bor hur reglerna är. Jag är 33 år men får det gratis i Skåne.

• mamarazzi

Iske: Åh vad underbart med en tjej!! Skönt att de äntligen fick koll på mätningarna med. Alla orsak till oro eliminerad!

LillaD: Det är så underbart detta det vet du att jag tycker! Tänk att vi också är nästan PRECIS lika långt gågna. Efter UL är jag i vecka 12+4 idag. Du?

Ang. mage så kan du glömma den där boken med att det ska synas först i vecka 18. Jag ser redan ut som om jag är vecka 25 men jag har ju visserligen fått ett barn tidigare. Men även då hade jag stor mage tidigt. Gick inte att dölja efter vecka 15. Lägger snart upp en bild i mitt galeri där jag är i vecka 16 typ så stor är jag nu denna gång.

Tror också det har att göra med hur stor man är. Jag är 1,60. Sen tror jag också det har att göra med hur barnet ligger. Jag har moderkakan i framvägg + att jag vid min förra graviditet aldrig hade något problem med att órganen blev ihop klämda. Hela bebisen låg nog på utsidan. Lägger upp ett foto med när jag är i vecka 42...så ni fattar hur mycket på utsidan hon låg.

BP: Grattis på 100 dags dagen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8