• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej alla vänner!
    Nu är jag tillbaka från skidsemester. Nja skidsemester är väl för mycket att kalla det då jag inte stog på ett par skidor en enda gång. Inte vågade jag det inte med världens lilla guldklimp i magen. Idag är jag på 10+4 och om en vecka är det dax för UL igen (NUPP). Jag skriver det igen: SEN ska jag andas ut.

DND: Skit med! Fan att du ska behöva må så dåligt. Men jag tror inte du behöver oroa dig över tempen. Det kan väl vara lite upp och ner väl? Ang. att mensen kom utan prog tycker jag du ska se som positivt. Skönt att kroppen sköter sig själv. Jag tänker på dig gumman!

Poppy: Kul att se dig här. Tänker på dig med ju! Hur känner du dig nu? Hyffsat stabil? Jobbar du heltid? Jag har ingen erfarenhet om långa cykler men däremot så har min hoppat runt från 21-29 dagar. Innan mf har jag ALLTID varit som en klocka på dagen.

MB: grattis att du blivit fru!! och grattis till att din man är FRISK!

Jessika: Fy vad trist! Hoppas att du kan få ny energi nu under detta halvår. KRAMIS

Iske: Lycka till imorgon!

*vinkar till alla er andra*

Cia: Så A. har ännu inte fattat sömnens underbara värld?

• mamarazzi

Förresten en fråga: Hur länge har ni tagit progesteron? till vecka 12+6 eller 11+6?

• mamarazzi

mamarazzi skrev 2009-02-23 16:46:54 följande:

Förresten en fråga: Hur länge har ni tagit progesteron? till vecka 12+6 eller 11+6?
    och trappade ni ner eller slutade tvärt? (jag tar en morgon och en kväll)
  • mamarazzi

Emmiss: Jag har inte gått hos kurator men funderar på om jag kanske borde...

• mamarazzi

Tittar snabbt förbi:
    DND: Jag har också tidigare haft lätt för att bli gravid men nu senast (innan denna grav som gått längre än någon annan) så tog det 6 månader. Kan tänka mig att depp. teorin även stämmer på mig. Kände mig sååå nere.

Krusbär: Shit till 14+1!! jag har inte så många ju!

• mamarazzi

vild i håret: Grattis! Jag ska på ul på måndag och är förhoppningsvis i vecka 12+0 då...

Lycka: Hur har det gått idag? allt okej med lillbebis?

Iske: Hur gick det idag?

• mamarazzi

Krusbär: Åh nej. jag tar dock förgivet att det är ofarligt men det måste ju vara sååå jobbigt. Vet de varför du blödde tidigare?

Kakgumman: Jag har tagit progesteron från 4+1 (samt trombyl/albyl minor) under denna graviditet och nu är jag i 10+6.

BP: Jag har gjort 2 glukosbelastningar under graviditeten med min dotter och på tisdag är det dax igen. Min pappa har diabetes så därför måste jag göra 2 st. Inte alls kul när man inte får äta på morgonen i vecka 11!! Passar inte alls bra liksom.

DND: Hurra för bra AMH! Hur går de vidare nu då med din man? Njut nu av tiden mellan mens och äl. Det är ändå den bästa tiden. Kanske är det inte fel heller att ta en månad uppehåll om de ska kolla upp mannen m er. Vi hade en månad uppehåll under hösten och det var sååååå skönt!

Välkomna Fru Hagelin och copkat!

Irma och Sissela: Ang. prover så har jag en annan lista som verkar vara den "vanliga". Jag har fått den av lillaD tidigare. Ska leta upp länken.

• mamarazzi

Lycka: Jag testade urin för någon vecka sedan och jag hade visst också GBS men utan att de ska göra något. Tydligen kommer jag dock att få dropp vid kejsarsnittet sa de. Vet inte så mycket om det...

Lilleskuttan: Shit vilken snabbis! Helt otroligt!

BP: De pressar i citronen i det du ska dricka så det inte blir så sött. Jag tycker inte alls att det är så äckligt att dricka. Tvärtom riktigt gott när man inte fått äta eller dricka något på morgonen.

Jag har tänkt på en sak. Vi verkar ju vara enormt många gravida i tråden nu och jag funderar lite på om vi ska starta en egen tråd? jag vet själv hur jobbigt det var när jag försökte att bli gravid med alla gravida som "klagade över ditten och datten". Kanske är det enklare och bättre att vi sköter vissa diskussioner i en annan tråd och sen är visserligen de som vill och orkar välkomna in och där så mycket de vill + att vi också självklart ska hänga i denna tråd men kanske inte behöver klaga över alla gravid krämpor. Vad säger ni? Är jag helt ute och cyklar?

• mamarazzi

Idun: jo hum, jag fattar. Men de kan ju ändå komma in i gravida tråden och få det där? Jag känner ibland att vi kanske stöter bort de som bara inte orkar med en gravid till just den dagen. vill ju att ALLA ska känna sig välkomna!

Cia: jag "kom ju till" under sommaren så jag missade vågen.

Men jag tyckte att det var jobbigt nog ibland med de få som var gravida under hösten (ta INTE åt er nu! inte ert fel!) Nu när jag försöker sätta mig in i hur jag skulle känna det i tråden idag så skulle jag nog känna mig ännu mer onormal när "alla" andra blir gravida. De ogravida drunknar ju nästan i oss gravida nu. Eller jag kanske bara har en skev uppfattning eftersom jag är gravid?? *kliar mig i huvudet*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8