• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Finessan skrev 2009-01-17 11:02:45 följande:
    Ang. namn så vågar jag nog säga att jag är ensam i världen med mitt namn. Finns alltså ingen tvekan om att det är jag som står med namn, om jag kommer att göra det. Bra jobbat Cia! Som fö kan intyga att jag inte heter Maria Svensson.
    Ha ha ha! Jag har ju dina proggisar (de tröllspösvingade) så jag vet ju oxå vad du heter. Ha ha ha! Inte är det Maria Svensson inte eller ens Anna Andersson.
  • mamarazzi

Lilleskuttan skrev 2009-01-17 13:34:36 följande:

mamarazzi: Hade du fått tid för vul?
    Nästa måndag. Då är jag i 6+4.

Cia: Kan vi inte göra så att vi mailar DIG så svarar du bara på våra mail. Det blir ju enklare?
  • mamarazzi

Lycka: Smörgåstårta i 2 dagar?! Vad har jag missat?

Cia: Du är TOPPEN!!

• mamarazzi

Det verkar lite dött med fest idag igen... Jag är också solo ikväll och jobbar och surfar lite om vart annat.

Var inne på niomanader.se och hittade detta:

Är det sant att det är troligare att man får missfall om man har fött en pojke?
    Den danska forskaren Ole Christiansen studerade 200 kvinnor som haft minst tre missfall efter sitt första barn. Betydligt fler av kvinnorna hade fött pojkar än flickor tidigare. Studien visade att de kvinnor som fått söner hade drygt 30 procent mindre chans till en lyckad graviditet än de som fått döttrar.
    Studier har visat att kvinnor som får upprepade missfall kan få en injektion immunglobulin för att minska missfallsrisken.

Ang. pojkar så verkar det väl inte stämma här på oss som har barn sen innan.
    mamarazzi: dotter
    Kajo: dotter och son
    Poppy: dotter
    Cia: dotter
    Fler?

Men har någon hört det där om immunglobulin???

• mamarazzi

Cia: Åh hade ju varit toppen. Kilar in i behandlingslistan och kollar vart jag ska åka.

Iske: Har även du välsignats med en dotter? Härligt!

• mamarazzi

Cia: Uppsala...jag bor i skåne... Men jag kollade upp tågen och om jag åker nu är jag hos dig vid 05:47!!!

• mamarazzi

oj! 6:54 var det visst men det spelar kanske inte så stor roll.

• mamarazzi

Iske: Letade i behandlingstråden men hittade inte dig där. vad hittades för fel? Hur medicinerar du?

Cia: Åhå så du har släkt i skåne? Jag bor hyffsat nära Lomma minsann men missade den randiga sjökon! Men om vi har tur kanske vi kan ses nästa sommar på Lomma och då är det jag som är den randiga sjökon!!! (hoppas hoppas hoppas)

• mamarazzi

Cia: e ni skåningar eller? Jag är inte skåning men gift med en. Goa killar det! och nu har jag en dotter som är värsta skåningen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8