• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Bettan: Nu gäller ju detta Lund men min remiss gick iväg i mitten av juni och i november fick jag tid!! När jag väl kom dit i december (var på semester i november) så tog de två ynka prover (TSH och FSH). Dubbel !!

Krusbär: Hurra!!

DND, Bettan och Irma: Det är ju bra att ni inte tycker vi gravida blir jobbiga. Öppen för mer svar så vi inte missar någon.

EGO: själv har jag haft en depp dag idag igen. Stannade hemma från jobbet och sov till kl 10 och det behövdes. Kände mig sååå mycket piggare förra veckan men nu är jag så trött och gnällig igen. Inte så konstigt att jag var piggare förra veckan då jag hade semester och dotters farmor gick upp vid kl 7 med lilla M. så jag fick sova till kl 9.
    Känner mig deppigare och oron växer ju närmre vi kommer NUP ultraljudet på måndag. Å ena sidan LÄNGTAR jag dit och ändra sidan vill jag vara lyckligt ovetandes om inte allt är bra. Ja ja, ni vet.

KRAMAR OM ALLA ER SÖTISAR

• mamarazzi

DND: Åh hur söt är du då!!! Jag blir så glad över att du låter lite piggare. Och du har sååå rätt i dina ord. Jag lyssnar och nickar. KRAMAR i MASSOR till dig och drick lite vin från mig med tack.

Sissela: okej du gillar oss med!

Bettan: Här kommer en MEGA kram till!! *KRRRRRRAAAAAAMMMMMMMMMM*

• mamarazzi

Bling: Okej du gillar oss med! Fasen känns helt overkligt att JAG tillhör de gravida. Helt fantastiskt!

Är i 11+0 idag och idag har varit en bra dag. Känner mig megagravid och magen putar. NUPPet kommer gå som en dans. Ha ha ha! Vi får se vad jag säger om säg 2 timmar.

KRAMAR

• mamarazzi

Rasmusnalle: Lycka till idag!!

MW: Hum, nä det är inte förren på måndag jag ska göra NUPP och sen på tisdag glukosbelastning (som jag oxå nämt för BP). Så igår hände inte mycket.
    Okej vi vill ju inte att du ska lägga dig ner och sparka och slå! Bäst vi stannar (kan fortfarnade inte fatta att jag skriver "vi" - tänk snart skriver ni andra "vi". )

DND: Helt okej att inte kommentera allt skriver jämt. Det hoppas jag iallafall för det gör inte jag.

• mamarazzi

Rasmusnalle: Åh nej vad trist! Åh fy varför ska livet vara så orättvist? skickar mängder med kramar

• mamarazzi

DND: Ruskigt imponerande att du orkade med bebisen. *tummen upp för dig*

BP: Åh vad skönt att det gick bra för dig idag. Det ska nog gå bra för mig också på tisdag. Jag ser nästan fram emot det. Ska få sitta i en skön fåtölj och läsa en tidning i 2 timmar! Det gör man inte varje dag med en 3 åring.

Jessika: Hur hänger det där ihop med ditt MA? KRAMAR till dig

Ännu mer kramar till Rasmusnalle....

• mamarazzi

Jessika: Åh herregud vilken soppa! Som om vi inte har nog med skit?! Du vet att vi tänker på dig. KRAM

• mamarazzi

Kollar snabbt in för att ego uppdatera (kommer tillbaka senare för att läsa).

DET GICK VÄGEN! Det är ett levande barn där inne!
    Allt såg helt superbra ut! Risken för kromosomavvikelser var oxå liten 1:2400 dvs 0,4 promille så det behöver man ju inte alls noja sig över.

Så nu ska jag andas UT! Nästa ultraljud är i vecka 19 och tills dess ska jag vara LYCKLIGT gravid (hoppas jag kan hålla det).

*vinkar glatt till sötisD som vi saknat sååååå*

• mamarazzi

babblar på skrev 2009-03-02 09:06:47 följande:

Cia: japp skyller på den Fast jag läste för ett tag sen att gravida inte hade gröt i hjärnan Men det kan ju vara nåt annat klet Oj jag har fått en figur också...ser ju nästan kriminell ut
    Har vi INTE gröt i hjärnan? Då undrar vad det är jag har i hjärnan för inte är det min gamla vanliga hjärna här inte. Är HELT förvirrad!

BP: jag gillar vissa bitar men vissa bitar kommer ta tid att vänja sig vid antar jag. Speciellt med min gröt...eller inte i hjärnan.

LillaD: jag hytter med näven åt gräddfilare och gräddyoghurtar med för den delen.

Jessika och Cia: tack för grattis! Tänk att allt är Finesssans förtjänst! Det är ju henns lyckoprog som gjort det!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8