• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

DND: Så du tänkte att om ni först får ett biobarn ifall ni få hinner adoptera efter? Men det känns det ju som om ni ska hinna om ni ännu inte har fyllt 40. Ni står väl redan på kö i en adoptionsorganisation och då blir ju ert könummer bättre och bättre ju längre tiden går med.

EMND skrev 2009-01-14 13:59:00 följande:
    vi är alla på väg dit, frågan är bara hur snabbt vi närmar oss. Vi är inte 40 än men nästan.
    Men är det inte så att det går ett år på 12 månader?
  • mamarazzi

corneliana skrev 2009-01-14 14:10:14 följande:

Hej på er! Undrar om det är någon som vet vad som kan ha hänt när livmoderslemhinnan blivit förtjockad efter mf. Jag har haft 2 mf och nu är min slemhinna tydligen för tjock. Min gyn misstänker en polyp. Är det någon som vet om det kan vara något annat?
    [/citat]

Hej! Ingen aning tyvärr. Beklagar dina missfall.
    EMND skrev 2009-01-14 14:11:44 följande:
    eller tvärtom, har inte tänkt tanke klart. vet inte ens om jag orkar, vill. Jag hoppas ff bli gravid så gott som denna månad.
    Jo men det var så jag tänkte. Att du blir gravid typ NU, får ditt bio barn och sen tar hemutredningen direkt efter barnet är fött. Blir väl bra?
  • mamarazzi

Corneliana: Mitt svar hamnade visst inne i citatet.

• mamarazzi

Idun 78 skrev 2009-01-14 14:16:02 följande:

Mamarazzi och DND, skönt att höra! Jag blev så uppskrämd av broschyrerna ifrån adoptionsbyråerna där det just står så mycket om att man aldrig kan garanteras att bli godkänd och att det är upp till den enskilda handläggaren. Jag blev vettskrämd! Nu är jag lugnare... Tack!
    Tror du kan känna dig lugnt. Du verkar ju så här på nätet verkar vara "hyffsat" normal iallafall.
  • mamarazzi

mamarazzi skrev 2009-01-14 14:19:10 följande:

Idun 78 skrev 2009-01-14 14:16:02 följande:
    Tror du kan känna dig lugnt. Du verkar ju så här på nätet verkar vara "hyffsat" normal iallafall.
    [/citat]

Vad duktig jag är på att formulera mig och stava. Det är ju helt fantastiskt!
    ginkgo skrev 2009-01-14 14:21:50 följande:
    [citat]
    Svar på #1120Nej, inget jag hade tänkt på. Men sen efteråt, tänkte jag att jag innan varit lite orolig för att äl-flytningarna i princip försvunnit (trodde det skulle försvåra att bli gravid). Men sen efter behandlingen så var de tillbaka som vanligt, så jag vet inte om bv påverkade. Jag har inte kollat bv denna gång... har faktiskt inte tänkt på det... hmmm...
    Men jag tror bv ska ge MER flytningar. Ja ja, tydligen kan man ju ha symptomfritt för det hade ju jag...tror jag.
  • mamarazzi

men VARFÖR hamnar svaren INNE i citatet??

• mamarazzi

Franka: Nej men oj fy! Vilken tur att allr ät bra!! Vilken vecka är du i nu? Men jag tycker det var helt galet att de inte ringde upp!!

Äter du trombyl Franka eller annat blodförtunnande?

Funderar på att många utav er har haft blödningar under graviditeten och att det kanske beror på de blodförtunnande. Jag har själv börjat hispa mig över det och har gått ner från en 1/2 till 1/3 barnalbyl.

• mamarazzi

Cia: Hum så då går det alltså att klara sig från blödningar trots blodförtunnande. Bra!

Franka: Tänk att du kunde somna! det imponerar på mig!

• mamarazzi

Franka: Just ja det var du som slutade vecka 12. Jag tänkte göra det med.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8