• Iske

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Idun 78 : ja jag har precis gått in i v 16 känner bebben i bland eller nästan varje dag... men vill ju kunna höra så jag får nog testa mig fram.. förstår ju att nu kan det vara svårt att hitta igen bebben.... ska försöka mig in på att hitta det ljudet :)

• Iske

Idun: ja först så var jag osäker om det va bebben men den är igång samma tid varje kväll nästan diffar bara lite men dottern kände jag första gången i v 16. Men min bm sa att det är ju inte så vanligt att man känner den så tidigt och att man kan känna den en dag och sen går det flera dagar innan man känner den igen och att jag skulle inte bli ororlig osv.... ja vad ska man säga jag är glad att jag känner bebben... :D

• Iske

vild i håret skrev 2009-01-04 21:48:53 följande:

Jag brukar mest vara här inne och ställa en massa frågor till er kloka och kunniga tjejer, men nu har jag faktiskt en liten god nyhet: Jag är gravid igen (efter 5 mf på raken) och har nu slagit ett nytt "inte-blöda-under graviditeten-rekord". Det vill säga en HEL LÅNG VECKA har jag varit gravid utan att blöda. Vågar förstårs inte hoppas ett ändaste lite dugg på det här, men för mig som brukar börja blöda direkt vid pluset är detta ett stort framsteg.Ett stort och härligt framsteg som jag har er att tacka för. Min läkare har nämligen ingen koll alls på upprepade missfall, men gick till slut med på at ge mig crinone när jag berättat om hur många av er som fått progesteron.Hur än slutet blir på den här resan så vill jag bara skicka en stor tackkram till er alla för denna vecka utan blödningar.
    Grattis håller tummrna att det ska gå bra hel vägen :D
  • Iske

tycker absolut att det kan vara värt ett försök att få upp ögonen på lite större tidningar att skriva om våra problem.... Aftonbladet är ju inte alltid omöjligt haft med artikel där. sen så kanske Svenskadagbladet skulle vara nått ?

• Iske

Beror väl på lite hur man lägger fram det och villka man vill ska läsa det.... viföräldrar är säkert lättare att få kontakt med än SvD

• Iske

shit villken förkylning jag åkt på fick sitta på sjukan ett tag i söndags för att kolla så jag inte fått luginflamation.... Och nu har jag blivit förstoppad igen tror jag blir galen känns som att inget funkar.... så alla tips är välkommna har allt från linfrön hemma till grejer som är köpta på apoteket....

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8