• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

DND, så outsägligt tråkigt att höra att det inte blev ngt den här månaden, men som flera andra sagt här inne ibland tar det tid. Tyvärr. Men det kanske inte är en så dum idé att börja titta på IVF, visst är du lite inne på det?

Poppy, så skönt att det gick med på dina krav utan alltför mkt motstånd. Hur är det med dig annars?

Bling, vilken grej! Att kunna välja och vraka bland vilka spermier man vill ha.

• Idun 78

DND, jag förstår verkligen din oro och sorg. Jag och min man har pratat om ett liv utan barn många gånger och även om det smärtar är det som du säger ngt man måste våga se i vitögat att det kan bli ett utav framtidsscenarierna. Förhoppningsvis INTE dock. När vi har pratat om det har vi alltid kommit fram till slutsatsen att OM det nu skulle bli så så kommer vi att resa utomlands och börja ett nytt liv där. Det skulle vara alldelles för smärtsamt att leva kvar bland sina gamla vänner och deras barn. Hellre då att försöka bygga upp ett nytt liv någon annanstans. MEN, det har dock alltid varit vårt "worst case scenario", det finns ju så många olika sätt att få barn på, på egen hand, via IVF, adoption eller surrogatmamma. Själva har vi varit mkt inne på surrogat om det skulle skita sig på egen hand. Men du, framförallt, ge inte upp än. Det tar tid ibland, och ni är ju faktiskt på gång parallellt med adoption, även om det är med kluvna känslor än så länge. Jag tror och hoppas att det kommer att lösa sig för er om några månader även om allt känns nattsvart just nu. Snart ser ni ljuset i tunneln.

• Idun 78

Shit pommesfrites Bubblan! Bra jobbat!

DND, gnäll på du så mycket du vill! Det är ju bl.a. därför vi är här! Fast vi kommer jubla sen när plusset kommer också!

Vad pigg jag verkade imorse va? Kan meddela att efter det somnade jag om och vaknade igen kl.13. Jag är vrålförkyld och har varit så hela veckan - det går inte över!

• Idun 78

Grynet, kul att se dig här igen! Det finns nog ingen direkt rekommenderad dos. En del tar en tredjedels albyl och en del en halv, vissa tar ifrån ÄL och andra ifrån plus. Själv tog jag 150mg Trombyl (ung. en halv albyl) ifrån ÄL. Om du går in i vår behandlingstråd (se trådstart) kan du läsa mer om vilka olika doser vi har tagit och ifrån vilken tidpunkt. Lycka till!

• Idun 78

Magis, tack för jättebra "insights". Det är jättebra att få höra att mkt av det man själv upplever som "bads" faktiskt inte behöver betyda annat än att graviditeten flyter på som den ska, även när magen krymper eller värker. Tack! Mycket av det du upplevt är sådant jag också upplevt under 1a och 2a trimestern, j-ligt nervigt, men än har ju allt sett bra ut!

• Idun 78

DND, jag började med progg först efter det att jag plussat så jag kan inte så mkt om progg. Och tempat har jag heller aldrig gjort. Ledsen. Men jag hade nog räknat 19 dagar från den 9e eller 10e för att vara på den säkra sidan. Men som sagt, kan eg inget om det där.

vink vink och god natt till er alla

• Idun 78

Åh glädjetårarna trillar nerför kinderna! Stort Grattis Lilleskuttan till lille Måns! Hoppas ni mår bra alla tre!

• Idun 78

Någon mer än jag som är ensam hemma och ruskigt uttråkad?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8