• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Laban, läkaren menade nog på att det var ok att ta T upp till en vecka innan förlossningen och ändå få epidural. Och kanske är det ok att ta det hela vägen, det blir väl en diskussion med läkaren där och då isf om jag förstod det hela rätt.

Cia, vad bra att du har samma erfarenhet! Ja hon menade också på att 1T är så pass liten dos att det inte bör utgöra ngn direkt fara. Men sen, som jag skrev till Laban, är jag inte hundra säker på hur nära inpå förlossningen det är ok att ta T och ändå få epidural. Vet du det?

• Idun 78

Sandra, vad intressant att du inte fick ta epidural. Som jag hade förstått det var det lugnt med Heparin men ej T. Men idag har ju allt ställts på sin spets. Gissar att olika läkare/sjukhus har olika rutiner. Gick du inte på ngra mediciner alls de sista veckorna?

BP, ja Innohep är som Fragmin, både är lågmolekylära Heparin.

• Idun 78

DND, jag säger att mensvärk innan plus är bra! Jag hade mkt mensvärk dagarna innan plus! Ha det så kul på föräldrautbildningen!

• Idun 78

Sandra, Kände du dig lugn med det? Att stå utan behandling de sista veckorna menar jag.

• Idun 78

Finesssan, ja visst är det synd att hon inte ville det, samtidigt blev jag väldigt lugnad av att jag faktiskt får äta T hela vägen om jag vill. Jag får helt enkelt känna efter hur det känns när jag är i v.37-38 om jag ska välja T eller EDA. Jag har också förstått det på samma sätt som du att det ska vara lugnt att ta Fragmin hela vägen till förlossning.

• Idun 78

Iske, vad skönt att allt såg bra ut. Men v.16, det måste ju bero på mätfel? Eller? 3v är ju ganska mkt.

• Idun 78

Lilleskuttan, tänk att du snart har din bebis! Kommer du att få ligga kvar där ett tag efteråt, eftersom bebisen kommer lite för tidigt, eller kan du åka hem några dagar efter förlossningen?

• Idun 78

Tyvärr DND, jag har ingen kontakt med Dr B.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8