• babblar på

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Mavros: min läkare sa att man inte bör ha över 140 eller 145(minns inte vilket nu men nån annan i tråden vet nog)

Lycka: Jag har inte fått problem än men är också rädd att få det av järnet. Verkar ju vanligt iaf.
    Katrinplommon ska ju vara bra säger folk. Och lägga linfrö i vatten men det är nåt gift i så man ska inte ta förmycket,kommer inte ihåg gränsen? Men en tsk om dagen kan man nog ta. Har t.o.m hört att man inte ska ta det som gravid men det kanske inte är sant? Man äter ju det i bröd osv iaf. Kommer inte på mer nu. Vatten,fibrer och frukt typ Kanske sånhär bacillnyponsoppa/yoggie? Det ska ju vara bra för magen iaf
    Lycka till med både mage, ul och tapp

• babblar på

ja hade ju 121 sist i hb. (vad heter de andra järnvärdena på läkarspråk?) Det var bra så jag behövde inte järn men när jag frågade när jag skulle börja äta det då så sa han om 2 veckor Så jag vet ju inte om mitt blivit sämre. Därför vågar jag nog bara ta varannan dag tills jag testat igen. Men innan har det sjunkit lite mellan vart prov iaf och nu efter v 20 ska det ju gå åt mer

Jag hade 154 under ett pågående mf.

• babblar på

Hej honung! Minns dej. Vad stor killen blivit

corneliana: jo det har jag lite koll på. Inte att det bildas och lagras i benmärgen dock.
    Jag har ju kollat mina depåer men vet inte om de kollas varje gång så därför undrar jag vad de andra grejerna heter på pappret Hb heter ju B-hemoglobin..men vad står det på de andra? Det var så jag tänkte. Står det ferritin? För då har de inte kollat det på mej denna gången.

• babblar på

corneliana: det gör absolut inget. Jag tackar
    Men skit då har jag inte tagit depåerna nu och ska inte göra nästa gång heller
    Hmm undra om en barnmorska kan skriva en remiss på det?

• babblar på

Krusbär: tack Jag tog nog inte depåerna sist iaf. Ska se om jag kan tjata till mej det

vild i håret: grattis!!! Åh vad bra!

corneliana: jag ska nog tjata lite iaf

• babblar på

Odd: härligt att du är i v 37!
    Inte klokt att barnmorskor inte vet om det här med järnvärdet.
    Men konstigt att du faktiskt är sugen på järnmat. Jag tänker oftast att kroppen är sugen på det den behöver eller iaf saker som man kan förknippa med det man behöver, men så är det kanske inte då

Krusbär: Grattis!

• babblar på

ang Kidman så har jag hört att hon bara var rädd för att försöka igen efter sitt mf Man hör så mycket

krus: oj redan där...härligt!

Lycka: håller mina tummar för dej idag!

Iske håller tumamrna för dej på onsdag!

• babblar på

Idun: usch då. Tur att allt var bra iaf. Kunde du inte bli sjukskriven längre? Om du vill det dvs.
    Jag vet inte hur sammandragningar känns men jag gissar att man fattar det när det händer? Min kropp får gärna vänta med sånt tills den behöver det för att det inte ska bli fel på andra hållet
    Hoppas du slipper ha det så igen

• babblar på

Lycka: vad bra att allt såg bra ut. Men vad dumt att du fick F för då vågar inte jag heller sluta och måste tjata om mer
    Nä jag vet inte. DrB sa ju att efter v 28 behöver jag absolut inte det men vi får se hur modig jag är.
    Jag tar ju så lite nu också.
    Jag ska se om jag kan få ett flödesul framöver

Krusbär: Jag kände mej bara fet i början. Bäbis trycker nog ut magen på dej så det är säkert ett samspel mellan mage och bäbis
    På mej har det börjat ta emot lite när jag ätit så jag vill helst luta bakåt då. Undra vad det här ska sluta Har ju ca halva tiden kvar liksom

idun: härligt att du är i v 27+

• babblar på

a80. hmm jag kanske också haft sammandragningar då. Jag tänkte att de skulle göra lite ont. Men sådana som inte gör ont är ingen fara med väl?
    Hoppas ul och utbildning går bra!

Bettan: kul att flytta till nytt. Jag skulle vilja ha ett fint bäbisrum. Känner för att boa rejält nu

lycka: aha då kanske man ska vänta till v 24 iaf med flödes.

Iske : håller tummarna!
    ang feber så ska man försöka ta bort den sa läkaren till mej. Med alvedon...annars är det nog ingen fara

Saffran: åh grattis till lille Vile!

undrar samma som Idun ang tittut

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8