• babblar på

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Dnd: nä jag har aldrig kollat det. De ahr inte sagt det till mej iaf. Fast jag har aldrig skrapats. Tror jag hört att man itne får sprutan vid tidig mf men jag är osäker

Mama: Jag trodde att mitt illamående skulle sluta med progslut men nope Du är gravid gumman

Idun: bra att det var bra med magen. Men ska du äta järn i vitaminform nu då(du gjorde inte heller det har jag för mej?)
    Det är ju jobbigt att frukt innehåller socker..det känns ju nyttigt annars
    Min ul-sköterska var inte dum på nåt sätt utan trevlig. Det kändes bara annorlunda på nåt sätt. Hoppas hon visste vad hon gjorde iaf

• babblar på

MB: men hjälp vad du råkar ut för saker nu då. Tur att det upptäcktes att den var oäkta. Man kanske skulle kolla sina saker därifrån då
    Jag hejar på dej så brudklänningen slipper vara ett korvskinn!

• babblar på

Idun: tack för svar om järnet. Jag gissar att jag också kommer få äta det snart. Tog blodprov i måndags så jag får se vad det visar. DrB sa att det är oftast efter v 20 som man behöver järnet och jag är inte där än...men nästan

DND: synd att du behövt skrapas alla gångerna. Jag har ju haft tur i oturen att slippa det.

• babblar på

Franka: vilken tur att allt var bra. Usch vad läskigt.
    Jag har direktnr men teltiden är bara en timme per dag.

• babblar på

sissela: jag har antagligen haft ett sånt mf som jag aldrig fick plus på stickan av.(läkaren trodde det) Den mensen satte först inte igång som den skulle. Hade mens i 2 veckor vilket bara hänt då

Lucki: Jobbigt för dej att ingen vill hjälpa Hoppas du hittar nån snart! Har precis som Idun sa hört att sophiakliniken är mest ivf.

LF: tråkigt att de inte tar saker och ting på allvar. De har nog aldrig haft upprepade mf själva iaf . Tur att du lyckades få lite hjälp iaf. Hoppas blödningen avtar också. Du hade kollat upp så allt var ute va?

Franka: till mej har de inte heller sagt blodgrupp men de borde väl kollat det

Ego: Jag har varit och lyssnat på min bäbis idag och den sparkade på mikrofonen

• babblar på

Lycka: ja det var skönt att höra den Och kul att man hörde när den sparkade Jag var där på infomöte om Fp osv och fick bara lyssna lite efteråt och ta blodtrycket(min önskan)
    Kom på nu att jag ville kollat sockret också. Det glömde jag fråga om

• babblar på

Idun: vad bra att yogan var på det sättet. Då kanske man borde testa det

sisselaM: jag vill gärna läsa brevet men vet inte om jag vill vara med(fegis-BP) så då kanske ni inte tycker att jag ska läsa? Vill nog inte ha med mitt namn tror jag inte OM jag nu skulle vara med? Svårt att veta innan man läst iofs. Men jag har nog inte så mycket att komma med egentligen.
    Jag har ju inte fått nobben av några läkare heller. Min första utredning var ju en bli-gravid-utredning och under den så blev jag gravid men fick 3 mf. Sen hamnade jag på en mf-utredning där de var snälla men inte visste mer än prog gissar jag. Som alla höll de mest på med ivf tror jag och jag fick mf. (frågade iofs om T och de sa typ att om man har fel på hjärtat är ju det bra) Sen hamnade jag hos drB , fick ett mf ändå och nu är jag här

• babblar på

DND: magsjukan brukar utveckla sej ganska fort som jag minns det och man brukar inte vara hungrig.
    Låter som graviditet eller prog (hoppas det första!) Jag får äcklig smak i munnen av bla mjölk och sött än.

• babblar på

Sissela: vad bra du skrivit!

Hej lillaD. Längesen..hoppas du har det bra!

Hej på er andra också för den delen

• babblar på

DND: jag har ju gjort spolningen med vul och även med röntgen för då ska man se mer. SEr man inte ens skiljeväggar med röntgen heller?
    Jag dansar också för ett plus för dej!

iske: hoppas du slipper havandeskapsförgiftning nu när du tar T. Det var bla annat av den anledningen jag ville fortsätta ta blodförtunnande (är ju rädd att jag behöver blodförtunnande för bäbisens skull också)
    Men drb sa att man inte ska tänka att havandeskapsförgiftning är ärftligt så jag hoppas att det inte är det. En annnan läkare sa att många tror på teorin om att det är immunförsvaret som reagerar på mannens gener när man får havandeskapsförgiftning. Lite intressant
    Lycka till på RUL

Mom: jag skulle helt klart be om F istället för T Jag tog t innan plus dock och några veckor efter...sen bytte jag till F

sissela: som jag fattat det är fragmin mindre skadligt men det finns väl inte jättemycket info om nåt av det egentligen. T måste som sagt slutas med så det försvinner ut ur kroppen innan en förlossning för bäbisens hjärtas skull. Har inte hört samma om F
    Dansar för plus för dej också

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8