• MuminMy

Nätmobbning/vuxenmobbning på Familjeliv?

Ja, hur står det egentligen till här på familjeliv? Själv tycker jag inte att nivån ändrats nämnvärt sedan starten - möjligtvis att taket blivit lite lägre och att fler gränsfall döms och tas bort än tidigare.

Vad tycker du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 12:46
    Defintion av mobbning: Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en organisation.

Att någon är elakt en gång mot en annan medlem är alltså inte att betrakta som mobbning, mobbning blir det först när förföljelsen är systematisk mot en enskild annan medlem. Det är inte heller mobbning att en grupp medlemmar med en viss åsikt blir bemötta av en annan grupp med motsatt åsikt så vida inte debatten fortsätter utanför skådeplatsen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nätmobbning/vuxenmobbning på Familjeliv?
  • Funkyiore

arkeologitjejen och Ablan: sådana kommentarer är onödiga och saknar substans, återigen bevisar det hur lite vi alla vet om varann. Om jag får sådana kommentarer, struntar jag i dom, säger mer om den som yttrar sig så, än det säger om mig. "Tonen" är svår att utläsa, det är som sagt, svårt att tolka ton på det som är SKRIVET. Man får helt enkelt stå ut med att det finns arroganta människor som tror sig veta allt om dig (och som anser sig förmer än andra), när man ger sig ut i ett diskussionsforum. Däremot inte sagt att jag tycker fördomar borde finnas. Bara att de finns och att man får försöka "stänga öronen" (eller ögonen i detta fall) ibland.

Våren är alldeles för långt bort
  • Miracle Cats

Jo jag har sett ett par fall. Ett speciellt där det varit razzia efter en person. Den personen har väl dock provocerat en hel uppsjö människor, men dock. Sen att stämningen är lite väl hätsk ibland det är bara omoget beteende. Att tex säga åt någon att denne har en psykisk åkomma eller är onaturlig, bara för att åsikterna går isär. Syftar på djur vs människa. Såna uttalanden får mig än mer att tvivla på människan som högre stående *suck*

* ..... *
  • MuminMy
    signorina skrev 2008-12-11 23:27:55 följande:
    MuminMy skrev 2008-12-11 22:01:08 följande: inlägget som helhet nu tycks desperat, jag svardade på frågan.Dina frågor har jag svarat på,vaerenda en.Varenda en av dina frågor till mig, får svar.Jag ogillar tomheten i svaren, den uteblivna empatin.
    Du har inte svarat på hur du definierar åsiktsmobbning, du har skrivit en rad ganska osammanhängande andra teser men inte svarat på frågan.
    En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • MuminMy
    Myrtille skrev 2008-12-12 10:21:09 följande:
    Hmmm, jag kan ofta hamna i ett läge där en flock arga hyenor nafsar efter kig, samtidigt som de anser sig otroligt mobbade...hela mobben. De som höjtar högst om mobbing här är nog de som gärna själva attackerar i grupp.
    Där är jag benägen att hålla med faktiskt!
    En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • humbela giz what ever u call me

nöppe men nog katten har taket blivit lägre och lättare att skrika mobbning så fort man själv inte har argument att fortsätta den debatt man hamnat i.
    Säger som jag säger till mina kids: den som ger sig in i leken får leken tåla.
    Mao tänk efter om du tål diskussionen, annars gå bara vidare.

• M C

Ja, det äsolklart att det förekommer, förklara annars det stora antalet moddisar som jobbar häcken av sig.
    Jag har anmält de som jag tycker går över gränsern - ibland mot mig, ibland mot andra.

Att säga att det INTE förekommer är lite naivt och lite... blint? (skygglappar liksom)

Trots att vi hoppas att alla är vuxna, mogna och generösa så ÄR inte alla det. En del är småsinta, elaka, arga och bittra människor. Inte konstigare än att en del aldrig blir mogna och andra är tant vid 18.

Därmed inte sagt att man alltid ska bekämpa elakheter, man får inte sluta för då vinner de som inte vet bättre. Allt som behövs för att de onda ska segra är att de goda inte gör något. (vsb med att ibland hoppar FBare in här i flock och apar sig och förstör)

• logg81

Jo jag har sett sånt....
    Har ingen aning om jag blivit utsatt för det eftersom jag inte tar åt mej av en text på ett forum. Visserligen tar jag inte åt mej av hårda ord i det vardagliga livet heller.... Jag har hört sett och varit med om det mesta. Det finns inte mycket som biter på mej, jag har lärt mej att skratta åt folk som har så lite spänning i sitt egna liv att de måste skapa intriger för att må bra...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Funkyiore

Miracle cats: jag håller med om att det är omoget beteende.

Våren är alldeles för långt bort
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Nej har inte sett något jag anser vara mobbning här på fl, men en jävla massa lättkränkta överkänsliga hormonmonster huserar helt klart här

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
Svar på tråden Nätmobbning/vuxenmobbning på Familjeliv?