30+ med första barnet 1-3 år
gbg: Det kanske är nåt med smakutvecklingen då... Det är jag som pluggar på Chalmers, vad läste du, vad jobbar du med nu? Inboxa om du inte vill säga det här...
gbg: Det kanske är nåt med smakutvecklingen då... Det är jag som pluggar på Chalmers, vad läste du, vad jobbar du med nu? Inboxa om du inte vill säga det här...
Gbg: Industriell ekonomi, jobbade som ridlärare innan (läste till det först) men nu tänkte jag hitta en ny branch . Läser mekanikbas så det är ju lite åt ditt håll... Nästa period är det materialteknik som gäller.
Mae: Skönt att det funkade, hjälper ju inte så bra om de kräks upp medicinen..
Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig
Just nu läser vi Industriell verksamhetsutveckling. handlar mycket om hur den psykosociala arbetsmiljön bör vara. Min gamla arbetsplats var tyvärr ett exempel där i stort sett ALLT är tvärtom , och ännu värre så är större delen av branchen sådan. Därav mitt vägval...
Tillbaka efter fyra dagar på Göteborg Horse Show...
Har inte läst tillbaka men inflikar att min bihåleinfektion har lugnat sig efter antibiotika och nässpray med cortison, makens öroninfl har gått tillbaka efter penicillinkuren. H har fortfarande 37,6 men är pigg och glad, inte snorig eller hostig eller nåt så hon får gå halvdag på dagis imorgon.
Tänk om man kunde trolla alla barnen i tråden friska
Jag kan inte se lias bilder
I morse hade jag värsta måndagsmorgonen ever! Allt gick bra så vi fick duschat, på med kläderna och blev klara. Då visar det sig att vi varken har mjölk, juice eller bröd hemma. Maken har ju varit ensam hemma med H sen i lördags och åkte iväg på jobb sönd innan jag kom hem och kommer hem torsd. Ingen tanke på att jag och H kanske behöver ha mat hemma? Jag har knappt varit hemma sen i torsdags, har inte ätit hemma sen i onsdags så jag hade verkligen ingen koll.
Nåväl, H äterju frukost på dagis så det var ju ingen panik för hennes del. När vi skulle åka till dagis så fanns det ju ingen bildtol i min bil, farmor hade haft den i helgen när hon passade H. In med stolen och iväg till dagis. Kommer på efter halva vägen att jag glömt plånboken hemma, hinner inte vända då för H måste komma i tid till frukosten. Tillbaka hem efter lämning och ringer på vägen för att säga att jag blir sen. Vad tror ni jag gör då, stressad som jag är så hämtar jag plånboken men lämnar telefonen hemma . Tillbaka igen och nu är alla saker med (förutom lunchlådan som står kvar på köksbordet men den kan man klara sig utan). Ingen bensin i bilen In på macken och får tillfälle att köpa lite frukost . Sen är det kö på motorvägen in till stan och som slutkläm finns det ingen parkering . En halv kilometer längre bort får jag en parkering och småspringer för att hinna till handledningstiden.
Nu hoppas jag verkligen att jag har fått mitt för ett tag
Dax för PJs!
Nu kunde jag se bilderna, SUPERFINA!
Sara: och vilken tvillingvagn ska J ha till sina tvillingar då?
intehemma och Sara
Gustie: jobbigt när det händer så mycket samtidigt
Olimpia: Själv funderade jag lite innan på hur det skulle bli på förlossningen, vad man skulle få för en bm. Hon var underbar så det var inga problem, men man vet ju inte innan...
Sara: Skönt att J var OK. Har ni berättat för henne?
Kate: Kul att du och mysbrallan hittat hit!
lia: härliga ögon!
Minimalla: Kul att fira födelsedag och få vara speciell!
jag har sett en sån där toaring som har två ringar, en i vuxen- och en i barnstorlek. Är det nåt att ha? Nån som testat?
H ville absolut sitta på toaletten (har inte köpt potta än) för ett par dagar sen, hävdade att hon skulle kissa. Satt där en stund men det kom inget innan hon tröttnade Får väl köpa en potta nu då...
Milla: Håller med Knase om att man blir, och absolut FÅR bli tokig av sånt!
Aah, var det därför jag inte hittade nåt annat än TENS Får jag komma in?
Knase: för partnern gör ju de med vilje
Knase, det var precis så jag menade. Min man är inte heller så duktig på att tänka i förväg, jag vill som du ha saker tillgängliga när jag behöver dem, vare sig det är vantar, bilbarnstol eller nåt annat. Han älskar att lägga undan saker, om jag frågar honom kommer han oftast inte ihåg var han lagt dem heller . Tur att han är underbar på en massa andra sätt det låter ju nu som han är ett monster...
Är det nåt speciellt med män att de inte kan tänka efter före? Ni läste väl om min gräsliga måndagmorgon igår, hälften hade inte hänt om mannen tänkt till lite i helgen när jag inte var hemma
Vi hade tagit ut den för att farmor hade den när hon passade H. i vår familj är det iofs oftast jag som sätter in den för jag är störst kontrollfreak.
Får man lov att skylla på att man har mycket i huvudet pga av jobb när frugan (jag) pluggar heltid? (och dessutom sköter de allra flesta lämningar/hämtningar mm)
Att man aldrig får sova ut kanske? Öroninflammation resp bihåleinfektion hos föräldrarna? Jag vet inte, men just nu känns allt som kaos. Tentor om två veckor dessuton, projekt som ska vara inlämnat på måndag.... Maken är i Småland hela denna veckan och i Malmö halva nästa . Vi får väl se hur det slutar, det är bara attt köra på ända in i kaklet och hoppas att det räcker!
Idag har jag tagit pluggfri kväll, skulle gå och lägga mej tidigt men det går ju sådär... Kanske dags snart
Måste börja intervjua vännerna irl om hur de taktikar innan det blir dags.
Godnatt Knase och alla andra, det var så lite så! Jag fick ju gnälla av mej lite också, mina klasskamrater som jag umgås med hela dagarna fattar inte riktigt sånt här, de är 20 och många bor hos mamma
Innan det blir dags för riktigt trots menar jag alltså...