Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år

Mandra, vad ska man säga, hoppas verkligen hon har bättre social kompetens då hon umgås med barnen än med föräldrarna! Trist situation, vad händer om du pratar med någon annan instället (alltså undviker att prata med henne om viktiga saker/förändringar), har Vilya nån speciell "fröken" som är ansvarig för henne? Kanske kan du prata med den isf utan att den andra känner att du går förbi henne?

• Piggley Wink

Vi har bestämt oss efter att ha provat olika sätt att få H att somna att prova 5-min metoden. Har läst på och igår skulle det ske! Hon fick vara uppe ca en timme längre för att hon skulle vara ordentligt trött och sen stålsatte vi oss för att lägga henne och skriktimmen som skulle följa.

Hon hojtade till i kanske 10 sekunder sen var hon tyst och sov som den lilla gris hon är Hur gick detta till? Vi får väl se hur det går idag...

• Piggley Wink

Det tog exakt en timme för H att somna idag, första dagen (igår räknas väl inte för hon var så trött att hon somnade inom en minut ). Hon kom på att hon kunde ställa sig upp i sängen och tända lampan i sitt rum...

• Piggley Wink

Jag hade lite dåligt samvete i början när det verkade som H skulle behöva vara på dagis till 18.30 då och då, då sa "fröken" att det absolut inte brukar vara något problem och eftersom de flesta går hem så brukar de mysa lite och ta en macka strax efter fem och sen får barnet bestämma vad de ska göra så det blir lite extra mysigt. Nu har hon hittills inte behövt stanna längre än 17 för min mamma har hämtat henne efter jobbet när jag och min man pluggar/jobbar sent, men det kändes skönt att de inte tycker det är något problem för barnen att stanna längre.

• Piggley Wink

Mandra: om hon ställde upp så då så är hon ju inget monster iaf, men hon kanske har tagit på sig mammarollen...

• Piggley Wink

Hurra! Fick reda på nu att jag klarade den andra tentan också av dem innan jul, superskönt då är hela första terminen heltidplugg med liten dotter avklarad och godkänd! Dessutom med överbetyg på tre tentor av fyra (betyg 3, 4, 4, 5), det är verkligen svårt att plugga lagom . Det räcker ju egentligen med godkänt...

• Piggley Wink

Försöker plugga på tåget till skolan samt lö eller söndag verje helg (trist men annars blir det så långa dagisdagar) rätt ofta blir det en timme efter H somnat oxå. Självklart blir det plugg om man inte har nån föreläsning en för eller eftermiddag. Det gäller att kurserna är intressanta!

Det måste vara svårare med uppsats, då kan man ju inte skriva en halvtimme här och där på tåget, en helgdag i veckan låter som en bra plan!

• Piggley Wink

Tack Pyttis!

Och igår somnade H på "bara" 30 min (andra kvällen med 5 min metod), hoppas hon halverar tiden ikväll med.

Idag är hon snuvig så vi är hemma. Har sovit dåligt inatt, hon bara kliar sig på näsan och snorar om vartannat... Hoppas hon är ok till på måndag iaf!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år