Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år

Tack sirre! Hittade ingen tråd så jag snokade in hos Sara för att fråga, då fanns den där i gästboken, så bra!

Den lilla terroristen tog en timme att somna idag, vi har ju hållit på 1,5 vecka med att somna henne i sin egen säng och det har gått jättebra men idag vet jag inte vad som for i henne, helt tokig och bara for runt hela tiden!

Nu är det dags att skriva färdigt mogondagens inlämning innan man ska lägga sig...

*avundsjuk på semestrar och sånt men tröstar mej med fyra veckors jullov, om jag itne ska göra tentan som jag inte gjorde när jag var på BB förstås )

• Piggley Wink

Är det nåt speciellt med den här tråden (eller det vet jag ju att det är, mne rent tekniskt alltså )? Jag skrev ju igår men den fanns inte bland favoriterna så jag fick snoka in till Sara igen idag . Tack för energin!

Nu är det dags för middag, återkommer senare när jag ska programmera och behöver paus

• Piggley Wink

Heja Pyttis, på dom bara!

Tyvärr kan jag väl inte skriva detsamma till Milla, trist att de inte kan uppföra sig och försök stå ut med dem...

• Piggley Wink

Vi4: Stort grattis till nomineringen!

Gustie: Min mamma köpte en jättesöt tomteklänning till H på Kapp-Ahl, kanske de har nåt för killar oxå? Brio-affären här hade fina tomtekläder också.

Aggis: Visst är det skönt att få det kollat direkt om de misstänker minsta lilla, vore ju jättejobbigt att tex behöva åka nån annanstans för att kolla upp det, klart man blir jätteorolig!

Vi4: Verkar som det kan ta ett tag att vänja sig vid en sån vattegympaledare

Idag har vi gjort färdigt en programmeringsuppgift i skolan, vi trodde aldrig vi skulle klara den men är efter MYCKET och HÅRT arbet faktiskt klara flera dagar i förväg. Vi ska redovisa senast på tisdag men tänkte göra det imorgon när vi träffar examinatorn i ett annat ärende. Så skönt att bli av med det för att ta tag i nästa projekt.

Beställde en fotsack till H idag, Åkpåsen är så jobbig för den bara åker ner (UJs är så hal). Fotsacken sitter ju bara ovanpå så den borde ju sitta bättre. Hittade en tjej som syr egna så man får bestämma färger själv. Ska bli spännande att se hur den blir, har ju bara sett på bild hittills...

Nu är det sovdags för jag ska åka hemifrån 06.20 imorgon...

• Piggley Wink

Pyttis: Låter som en bra plan att säga ifrån på förskolan, dåligt samvete har man ju så det räcker utan att de fyller på...

Siggan, H satt alldeles stilla när jag klippte henne med trimmern, helt otroligt. Brukar klippa maken så och det blev helt OK på H oxå.

Drutten: Min man är också jobig att ha med på såna ställen medan H var helt exemplarisk båda gångerna jag varit där (utan man vid 6 och 11 mån)

• Piggley Wink

Pyttis: H kan inte säga några färger men ska iaf helt ha den orangea nappen, annars kan den vita duga . Hon kan ju inte prata så mkt än men ställer sig i köket nedanför där vi har skålen med napparna och hojtar uppfodrande och pekar när hon vill byta. Ang insomning så håller vi återigen på 30-60 min/kväll efter att en hel vecka varit nere på 10 min . Om man lämnar henne i sängen innan hon somnat så blir hon skogstokig så det är ju ingen idé, då somnar hon ju aldrig! Förstår er frustration som håller på ännu längre men tyvärr har jag inga supertips

På Hs dagis så jobbar de ju med "tecken som stöd", de använder alltså teckenspråk så barnen lär sig ord så de kan säga vad de vill. H kan flera frukter (banan, äpple, apelsin) och en massa djur (gris, katt, hund, häst). Hon är så nöjd när hon "säger" dem! Gillar verkligen att kommunicera.

• Piggley Wink

Det där om sovande var väl mest till Drutten men jag tänkte på det ihop med pyttis inlägg... *vimsig*

• Piggley Wink

Trist med alla sjukdomar här innte, hoppas de inte smittar för H får gärna hålla sig frisk tom 19 dec då jag har sista tentan för terminen, sen har vi tid att vara sjuka .

Ang medicin så har H bara fått alvedon och mollipect (båda flytande) men när man ska hälla upp dem så tar hon ut nappen och gapar stort, undrar om hon har dåligt smaksinne för mollipect är ju jätteäckligt!

Nu ska jag sova för ajg ska upp 05.30 för att gå till skolan imorgon

• Piggley Wink

Sara: shottar redan nu, hur ska detta sluta i tonåren

H har förresten lärt sig tecken för Pippi långstrump, när hon hörde pippi-låten på datorn för första gången visade hon direkt med båda händerna hur pippis flätor sitter!

Har lagt till UNICEFsidan i mina favoriter, det var ju jättefina saker!

Mandra får man önska sig lite recept på alla godsakerna *jag är ingen godisråtta *

återkommer..

• Piggley Wink

Lia: Härliga bilder!

Mandra: Såklart jag vill ha recept på chokladfudge!

Wilma: Tänker på er, hoppas de kan fixa bölden fort!

Stort grattis till Vi4!!!!

Här är allt bra, imorgon ska vi till Liseberg med min syster, systerson, mamma och min farmor och faster. Mysigt! Kollade iofs en extra gång att det inte skulle bli underkylt regn imorgon för idag höll vi på att slå ihjäl oss på parkeringen utanför dagis

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år