Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år

Hallå! Hinner inte läsa ikapp mer än sista sidan men ajg ska absolut spana in Linas tårta! Blir ju jättenyfiken när jag läser kommentarerna.

Krya på er alla sjuka!

Här är det katastrof! Håller på med ett grupparbete som ska lämnas in imorgon, och gruppdynamiken funkar INTE så bra. Svårt när vissa inte accepterar majoritetsbeslut (hur gör man annars). Jag var så upprörd så jag skakade igår och det häder inte speciellt ofta.

När jag såg Mandras fundgerecept så kändes det genast lite bättre, efter sista tentan för terminen (19 dec) så blir det jul för hela slanten, det där receptet påminde mej att det finns ett liv utanför min dagis-och-plugga-bubbla som jag lever i just nu, TACK det livade upp hela min morgon!

Till de goda sakerna hör att vi är friska och glada men det är lätt att glömma det när det är så mkt tjafs.

• Piggley Wink

Nu ska jag till skolan och ta tag i grupparbetet, efter att ha suttit hemma i lugn och ro och pluggat på förmiddagen. Laddar för fullt för att hålla mej lugn och inte bli arg . Det är inte så lätt när folk bara förvränger allt och ljuger mej rätt upp i ansiktet men jag ska försöka hålla mej tills fi fått ihop ett klart projektarbete att lämna in!

Lina: Visste inte att man kunde färga marsipan så mörk, vad har du använt?

• Piggley Wink

Tack för alla glada tillrop! Kom just hem från skolan och VI ÄR INTE KLARA MED DET SOM SKA LÄMNAS IN IMORGON! Nu är vi två st av fem som i stort sett skriver om hela caset för att de andra skrivit skit och felaktigheter! Imorgon kl 12 ska det vara klart så jag måste sumpa föreläsningen för att hinna

• Piggley Wink

Oj,jag har missat Agronom min ilska senaste dagarna. GRATTIS till dej också!

Måste bara tala om att arbetet blev inlämnat EXAKT 12.00 som var deadline idag. Och det känns rätt bra, hade naturligtvis hellre lagt tid på att utveckla resonemangen än att skriva om undermåliga delar från andra som inte engagerat sig men det känns jättebra att den som ballade ur och var otrevlig bl a innan verkligen tog si i kragen när vi sa åt henne och har jobbat jättebra och varit en supertillgång det sista! Det känns så bra att få avsluta bra när man verkligen rykt ihop innan. Skönt med såna man kan säga vad man tycker och sen verkligen gå vidare i relationen och arbetet, det är inte alla som klarar det så personen har verkligen vuxit i mina ögon.

Nu ska jag åka och klippa mej, mellanlandar bara hemma för att ta in hästarna och kunde inte hålla mej ifrån er, det blir verkligen blandat hur mkt tid man hinner läsa hur ni har det men jag snokar så mkt jag hinner!

Välkommen almis! Hur går det med Eddans sömn nuförtiden? Har du kommit igång med pluggandet?

• Piggley Wink

Sara och Milla: Vi funderade på att ta upp problemet med kursansvarig men hon kommer antagligen bara säga att det är vårt problem att vi inte satte ner foten tidigare, nu är det inlämnat så förhoppningsvis blir det godkänt så vi inte behöver bry oss mer om det. Jag vet inte riktig tom det hjälper att "skvallra" likson...

Idag har H varit på 1,5 årskontroll. Allt var toppen, hon följer fortfarande sin kurva exakt och sa vov vov när de visade en hund . Mannen som var där med henne ringde direkt efter för att rapportera att hon fortfarande var ett A-barn

• Piggley Wink

Känner mej förresten jätteduktig när jag beställt julklapp till min pappa redan idag! Det blev en bok som jag såg reportage om på TV för ett tag sen och tänkte att han skulle få i julklapp. Tipsade en kompis som behövde en födelsedagspresent och hans pappa tyckte den var jättebra så jag hoppas nu att min också gör det! "Makten över klimatet" heter den förresten.

• Piggley Wink

Hej!

Har inte skrivit nåt på ett tag för H hade pajat tangentbordet . Nu har vi ett som funkar men innan har jag bara kunnat läsa lite för musen funkade ju och som tur var hade jag FL bland favoriterna och med automatisk inloggning!

Har inte läst sista dagarna men VGi4: om det är magen så prova akupunktur! H var jätteledsen på kvällarna men efter tre behandlignar (varje dag i tre dagar) så blev det en helt annan tjej! Hon satte en nål i varje hand i tre sekunder, ni vet i vecket mellan tummen och pekfingret. Sen har hon inte haft ont i magen igen! kolla www.aqpunktur.se finns utanför Göteborg och jag tror det var Mae som gick i Stockholm, var det så?

Återkommer en annan dag för jag ska tenta sista tentan för terminen imorgon. Den igår verkade ha gått bra när jag kollade på lösningarna igår kväll så det känns skönt!

Det verkar som förkylningarna i tråden har lugnat sig lite, på Hs dagis går det magsjuka men bara hon klarar att vara där imorgon fm så ska vi ha jullov sen!

• Piggley Wink

Oimpia: Vilka fina kort!!!

intehemma: upprepar vad min man brukar säga: "Man ska inte ropa hej förrän de fyller 30"

Godnatt på er, nu har jag pluggat färdigt för idag.

• Piggley Wink

Drutten: Jag förstår precis hur du känner med egentid. Min man har varit borta hela veckan, jag har haft tentavecka och dessutom ska hundar och hästar skötas. Tur att katten klarar det mesta själv iaf . Nu är det slut för terminen och börjar inte igen förrän 19 jan!

Ska nog göra en tenta den 15 men först ska jag vara LEDIG både lördag och söndag (vilket innebär att handla julklappar, mat och städa mm). Men imorgon kommer mannen hem och gissa vem som ska få somna H då? Idag somnade hon så bra tills båda telefonerna ringde. När hon slumrade till igen blev hunden tokig och började skälla. Detta upprepades ytterligare en gång och då låg hunden risigt till. Nu sover både H och hunden och jag däckar nog närsomhelst.

Efter halva tentan fick jag feberfrossa, som tur var hade jag bara en uppgift kvar så jag svarade på den och gick hem. Tror jag klarat den men man kan väl inte räkna med överbetyg när man inte kan koncentrera sig...

Oj, vad långt det blev...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år