Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ med första barnet 1-3 år

H hälsar att detta är det bästa på länge:

De sjunger den på dagis också, hon gör rörelser och skrattar så hon nästan ramlar bakänges

• Piggley Wink

Mae: Låter som en härlig vår! H brukar mest ungsbaka napparna... Nar vi inte hittar nan napp och fragar henne om hon vet var de ar sa gar hon fram till spisen och tar fram en ur ugnen...

Bokstaverna funkar helt pl0tsligt inte, hur far man tillbaka installningen till svenska a,a och kan inte ens gora smiley for det blir fel tecken

Forsoker senare

• Piggley Wink

Jag fick tillbaka prickarna när jag startade om datorn, måste vara nån snabbfunktion jag kom åt

H har sovit hela natten i sin säng! Har varit lite sstrulig det sista och vaknat mitt i natten, och då är jag för lat för att försöka att hon ska somna om, om man håller på för länge så vaknar hon ordentligt och då måste man leka i två tim istället för att sova. Om hon istället får ligga brevid mej så somnar hon om direkt. En morgon låg hon visserligen kvar i sin säng och vi hade inte hört att hon vaknat, menn hon hade varit uppe och tänt ljuset så hon måste ha vaknat och sedan somnat om igen...

Vi4 kan du inte få hjälp av sjukgymnast eller nåt? Jag fick akupunktur som smärtlindring så att jag slapp äta tabletter när jag ammade (min mage tålde inte tabletterna heller). Om du inte har så ont kanske det är lättare att träna? Prova vattenträning också (men inte simning om det är ländryggen som är problemet), typ våtväst eller vattengympa.

Ela: Grattis till dagisplatsen!

• Piggley Wink

lia: Tack för tipset, nu har jag ställt in så det inte händer igen.

Agronom: Klart du är världens bästa mamma! Känner igen det där när man hellre hänger i en stund till än att det blir konflikter när maken är bubbig.

intehemma och Agronom: Min mamma brukar säga att "rättvist är inte alltid lika". Det tycker jag är bra att tänka på! Det låter som en bra bok, finns den på svenska? Annars får jag läsa den i sommar, har nog med kurslitteraturen just nu känner jag, annat måste vara LÄTTLÄST!

oyra: Jobbigt med bakslag, har väntat på det hela hösten, tycker iofs det är skönt ju tryggare hon är där innan det kommer...

Dags att säga godnatt tror jag...

• Piggley Wink

inte hemma: Jag ska försöka komma ihåg den ända till sommarlovet, nu har jag så mycket annat att läsa på engelska, intressant iofs om grupputveckling och vad som motiverar männskor till att arbeta och prestera... samt flervariabelsanalys förstås Vill inte röra tillde mer än nörvändigt för mitt lilla huvud.

• Piggley Wink

intehemma: Låter toppen med recensioner på din sidaC!

"När Agnes bryter ihop brukar jag försöka säga ungefär så här: Jag vet att du vill/inte vill xx, men nu kan vi inte göra som du vill. Alltså bekräfta hennes känslor men ändå inte ge efter." citat från Pyttis.

Pyttis: låter superenkelt i teorin, men jag brukar faktiskt också göra så, men sista dagarna har jag fått hålla fast H för att klä på, hon har varit helt galen och hon VILL ju gå ut/gå till dagis men ballar ur för hon inte har koll... En bekant som är psykolog säger att det blir så varje gång de utvecklas i frontalloben innanför pannan, de funktioner som har med jaget att göra, kanske nån annan kan förklara bättre ). De känner en massa nya känslor men kan inte hantera dem.

• Piggley Wink

Sitter och pluggar matte, hela dagen igår gick till ett projekt i verksamhetsutvekling. Nästa helg ska jag vara ledig från både skola och bar så det gäller att jobba in sig i förväg... Då är det Göteborg Horse Show och jag ska som vanligt vara där hela helgen som funktionär. SKÖNT att göra något annan ibland!

• Piggley Wink

Pyttis: Ni verkar ha en härlig blandning av vällingfixare och nakenfisar i er släkt

Mannen har fått öroninflammation, är på akuten nu för att få penicillin eller antibiotika eller nåt... Sist han hade det var dagen innan vårt bröllop, han trodde att han fått en vaxpropp, ringde till vc och sa att han måste ha hjälp för vi skulle gifta oss, fick komma direkt till sköterskan, men hon fick hämta läkare för det fanns ingen propp . Jag hade förresten bihåleinf på tisdagen och fick också en supersnabb tid för att häva det innan bröllopet Inga vårdköer för brudpar!

Nu ska jag räkna några mattetal till innan mannen kommer hem för då blir det revbensspjäll

• Piggley Wink

Det var en riktig monsteröroninfl så han fick dubbel dos penicillin

När H fick välling idag (sitter alltid i knäet i soffan då och så brukar vi sitta kvar och mysa 5-10 min när vällingen är slut innan jag lägger henne) så sa hon bestämt: "Lägga" och pekade mot sitt rum! Jag frågade om hon ville gå och lägga sig? "Ja" svarade hon och nickade med hela kroppen. Gullunge, sen somnade hon direkt! Tänk om livet alltid kunde vara så enkelt!

Tidigare idag när vi handlat så tog det jättelång tid att sätta fast henne i bilen efteråt, hon blev som ett C, det fanns inte en chans att få bilstolens bälte runt henne, TERRORIST! Men det är glömt när sötisen sa att hon vill gå och lägga sig själv

Godnatt!

• Piggley Wink

Vi 4: Får jag också komma in hos dej?

Intressant om tal mm, min mamma är specialpedagog med specialkunskaper i tal. Antar att det kanske är logoped man hamnar hos från bvc, eller? H pratar för fullt, mamma säger att de "ska" tala ettordsmeningar vid ett år och tvåords vi två år. Hs första tvåordsmening var "mamma kissar", verkligen nåt att berätta om, eller hur

Jag har fått bihåleinf igen Ska ta fram min supernässpray med cortison, jag som trodde jag var på väg att bli av med förkylningen...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år