30+ med första barnet 1-3 år
Pyttis: Läskigt med armen, min brujar hoppa ur led och den är matt och öm några dagar efteråt då, så ta det försiktigt med den (när ni håller i den och lyfter den och så menar jag, själv känner hon ju vad som är OK)
Seren: En bekant kunde inte säga G, K, R vid nån koll på BVC, så de fick några tips om hur de skulle träna. På vägen hem sa mamman till killen att de skulle börja träna lite på de där bokstäverna/ljuden. "Varför då, De och Tå och Ell, dom tan jag ledan!" Säger killen med gott självförtroende! Vad säger man då
Tjet: Jag tror som Siggan att det ska mycket till innan de får bristsjukdomar, till Thailand hade jag hellre tagit med välling och gröt (om man inte kan köpa det dät) för det kan H leva på om hon inte är så sugen på nåt annat.
Skönt att fler tror på att inte ha matkonflikter, min man har blivit tvingad att äta allt, äter fortf allt och tycker att det är praktiskt. Jag har inte blivit tvingad, gillar inte allt (så som sill och några andra speciella saker) men äter det mesta. Jag går sällan hungrig men han är alltid hungrig. Jag tror inte det beror på att han blivit tvingad att äta allt, att han äter allt han blir bjuden på idag. Jag tror mer det beror på att han alltid är hungrig
Assar: Han är större än vad H var när hon var ett
73Moon: Trist med sjukr, det låter som vi haft det sista veckorna, måste vara nåt som går häromkring...
M73 : Mysigt med kycklingar!
Vi 4: Jag går hos en osteopat, tycker precis Pyttis att det är underbart! Kolla in på jonasklinik.se han är lärare på Osteopatutbildningen också så han kan säkert rekommendera någon nära dej!
Idag ringde de från dagis och sa att H var otröstlig efter hon vaknat på em. Morfar fick rycka ut och hämta (både jag och mannen har minst en timme till dagis), för han var hemma och kurerade sin egen förkylning. Hon grät hela tiden när hon och moffa åkte hem och fortsatte när mannen kom hem. Mannen la sig på sängen med henne för att hon skulle vila lite och då somnade hon direkt. Han fick dock väcka henne en halvtimme senare för att åka till vc och kolla så det inte var öroninf eller nåt. Hon hade då 37.8 så det var ju egentligen inget att hetsa upp sig över. I väntrummet (tog en timme) kom hon igång och körde gåvagn för fullt och sprang omkring. Jag fick slinka in hos läkaren samtidigt och fick lite antibiotika mot min bihåleinf . H var dick OK, lite rosa i ena örat men inte så mycket att han tyckte hon behövde penicillin.
När vi kom hem hade hon 38.6, så imorgon får hon och moffa hänga hemma på fm så jag kan gå på matteföreläsning. TUR MAN HAR SINA FÖRÄLDRAR! Maken håller kurs hela dagen imorgon och på torsdag, det är lite svårt att ställa im sent kvällen innan . Vore skönt ibland med ett jobb där man kan vara hemma sjuk utan att behöva jobba dubblet när man kommer tillbaka, finns det såna?
Nu är det risigt hos familjen N. Jag ahr bihåleinf, maken har öroninf och H har feber. Hur ska detta sluta?