• Rondellen

Vi som har eller har haft tidiga blödningar

Har fått en blödning i torsdags som var mörkröd och pågående unde rhela dagen igår. Idag har det klingat av, har itne haft speciellt ont förutom en lätt mensvärk. Är eller borde vara i sjätte veckan. Ska på VUL på måndag. Någon som är eller har varit med om samma sak? MF eller inte?

• Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar
  • hidden angel

Frikadellen, vilken vecka är du i? (du kanske har skrivit det, men jag hitta inte det här.. )

• Rondellen

Hidden Angel, Jag vet inte exakt eftersom jag itne varit på VUL men räknat från senaste mens blir det 7:e eller 6+3, det är väll så man säger? Du då? Hur har det gått för dig?

• Rondellen

Sugarbabe, vad konstigt att man inte hittar någon anledning! Tur att det gick bra iaf! Tack för stöd!

• hidden angel

Frikadellen jag e enligt SM i vecka 5+2.. så det e långt kvar innan man kan pusta ut!

Hur kan det sen ändras vilken dag man e på, om man vet vilket sm är? Jag förstår inte riktigt det där

• Rondellen

nä det är ju sant, jag tar det från diskussiner som jag läst här. Men SM blir ju en exakt beräkning på senaste mensdag, men samtidigt räknar man ju med i alla fall två veckor som man varit obefruktad, alltså innan ÄL. Så vad jag tror att man kan komma fram till med ett VUL är hur långt gången man är på riktigt, alltså när man egentligen hade sin senaste ägglossning, ja typ... jag ska fråga allts imorgon :)

• Malis81

Jag är gravid i v 6+2 idag och i onsdags när jag gjort ett tungt lyft fick jag ont i magen. Inte mensont men ont. Gick på toaletten och då kom lite rosa först o strax e det droppade det blod i toan. Har tre mf i bagaget så jag rev upp himmel o jord o vi grät floder jag o sambon... Blödningen slutade på några timmar och dagen efter var det bruna flytningar m några små små klumpar. På natten till fredagen blev de mindre o på fredagen var de helt borta. Tyckte dock att jag hade ont på vänster sida o åkte in till akuten för att kolla så det inte var utomkveds. O gissa vad vi såg då?!? En liten böna på 2,6 mm med ett hjärta som tickade!!!!! Var för litet för att säga exakt datum men v 5-6 nånting. Ska på vul igen på tors då jag tar Progesteron pga mina tidigare mf. Hoppas på att samma händer dig TS. Att där finns en liten böna m tickande hjärta! Håller tummarna för dig o tänker på dig imorgon. Vet hur orolig man är o hur jobbigt det är. Hoppas du kan sova lite inatt iaf!

Kram!

• junidröm

Jag har haft många små blödning och hade rosa flytningar fram och tillbaka under nästan två veckor. För en vecka sedan fick jag också ont i ryggen som inte gick över och blev rejält orolig. Jag fick för andra gången komma in på vul i fredags och fick ett glädjande besked att allt var bra. Nu är jag i vecka 11:2 och längtar ihjäl mig efter att passera vecka 12. Har fortfarande ryggvärk men känner mig i alla fall inte orolig som innan.

• Rondellen

Malis81
    Jag vet precis vad du menar med att riva upp himmel o jord, min sambo åkte faktiskt hem från jobbet när jag ringde och var som mest hysterisk, jag var som tur var hemma o pluggade den dagen o var itne på jobbet eller ngn annanstans, hade aldrig kunnat hålla masken eller kunna hålla mig lugn! Hade tenta igår som gick så där, det har inte varit en vecka med studiero om man säger så... Det ska bli underbart att gå på VUL imorgon även om jag akn få en tråkig nyhet för då har man i alla fall ett besked!
    Vet du, jag är glad att du skrev, för jag läste ett inlägg du skrev i en annan tråd när det precis hade börjat, så jag blir så glad för din skull att höra att allt gick så bra!!
    Jag kommer nog oxå ha svårt att sova i natt...
    Kram!

• Emelie 86

hur har de gått frikadellen

• TheFamily

Jag hade riklig mens med blodklumpar och mensvärk i 10 dagar och trodde definitivt att det var ett nytt MA eller MF (haft några innan)....var inne och kollade v6+0 och levande foster.....nu sitter jag och väntar på att bebben ska komma är i v39.....så för mig gick det bra....

Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar