• Rondellen

Vi som har eller har haft tidiga blödningar

Har fått en blödning i torsdags som var mörkröd och pågående unde rhela dagen igår. Idag har det klingat av, har itne haft speciellt ont förutom en lätt mensvärk. Är eller borde vara i sjätte veckan. Ska på VUL på måndag. Någon som är eller har varit med om samma sak? MF eller inte?

• Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar
  • Rondellen

Usch nu börjar jag nästan få lite hopp! Ska hålla huvudet kallt tills måndag och VULet, annars är det bara att köra igång igen. Denna graviditeten blev till innan vi knappt var klara med att säga att vi skulle försöka, så vi har ju uppenbart LÄTT för att bli gravida, min sambo o jag... de e la bara o köra på... Men som sagt hoppas på ett litet hjärta på mån!

• Annkris

Hej oroliga vänner.
    Vet precis hur Ni känner Er. Jag är i vecka 11+4 och var in på gynakuten och gjorde ett fjärde (!) vul idag, då jag vaknade med blödningar och magont i morse. Jag har haft blödningar i vecka 6, 9, 10 och 12, både bruna och röda. Precis som tidigare vul visade det sig idag att bebben mådde prima och blödningarna kom från min lättblödande livmoderhals, som är ännu mer lättblödande när livmodern växer som snabbast (därav magsmärtorna). Blod behöver således inte betyda mf, men jag blir lika övertygad om att det är ett sådant på gång ändå varje gång jag blöder... Hoppas detta kan lugna någon. Lycka till, till oss alla.
    Kram

• Rondellen

Annkris
    Jag blev lugnare! Tack!
    O tack alla som ger stöd och råd här! Skönt att få höra om andras erfarenheter! Lycka till Annkris, kram!

• Emelie 86

Vilken tid skulle du på VUL imorgon?

• Emelie 86

Jahaa så tidigt sköönt.
    Jag jobbar kväll då får jag ju veta hur de går

• Rondellen

Ja nu är blödningarna dessutom nästan helt borta och jag har inte haft ont nånting nästan så jag vågar hoppas att det går bra :) Jag ska givetvis gå in å berätta så snabbt jag kan!

• sugarbabe

Hej

Jag hade kraftiga blödningar i v.14-16 och var helt inställd på att det var kört. Mådde jättedåligt under dessa veckor, men bebisen mådde bra. Var inne och gjorde flera VUL och vi fick se att den lille mådde bra. De hittade ingen anledning till att jag blödde.
    Vill bara peppa er att inte tänka det värsta. Håller tummarna för er alla!

Nu har jag bara 8 veckor kvar tills den lille kommer...

kram

Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar