• Rondellen

Vi som har eller har haft tidiga blödningar

Har fått en blödning i torsdags som var mörkröd och pågående unde rhela dagen igår. Idag har det klingat av, har itne haft speciellt ont förutom en lätt mensvärk. Är eller borde vara i sjätte veckan. Ska på VUL på måndag. Någon som är eller har varit med om samma sak? MF eller inte?

• Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar
  • NoworNever

hidden angel skrev 2008-11-23 09:00:11 följande:

Jag har haft bruna flytningar till och från nu i över en vecka.. sammanlagt 4 ggr har jag haft det. Inget rosa eller så. Tycker ni jag ska ringa gyn o kolla det, eller ska man bara låta det vara?
    jag har precis som dig bara bruna flytningar, ingen blödning och inga kramper...
  • hidden angel
    NoworNever skrev 2008-11-23 21:45:17 följande:
    hidden angel skrev 2008-11-23 09:00:11 följande:
    jag har precis som dig bara bruna flytningar, ingen blödning och inga kramper...
    Hur gör du då? Har du kontaktat gyn för det, eller du bara låter det vara?
  • Rondellen

hiddenangel, jag tycker du ska kontakta din barnmorska eller gyn, blöder man så är det inget konstigt alls att söka hjälp. DEt kan vara skönbt att återigen få veta att det itne är ngn fara så att du kan slappna av!
    Kram!

• hidden angel

jag ringde gyn, så jag ska dit på onsdag.

• Franka

Jag var på VUL idag. Såg ett pickande hjärta. Är i v 7 (6+1). Har blött/haft bruna flytningar i 1.5 vecka nu. Det kommer väldigt lite dock, oftast bara på toapappret. Läkaren kunde inte se varför jag blödde.

• hidden angel

Franka, jag har precis som dig! Hoppas jag får se ett hjärta picka jag med! är i v6+5 på onsdag när jag ska dit! Riktig lättnad va?

• John2008

ja hade de oxå när ja va i 6 v...men när ja tittade upp de sa läkarn att de inte va någon fara,,mensen skulle kommit då egetligen..men de va ingen fara..:)..så de e nog inge att oroa dig om men om du vill så åk in å se..blir som en lättnad då:)när han får reda på att de inte e någon fara:)

• hidden angel

John, jag degt e ju skönt att få bekräftelse på att allt verkar ok. Men man e ju oroli, för det kan ju var något fel med!!!

• NoworNever

hidden angel skrev 2008-11-24 07:06:18 följande:

Hur gör du då? Har du kontaktat gyn för det, eller du bara låter det vara?
    jag har hört att det är normalt om man inte har kramper imagen eller det forsar blod..
  • hidden angel

ja, men det kan ju även varaq infektioner o så.. man vet ju inte. Jag ringde gyn o fråga vad de tyckte, och de tyckte det var lika bra att kolla upp det, för man inte kan veta vad det beror på annars.

Och e det tex ma så kan det ju ta längre tid tills kramper etc kommer

• pepsimax82

Måste bara fråga, jag är i v8 och när jag enligt mina beräkningar är i v 11 ska jag upp till barnmorsakn men hon ska bara ta prover på mig o pratat lite. Men det jag läst här är att många sett hjärtat el gjort ett VUL, måste man säga till om det? el när ska jag få ett sånt, om hon nu i v11 "bara" ska prata? Jag är lite nervös för jag har haft två två bruna prickar i trosan inget mer än en SÅN sjul värk på högersida av magen, väldigt långt ner. Försöker tänka positivt men jag vill ju också se barnet, el hjärtat..

• hidden angel

pepsimax.. här som jag bor görs inga kollar innan v18 om inte blödningar/kramper. De har inte ens ul-maskiner ute hos bm, utna man får åka in till sjukhuset då. Så jag tycker du ska ringa bm o fråga. E du orolig så förklara som det e så kanske de skickar dig på ett vul

• pepsimax82

Jag kanske får inrga o kolla, men jag vill inte oroa mig och försöka tat lugnt o invänta BM. Jag undrar en till grej.
    Jag tänkte om man tar ett gravtest och det fortfarnade visar på plus så borde de vara ok men då sa en tjej här på FL att ämnet som man mäter HCG ek lik finns kvar i upp till 8 veckor, så plus kan iaf betyda missfall, men då om jag ska gå på mitt samtal så får jag inte veta om jag är gravid el inte, för hon skulle ju bara prata..? Måste jag vänta till v 18 o göra det riktiga UL?

• hidden angel

jag var på koll igår, och visst var där ett litet hjärta som slog! hon såg att jag hade lite blod kvar så jag kommer småblöda lite mer, skönt att veta vad att det e ok!!

• Franka

Hidden angel - åh så skönt, grattis! Kunde hon tala om varför du blöder?

• NoworNever
    Franka skrev 2008-11-24 15:37:24 följande:
    Jag var på VUL idag. Såg ett pickande hjärta. Är i v 7 (6+1). Har blött/haft bruna flytningar i 1.5 vecka nu. Det kommer väldigt lite dock, oftast bara på toapappret. Läkaren kunde inte se varför jag blödde.
    Jag har precis samma som dig har haft bruna flytningar lite då och då sen förra måndagen.. sknt att se att det inte var var nån fara.. ger mig lite hopp.. ska på vul 11/12.. ganska ¨långt kvar... men jag har juh inte ont och mina bröst ömmar plu att jag har mitt illamående kvar.. så alla symtomen är kvar
Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar