Inlägg från: Rondellen |Visa alla inlägg
  • Rondellen

Vi som har eller har haft tidiga blödningar

Har fått en blödning i torsdags som var mörkröd och pågående unde rhela dagen igår. Idag har det klingat av, har itne haft speciellt ont förutom en lätt mensvärk. Är eller borde vara i sjätte veckan. Ska på VUL på måndag. Någon som är eller har varit med om samma sak? MF eller inte?

• Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar
  • Rondellen

aha, tills man kan andas ut menar du, ja jag var helt nere på botten, igår jag var övertygad att det bara skulle blöda mer och mer och att allt var kört men idag har det varit mer bara lite rosa så nu vågar jag hoppas. Får väll ge mig till tåls tills måndag då jag gör mitt VUL, kul o höra att det gick bra för dig, hoppas jag får samma besked kram!

• Rondellen

Åh lyllos :) he he då kan du ju vara säker på att allt skrider på som det ska :) jag har inte mått illa nånting, had enästan varit lite skönt, då had eman ju kunna tkänna sig säkrare... :)

• Rondellen

Jag fattar det som att färgen inte spelar så stor roll, det sa iaf barnmorskan, förutom att du kan vara säker på att det är gammalt förvisso och att det inte kommer nytt,
    men främst så tycker jag att du ska skita i flytnignarna eftersom du fått se ett litet tickandes hjärta!!

• Rondellen

Hur är det med andra symptom?
    Jag har överhuvud taget inte kännt något annat än tröttheten. Har förstått att man itne behöver må illa, men det skulle nästan vara skönt att göra det, det är ju ett sånt bra tecken juh!

• Rondellen

önskan!
    Tack för puffen!
    Det är precis sånt jag behöver höra för att inte deppa ihop denna helgen...
    Härligt att höra att allt gick bra för dig!

• Rondellen

Usch nu börjar jag nästan få lite hopp! Ska hålla huvudet kallt tills måndag och VULet, annars är det bara att köra igång igen. Denna graviditeten blev till innan vi knappt var klara med att säga att vi skulle försöka, så vi har ju uppenbart LÄTT för att bli gravida, min sambo o jag... de e la bara o köra på... Men som sagt hoppas på ett litet hjärta på mån!

• Rondellen

Annkris
    Jag blev lugnare! Tack!
    O tack alla som ger stöd och råd här! Skönt att få höra om andras erfarenheter! Lycka till Annkris, kram!

• Rondellen

Ja nu är blödningarna dessutom nästan helt borta och jag har inte haft ont nånting nästan så jag vågar hoppas att det går bra :) Jag ska givetvis gå in å berätta så snabbt jag kan!

• Rondellen

Hidden Angel, Jag vet inte exakt eftersom jag itne varit på VUL men räknat från senaste mens blir det 7:e eller 6+3, det är väll så man säger? Du då? Hur har det gått för dig?

• Rondellen

Sugarbabe, vad konstigt att man inte hittar någon anledning! Tur att det gick bra iaf! Tack för stöd!

• Rondellen

nä det är ju sant, jag tar det från diskussiner som jag läst här. Men SM blir ju en exakt beräkning på senaste mensdag, men samtidigt räknar man ju med i alla fall två veckor som man varit obefruktad, alltså innan ÄL. Så vad jag tror att man kan komma fram till med ett VUL är hur långt gången man är på riktigt, alltså när man egentligen hade sin senaste ägglossning, ja typ... jag ska fråga allts imorgon :)

• Rondellen

Malis81
    Jag vet precis vad du menar med att riva upp himmel o jord, min sambo åkte faktiskt hem från jobbet när jag ringde och var som mest hysterisk, jag var som tur var hemma o pluggade den dagen o var itne på jobbet eller ngn annanstans, hade aldrig kunnat hålla masken eller kunna hålla mig lugn! Hade tenta igår som gick så där, det har inte varit en vecka med studiero om man säger så... Det ska bli underbart att gå på VUL imorgon även om jag akn få en tråkig nyhet för då har man i alla fall ett besked!
    Vet du, jag är glad att du skrev, för jag läste ett inlägg du skrev i en annan tråd när det precis hade börjat, så jag blir så glad för din skull att höra att allt gick så bra!!
    Jag kommer nog oxå ha svårt att sova i natt...
    Kram!

• Rondellen

Ingen bebis :(

Tydligen så var jag itne så långt i graviditeten som jag trodde räknat från SM, hade nog senare ägglossning denna månad. I vilket fall så var bebisen borta, läkaren sa att jag nog bara hade varit gravid bara en eller en och en halv vecka, och att det var därför blödningen var så liten. Hade massa ägg i äggstockarna i alla fall, fullt med bubblor som väntar på att släppas så nån av dem kanske ger mig ett glatt besked längre fram...

Tack snälla alla för allt stöd och snälla tankar! Är så glad för detta forumet och att man kan prata av sig.

Lycka till allihopa och jag fortsätter o försöka jag med :) Det blir nog en bebis 2009 i vilket fall men en höstbebis istället för en sommarbebis då...

• Rondellen

Emmylou!
    Jag vet precis hur det är när man googlar ihjäl sig, o känner efter varenda symtom man kan hitta.
    Vill ge dig en jättekram och hoppas att det löser sig för dig, tänk inte för mycket nu, för man kan få varenda symtom passa in i varenda förklaring.

Om det skulle varaq missfall så tänk på hru vanligt det faktiskt är! Det finns forskare som menar att till och med upp till 50-60% av alla graviditeter slutar i missfalll bara att många inte hinner upptäcka att de är gravida ens och tror bara att det rä en sen mens.

Jag tyckte det var hemskt att få konstaterat att jag ahde fått missfall, men det kändes i vilket fall bättre att få veta! Ovissheten är värst. Men det viktgaste är att veta att så tidiga missfall beror nästan garanterat på att något inte blivit bra med fostret och att det itne kunnat utvecklas till ett barn. Som min barnmorska sa, det är ett gott tecken även om man itne ser det så, att man får missfall för det betyder att kroppen kan upptäcka när något inte är bra.

Hoppas verkligen att det verkligen är de där ofarliga blödningarna som man hoppas på! Det är många soms krivit här om symtom och blödningar som liknat både dina och mina, men soms en visat sig vara ingenting!

Jag och min sambo är redan i full rulle igen, och jag försöker just nu bara tänka positivt. Det var nog dumt att minuten efter jag testat postitivt börja leta barnvagnar på blocket...

Det fantastiska är ju också¨att man faktiskt har kunnat bli och kan bli gravid. Så om det inte blev bra denna gång, så blir det nog det nästa!

Tack alla snälla andra här som skrivit till mig och stöttat. Tur att FL finns... :)

• Rondellen

hiddenangel, jag tycker du ska kontakta din barnmorska eller gyn, blöder man så är det inget konstigt alls att söka hjälp. DEt kan vara skönbt att återigen få veta att det itne är ngn fara så att du kan slappna av!
    Kram!

Svar på tråden Vi som har eller har haft tidiga blödningar