Pelargonen skrev 2008-11-22 00:37:56 följande:
Återigen så talar du om för mig vad jag tycker och tänker. Jag börjar bli rätt trött på det faktiskt. Brukar du vinna diskussioner på det sättet? Jag har inte ändrat mig under kvällen. Jag började med att tycka att sexualbrott skulle finnas med i en statligt styrd databas. På frågan vad jag tyckte om övriga brott sa jag att jag inte visste, att jag behövde fundera. Därefter har många kommit med kloka och tankvärda inlägg. Jag är inte särskilt intresserad av att läsa om alla möjliga sorters brott och har därmed ingen personlig vinst av att alla brott finns med. Och brott som enbart ger böter kanske inte heller ska finnas med? T.ex. fildelning, att köra 5 Km/h för fort osv. Jag vet inte är mitt svar. Jag vet inte. Jag har inte svar på alla dina frågor men jag tycker att vissa brott absolut ska finnas med i basen, ja.
Jag hittar inte på. Jag försöker tolka det du skriver. Och nog alltid känns det som du velat under kvällen:
Inlägg 620: Frågan är vilka du vill hänga ut:
"Jag tycker att dömda sexualförbrytare (där våldet är betraktat och bedömt som grovt) skall publiceras för allmänheten."
639: Då undrade jag över ditt svar, och frågade om det enbart var sexualbrott, för det var det du hade svara i inlägg 620, Då fick jag svaret
"Enbart sexualbrott? Jag vet faktiskt inte. Måste fundera på det.
Alla brott? Nej."
Och nu senast läst som
"Därav kan jag tycka att samtliga brott inte behöver finnas med i sökregister på nätet men det skulle inte heller störa mig om så blev fallet. "
"Men visst, vill andra ha alla domar med där så kör i vind."