• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Triskele

unik89 skrev 2008-11-21 17:07:47 följande:

inte mer än rätt att dom får sina ansikten ute ppå nä6tet o liknande..har dom gjort något så dumt får dom fan stå för det med..
    Och deras familj, vänner, släkt, offren, personer som liknar dessa eller har liknande namn ska bära den bördan också?
  • vadermom

Det är sådant som gör att jag är emot dessa siter

• Kajsan
    Triskele skrev 2008-11-21 17:09:46 följande:
    "Jag vet att vi [offer underförstått] som uttalat oss här samtliga är emot den här typen av site."
    Men som sagt, fortfarande, det kan finnas många "offer" som uttalat sig här som inte tycker som du, självklart!
  • lovemyboys
    Triskele skrev 2008-11-21 16:56:45 följande:
    lovemyboys skrev 2008-11-21 16:54:57 följande:
    Oavsett vad människan har gjort så är detta fortfarande en människa och den ska inte utsättas för kränkande, förnedrande eller skadande behandling. Att begå övergrepp är fel i alla situationer, mot alla människor.
    Okej...nu fattar jag faktist bättre vad du menar....men vet inte om jag e berädd att hålla med....få känna efter lite tror jag....
  • Triskele

Kajsan skrev 2008-11-21 17:12:32 följande:

Men som sagt, fortfarande, det kan finnas många "offer" som uttalat sig här som inte tycker som du, självklart!
    Men dessa har uppenbarligen inte gått ut med att dom blivit utsatta för övergrepp när dom har skrivit ut stöd och positiva åsikter om siten.
  • Tussetösen
    Tussetösen skrev 2008-11-21 17:11:07 följande:
    Var hittar jag adressen???
    Haha.. glöm..Vadermom länkade ju dit..
  • Kajsan
    Triskele skrev 2008-11-21 17:13:41 följande:
    Men dessa har uppenbarligen inte gått ut med att dom blivit utsatta för övergrepp när dom har skrivit ut stöd och positiva åsikter om siten.
    Nej, exakt!
  • vadermom
    Svar på #289
    Ja och nu har jag tyvärr på mitt samvete att det spritts, men jag vill visa fram att det är pga sådana kommentarer som jag anser att man inte ska hänga ut dom.
  • Lille Fi

jag tycker att det är rätt att lägga ut bilder, men inte adress o personnr. Men bilder o namn tycker jag är helt ok.

Harry 8 feb ´08
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän