• Kajsan

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar.
    Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter?
    Får man länka?
    Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället?
    Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel.
    Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
  • Miss E

Om någon har länken till sidan får ni gärna skicka den till mig i inboxen.
    Har också fallit offer för våldtäkt i mitt liv...

(¯`°?.¸ ღ♥ v.32! Jag Väntar En Liten POJKE!♥ღ ¸.?°´¯)
  • Triskele
    Svar på #307
    Dubbel standard är stört som jag ser det.
    Klart jag sympatiserar med människor. Att dessa specifika personer begått ohyggliga brott mot andra gör inte dessa till mindre värda än någon annan. Eller ursäktar övergrepp utförda mot dessa.
    Övergrepp är fel oavsett vad den som utsätts för det gjort tidigare.
  • Smurfan 81
    Nixx skrev 2008-11-21 18:14:04 följande:
    Ingen som reflekterar över att det faktiskt är en verklighet att oskyldiga döms i Sverige (liksom alla andra länder).
    JOOOO JAG!!!
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 18:13:35 följande:

Jag har varit ett offer och jag uttalar mig här och jag håller inte med dig så du har fel i ditt uttalande.
    Men du är faktiskt den första som går ut som offer i tråden som stödjer detta. Och du gick ut som offer först nu.
  • SilverEmma

Jag är också ett offer, hade gärna sett min våldtäktsman hängas ut med namn och bild.

• closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 18:17:46 följande:
    Men du är faktiskt den första som går ut som offer i tråden som stödjer detta. Och du gick ut som offer först nu.
    Det borde inte vara nödvändigt att outa sig, man bör ändå uttala sig med viss försiktighet vad andra tycker, för den kunskapen har oftast bara personerna själva
    Vart du än går är du där
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 18:22:59 följande:

Det borde inte vara nödvändigt att outa sig, man bör ändå uttala sig med viss försiktighet vad andra tycker, för den kunskapen har oftast bara personerna själva
    Jag har bara uttalat mig om dom som har gått ut som offer tidigare i tråden som har uttalat sig kritiskt till siten. Inte talat för alla offer.
  • Kajsan

Ja, men sen är det så att folk i tråden som är dömda sexualbrottslingar eller har dömda sexualbrottsslingar i sin familj naturligtvis skriver att de är emot sidorna också.
    Det går ju åt det hållet också.

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän