Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 17:19:06 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 17:19:06 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 18:18:59 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 18:19:38 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 20:22:17 följande:
"Nej, jag skrev, att tycka att en handling är bra som någon gör har inget att göra med att känna förtroende för den/dem som gör det. Jag skriver att de olika företeelserna INTE har med varandra att göra. Förstår du?
En person kan göra en handling som jag tycker är ok MEN det innebär INTE att jag tycker att alla handlingar som denna person gör är ok. Och att fullt förtroende INTE hänger samman med om jag tycker att denna enskilda handdling är bra eller ok!
Jag kan inte vara tydligare än så här.
Och när du skriver "dem", menar du då den organisation som du namngett och som du tror inom en snar framtid kommer att begå utpressning med hjälp av kriminellt.com?"
Så du litar på att alla uppgifter som publiceras är korrekta? Att en organisation som lever på att bryta mot lagen är de som du vill ska hantera personuppgifter om andra kriminella?
Och du ser ingen risk med det hela?
Och med "dem" menar jag givetvis de som driver sajten. Vilka ska vi annars tala om?
"Jag har inte sagt att jag inte förstår???
Jo det är dubbelmoral att anse att kriminellt.com "hänger ut" förövare på nätet och beklaga sig över det i en mängd inlägg, när du själv namnger en organisation och menar att det bara är en tidsfråga innan de begår ett brott (utpressning) kopplat till just kriminellt.com här på ett öppet forum på nätet. Du gör ju till och med något värre när du namnger och påstår att de kommer att begå brott, det är väl verkligen att hänga ut. Kriminellt.com har åtminstone domar att hänvisa till!
Lämna du detta till rättsväsendet i stället som du så bestämt hävdar ska sköta dylika ting!"
Namnger en organisation? Det står med stora bokstäver över hela sidan vilka som driver sajten. Så vad menar du?
www.kriminellt.com/news.php
Och jag menar att risken ökar när en organisation som livnär sig på utpressning etc driver en sådan sajt. Inte påstått att det med 100% säkerhet kommer att ske, men att risken ökade iom de nya ägarna. Hade de ny ägarna hetat Volvo istället, så hade det jag inte känt samma sak (även om jag själva företeelser fortfarande skulle vara felaktig)
Och givetvis avser jag inte att göra något åt organisationen bakom och publicera några av deras uppgifter etc.. Däremot är det givetvis intressant att diskutera vilka risker som finns med en sådan sida och hur dessa varierar med vilka intressen som ligger bakom.
Men du ser förstås inte den risken.
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 21:29:53 följande:
Micke skrev 2009-01-04 21:36:12 följande:
06och08 skrev 2009-01-04 21:40:57 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 22:00:13 följande:
heddish skrev 2009-01-04 22:04:43 följande:
Beyond Eternity skrev 2009-01-04 22:24:07 följande: