Mammajessi skrev 2008-11-23 11:13:42 följande:
ÄSCH... gu va folk är trångsynta.... antingen tycker man synd om dom psykisk sjuka... eller så hejar man på dem, klart som fan jag vill veta om det bor pedofiler, mördare osv granne med mig,,, vill man inte det så jippi... skit i det då... men har man K..ll..at ett barn med dildosar och tvingat dottern till tidelaga med sin hund samt syskonen att ha sex med varandra så är det INTE ok.... häng ut dom jävlarna... sen om folk vill predika att dom kan botas och tycka synd om dem osv... ja men vist fine... jag hoppas inte ni en dag råkar ut för dem och sen står där med sitt barn som bev antasdad eller våldtagen av en eller två män som INTE är sjuka utan helt Förståligt gjorde denna handling.... och då först börjar folk vakna!!! Först är det pedofiler som målas upp.... ojojoj finns dom??? Sen kommer djursexet... förgripping på hästar , hundar, katter ja you name it.... nämen fanns det.... ALLT du kan tänka dig pågår antingen hos din granne eller i en stuga på landet... men neeeej,, man ska sitta och predika och försvara detta i trådar på
fl.... VI har kommit så långt i männskligheten att vi seriöst försker hitta förklaringar till varför man knullar ett barn... på 2 år tex... ne fy fan... Jag kommer ALLTID vara emot detta och heja på sidor som lägger ut dessa monster,, jag som förälder har rätt att veta. Om det så skulle vara en granne eller en bekant,,, skulle jag förakta denna totalt....
Du har inte alls förstått vad diskussionen går ut på. Ingen som försvarar handlingarna, utan man försvarar rättsstaten. Att straff ska utdömas av staten och inte allmänheten. Att när man avtjänat sitt straff så ska man anses fri.
Att den som är fri inte ska trakasseras.
Att vi inte ska ha medborgargarden som åker runt och agerar åklagare, domare och bödel.
Att uthängningar har en massa andra konsekvenser, så som att offren hängs ut, familjen till den dömde hängs ut. Risken för återfall ökar. Chanserna att rehabiliteras in i samhället minskar etc.
Sen anser jag ju personligen att de som begår övergrepp ska låsas in på livstid. Men återigen, det ska vara staten som utdömer och verkställer straffet.