rebmetpes skrev 2008-10-22 10:17:31 följande:
vill oxå veta hur man orkar vidare efter ma, hade missfall i helgen, va då i v12, men fostret hade dött i v9.låg först en halv dag för att se om det kom ut av sej själv, men sen fick jag skrapas.ibörjan ville jag bara bli av med smärtorna, fick åka in akut. sen ville jag bara hem från lasarettet, till min man och
dotter.nu när jag är hemma så kommer tomheten och tårarna.ville så gärna ha syskon tätt
Här finns ännu en som gått igenom ett gäng missfall... Fick en dotter i januari 06 utan missfallsproblem. Precis som rebmetpes ville vi ha syskon tätt då pappan inte är så ung längre (är 44 år just nu). Men efter 4 missfall (2 väldigt tidiga och 2 ma i vecka 9/10) blev det visst inte alls som vi hade tänkt oss. Efter varje missfall har jag mått skitdåligt, gråtit, sörjt och känt mig bitter och missunnsam. På något vis har det efter ett tag känts bättre - även om det fortfarande är precis lika jävligt att det blivit som det blivit. Tror helt enkelt att jag vägrar ge upp. Någon gång borde det ju gå igen... Efter senaste skrapningen för lite drygt två veckor sedan är ÄL på gång - om en måndad testar vi igen...
Håller tummarna för alla som kämpar att det snart kommer att finnas frön i era magar som vill vara kvar. Och tack alla ni som sprider hopp om att det någon gång ska lösa sig - era historier stärker mitt hopp!