hur går man vidare efter MF
Hej Solros!
Jag har haft två missfall efter vår första pojke. Det första missfallet i vecka tolv kom när pojken var tre år och det andra i vecka sju då han var fem år.
Men sedan...då han var sju år plussade jag igen och vid tio veckor var jag på ultraljud och där konstaterades tvillingar!
Nu har vi sjumånaders tvillingpojkar som ligger och sussar i sina sängar här i rummet intill.
Det känns som att man ska gå sönder psykiskt vid missfall, all längtan och alla förhoppningar går i kras på en gång. En vän sa till mig efter ett av missfallen att det kanske fanns någon mening med det fast jag inte såg det då.
Man får bara gå vidare och försöka på nytt, ofta lyckas det förr eller senare fast man kanske inte tror på det själv. Kan man lyckas ha en lite avslappnad attityd till det hela tror jag man kommer lindrigare undan, trots att det inte alltid är det lättaste. Jag blev i alla fall gravid med twinsen efter att jag liksom släppt taget lite och inte var så fokuserad på att bli gravid hela tiden. Har hört om många andra som upplevt samma sak.
Styrkekramar till dej och lycka till!