• Lilleskuttan

hur går man vidare efter MF

beklagar ditt mf.Förstår att det är jättejobbigt att jobba på det ställe du gör,och se magar över allt.
    Jag har fått 4 mf/ma och efter varje gång så tänkte jag ,aldrig mer.Man måste få vara ledsen och arg. Men när det gått ett tag och jag fått tillbaka krafterna så ville jag bli gravid igen.Jag vill ju ha en "egen" bebis och då finns det ju inget annat sätt än att fortsätta kämpa.
    Det har tagit olika lång tid för mig att bli gravid igen,upp till 1 år.Efter första mf blev jag gravid på första försöket.
    Nu är jag gravid igen i v 23 så det kan gå bra även efter flera mf.
    Hoppas du fick lite svar på dina frågor,och lite hopp..

• Lilleskuttan
    Myggan09 skrev 2008-10-21 20:12:41 följande:
    tack solros83 och Lillskuttan. Jag vet ju att det är "vanligt" med missfall... men ändå, SKITtråkigt. För vår del blir det ny IVF när ekonomin tillåter, vi hoppas att det blir bra resultatet (+) nästa gången också, och att det ska hålla hela vägen. Lillskuttan - grattis! och lycka till! kul att höra att det gått bra till slut
    Man blir ju inte mindre ledsen även om mf är vanligt.För det hjälper ju inte att höra när man är mitti sorgen. Men det hjälpte iaf mig att läsa om andra som hade det som jag, eller såna som det till slut gått bra för trots massa mf.
Svar på tråden hur går man vidare efter MF