• Blue Bear

Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???

Har din katt, som har varit borta i flera veckor, kommit tillbaka (skadad eller oskadd)?? I så fall efter hur lång tid??

Lite nyfiken på statistik.. Jag vet att katter kan springa bort och vara brta i månader och år för att sedan komma tillbaka..

Min 3åriga katt, Selma, försvann för ca. 12-13 veckor sedan och har inte synts till någonstans. Ingen har hört av sig och vi har letat med ljus och lykta.. Hon har ID tatuering i örat! Ska ja ge upp hoppet..?
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???
  • Blue Bear

Skriv gärna hur lång tid det tog innan katten kom hem igen...

• vänat

Min katt som ägtligen är en innakkt brukade sitta på på ute palsten där jag bode tigare bode alls på botten våningen med balkongdörren öpenn satt hon strax utan för dörren eller i dörr öppningen gick alldrig längre än så.

En dag hade jag besök av en person som röker och hos mig hänvisas röker till utsidan av lgh. Sa till mitt besök stäng ej balkongdörren då katten är på utsidan jag gick till köket för att gör ordning fick kom tillnbaka och en och en halv timma senare sa min så kallde "vän" att katten är ute och dörren är stäng.

Tack för att du beröatt de nu lite sent tycker jag svarde jag.

Hur som helst efter 7-8 måner hittade en person mitt katt vid en återvinninscetara utmärlad och mager tovig etc. Detta var ca 700meter från hemmet.

Tror ej hon vågde gå hem hade blivigt skrämd av garnnes hund.

Den som hittade min kom och kackade på mitt sovrumsförster kl var ca 0115 så yr vaket steg jag upp och öppende balkongdörren katten kom raka vägen till min fam och böjde spinna i min fam.

Sen ville hon aldrig läman utan uppsikt de närmst två-tre veckorna jag fick sitta med henne när hon gick på toa etc och vise versa.

Kvällen inna hade jag sagt åt en av mina vänner som frågat mig om ketten kommit tillbaka nej och jag tror inte heller att jag kommer at få se henn emer detta var alls drgt 6år sedan nu.

• Blue Bear

Va roligt att hon kom tillbaka..

Jag har 2 katter (systrar). Både utekatter. Den ena går ut men hon är aldrig bort i mer än nån timme.. sen kommer hon och vill in. Men Selma har varit lite mera modig så hon har vågat sig ut på längre promenade.. Hon kanske har hittat något roligt och glömt att komma hem.. därför hoppas jag verkligen att hon kommer tillbaka..

• Blue Bear

PUFF!!

• Taggtroden

Vi har tappat våra katter flera gånger.
    Första gången var det för allra första katt, Eda. Hon sprang bort när hon var ny hos oss och kom inte hem. Vi satte upp lappar och knackade dörr i hela området.
    Efter tre veckor var det två tjejer som ringde och hade sett vår lapp först då.
    De hade tagit hand om henne för att hon hade suttit mitt ute på samhället i regnet och hade haft henne som innekatt i tre veckor.
    Hon sprang iväg ännu en gång efter det men då hade vår granne hittat henne på busstationen här i Bjästa.
    Efter det höll hon sig hemma tills en annan granne hittade henne död på sin gård en morgon .... vi vet inte hur hon dog tyvärr... inte ett enda spår fanns.

En annan katt försvann för oss, vi satte upp lappar och knackade dörr även denna gång men efter en vecka kom hon tillbaka. Det var en granne som skulle sälja huset och inte bodde kvar i sitt hus som råkade stänga in henne i sitt uthus, och kom inte tillbaka fören en vecka efter.

När vi var små försvann vår utekatt stup i kvarten och kom alltid tillbaka. Ibland efter några dagar ibland efter veckor. När vi åkte på semester försvann hon alltid och kom hem igen när vi kom tillbaka. Men ibland kunde det gå nån vecka efter att vi kom hem innan hon kom tillbaka.
    Hon blev 14 år gammal.

• vänat

Blue Bear skrev 2008-10-04 14:10:26 följande:

Va roligt att hon kom tillbaka..Jag har 2 katter (systrar). Både utekatter. Den ena går ut men hon är aldrig bort i mer än nån timme.. sen kommer hon och vill in. Men Selma har varit lite mera modig så hon har vågat sig ut på längre promenade.. Hon kanske har hittat något roligt och glömt att komma hem.. därför hoppas jag verkligen att hon kommer tillbaka..
    Ja de var verkligen roligt at hon kom tillbaka. Hoppas även din katt dyker upp! jag vet hur jobbigt de att inte vet var katten är hon hon mår och har de etc etc.
  • IrenerI

Katten jag hade förut gjorde sina lovar då och då. Men kom alltid hem.

När vi var borta och svärmor skulle mata henne var hon alltid borta, men iom att vi körde in på gården så kom hon spatserande som inget hänt Spelade ingen roll om vi var borta en helg eller 2 veckor, samma sak varje gång.
    Dock sista gången hon försvann hittade svärmor henne påkörd.

Dom jag har nu drar nästan aldrig iväg nånstans max ett dygn under sommaren och då ligger dom säkert och sover nånstans.
    Men har haft en katt som aldrig kom hem med.

Men svärmors katt var borta i flera månader, sen var dom nere i samhället (1,5mil) en kväll då hon såg en katt som såg precis ut som henens katt. Hon ropade och han kom och vi konstaterade att de måste varit den katten.
    Kom fram till att den har nog åkt snålskjuss med sambons lastbil, finns en del att krypa in i där. Eftersom den befann sig på verkstan där han brukar vara rätt mycket. Och dom som jobbar är hade sett den rätt länge stryka omkring.

men den katten var bara hemma i några dar innan den försvann igen och än har den inte kommit till rätta.

• en glad

Två gånger har jag varit med om att folk läst på kattens halsband och så har katten kommit tillrätta....
    en gång var katten ca 3 km bort och kom då jag åkte dit den blivit sedd (och "avläst") och vevade med konservöppnaren! Snacka om lycka då jag såg den komma springandes till mig över en äng.... efter ca 6 veckor!
    En annan gång (och en annan katt) kom några ungdomar hit hem med den i bil efter ca 2 månader. Då visade det sig att den en längre tid hållt till vid ett ridhus bara någon km bort...

Annars är tipset att efterlysa katten via lappar i affärer och anslagstavlor många kilometer bort! och via alla de "efterlysningssajter" som finns på internet...

• Prinsessan Zelda

vi har haft katter som varit borta nån vecka sådär, och de har kommit tillbaka.

Men däremot har jag en gång hittat en bortsprungen katt som varit borta i 3 månader!! Det var en innekatt och hennes ägare blev överlycklig. Jag hittade katten precis innan första kylan och snön kom. 

• SCSI

Tre veckor ungefär kunde min katt vara ute i vift innan han kom hem igen. Då brukade han dessutom lukta tantparfym emellanåt så jag misstänker att nån tant tyckte att han skulle bo hos henne... *morr*

Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???