• Blue Bear

Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???

Har din katt, som har varit borta i flera veckor, kommit tillbaka (skadad eller oskadd)?? I så fall efter hur lång tid??

Lite nyfiken på statistik.. Jag vet att katter kan springa bort och vara brta i månader och år för att sedan komma tillbaka..

Min 3åriga katt, Selma, försvann för ca. 12-13 veckor sedan och har inte synts till någonstans. Ingen har hört av sig och vi har letat med ljus och lykta.. Hon har ID tatuering i örat! Ska ja ge upp hoppet..?
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???
  • Odella

Blue Bear skrev 2008-10-04 21:07:12 följande:

Ja, min katt är också kastrerad (steriliserad) men hon är halv Norsk skogskatt.. men har tagit efter den vilda skogis sidan Det verkar som om många katter kommer tillbaka, förr eller senare.. dom varnar nu för storm i västra götaland och då blir jag extra orolig.. stackars Usch
    Katter har en otrolig förmåga att klara sig ute. Efter regnstormar har mina katter kommit in nästan helt torra :) Jag tror de hittar små gömställen där de kan vänta ut det värsta. Så oroa dig inte, en katt är troligtvis mer säker ute i en storm än vad en människa är.
  • ming

Ja, när jag var liten och bodde hemma hade vi katter som kom och gick. Ibland var de bort i flera år och sedan kom hem och åt lite mat, sov en natt och sedan stack iväg lika länge igen. Vem vet vad de gjorde.

• Legewiel

Ja, vår katt var försvunnen ifjol höstas i två veckor, just under den tiden då det stormade och regnade dagar i sträck Sen kom han tillbaka alldeles varm och mätt och torr i pälsen, så ingen aning var han har varit! Och jag som grät i kudden varje natt för att jag trodde han var död...

Hoppas er lilla kisse kommer hem snart!

• Livshlädje

Både ja o nej.

Vår hane har varit iväg på äventyr två gånger: Först i tio dagar - kom hem självmant. Sen i en månad - vi fick tips om att han var omhändertagen av ett katthem och letade med lite möda rätt på honom!

Sen har vi haft en kattflicka som försvann för två år sen, strax efter att familjen utökats med en konkurrerande bebis! Jag har en hoppfull känsla av att hon hittat ett nytt hem hos en gammal snäll tant! Hon är tatuerad, och med telenummer i halsbandet. Jag letar dock efter henne än, varje gång vi är ute på på prommis!

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • mrs maniac

en av våra kattjejer försvann förra sommaren. hon är kastrerad och har tatuering. efter 2 månader ringde en kvinna från andra sidan stan och sa att dom hittat vår kisse! vi hämtade hem en lite mager men kelig och oskadd katt, det kändes underbart.
    hoppas ni får tillbaks katten!

• skånskan76

Min ena lilla kisse är borta sedan mer än ett år tillbaka. Saknar henne jättemycket, misstänker att hon är död.

• annee

Min tioåriga kastrerade hankatt är borta sen slutet av juli. Han har alltid varit borta några veckor varje sommar, men kommit tillbaka när det blir kallt o mörkt ute. Har satt upp lappar i byn, men inget napp Saknar honom verkligen, och ropar på honom om kvällarna, men ingen kisse...
    Nån som kan tipsa om ngn som hittar bortsprugna djur?? 

• Olivers Mamma

Min INNEkatt sprang iväg o va borta i 7 veckor, mer bortskämd katt finns inte o hon va ju inte ngot vidare på att hitta sin egen föda men hon hade hittat en lekstuga hon flyttade in i så lite överlevarinstikt hade hon. vi satte upp lappar o letade vaje dag o efter 7 veckor fic vi napp.. hon va mer död änlevnde o när vi kom till verinärn sa de att hon förmodligen inte skulle överleva, men vi la in henne o hon fick behandlingr mmvi fick vara hemma ett tag o ta hand om henne o nu är hon huuuur frk sm helst. vetrinärerna säker att det är ett mirakel att hon lever.
    Hoppas att hon kommer hem igen.

• en glad
    Svar på #27

annee skrev: "Min tioåriga kastrerade hankatt är borta sen slutet av juli. Har satt upp lappar i byn, men inget napp"
    - det räcker inte! Sätt upp lappar tätt och längre bort!

"Nån som kan tipsa om ngn som hittar bortsprugna djur?? "
    - det finns otroligt många sidor på internet om bortsprungna och UPPHITTADE katter - annonsera/leta där!
  • annee

Har även haft annons i länstidningarna, glömde visst nämna det.. och kollat nätet, men tack ändå!

Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???