• Blue Bear

Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???

Har din katt, som har varit borta i flera veckor, kommit tillbaka (skadad eller oskadd)?? I så fall efter hur lång tid??

Lite nyfiken på statistik.. Jag vet att katter kan springa bort och vara brta i månader och år för att sedan komma tillbaka..

Min 3åriga katt, Selma, försvann för ca. 12-13 veckor sedan och har inte synts till någonstans. Ingen har hört av sig och vi har letat med ljus och lykta.. Hon har ID tatuering i örat! Ska ja ge upp hoppet..?
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???
  • signaturbyte

Min sambos föräldrars katt var borta i 5 månader, dom letade och letade men nix..  En dag var min sambos pappa var ute o rökte och hörde prassel i buskarna, han lockade och jamade och fick ett välbekant mjau tillbaka, då visste han att det var deras katt som kommit hem igen 

• Kajsan

Ja, min katt rymde, var borta i 8 dagar och kom hem med brutet ben.
    Vi har ingen aning om vart han varit, vi efterlyste honom överallt och var säkra på att han var död Men sen en dag stod han vid dörrn, mager, men ren och fin.
    Fast haltade gjorde han ju

• Qaroliine

Kastrerad hane var borta 5 veckor över sommaren, kom tillbaka oskadd.

Kattunge 5 mån  försvann och dök aldrig upp trots massor av lappar uppsatta och många som ringt och påstått att dem sett henne både död och levande.

Kattunge, DÖV innekatt/trädgårdskatt, 5 mån försvann och blev hittad påkörd efter ett par dagar.

• adrenalin

vi hade en bonnkatt som var borta i två månader. den kom tillbaka mager, hungrig och trött.

låg och vilade ett tag, sen var allt som vanligt :)

fast han försvann då och då, på sommaren, och var borta. han gillade äventyr tydligen. vi hade honom i 18 år, sen sprang han iväg och dog förmodligen.

• adrenalin

ja, han var kastrerad och vuxen.

• Cerdrica

Min kompis katt var förvunnen i tre månader. Hon kontaktade en djurpratare som talade om var katten fanns (lååångt i från där den sprungit bort) och vi åkte dit och hittade honom. ;)

• Odella

Inte min, men min mosters katt som varit borta 4 veckor har kommit hem oskadd. Min moster hade satt upp lappar och den hittades ett par mil (!!) från där in moster bor. Så visst kan det hända!

• Septembertösen

Tror någon katt vi haft varit borta en månad som mest, eller lite mer. Annars är väl en vecka vanligast. Kan säga att det är bondkatter som bor på landet. Ibland kom de hem tjocka och välmående med en lukt av hö :)

• Stiina

Ja, med katten som vi hade när vi var små. Han kunde vara borta flera veckor åt gången och kom alltid tillbaka. Han var kastererad, men gjorde så iallafall. Vår nuvarande katt har bara sprungit bort några dagar för att sedan återvända.

• Blue Bear

Ja, min katt är också kastrerad (steriliserad) men hon är halv Norsk skogskatt.. men har tagit efter den vilda skogis sidan

Det verkar som om många katter kommer tillbaka, förr eller senare.. dom varnar nu för storm i västra götaland och då blir jag extra orolig.. stackars

Qaroliine skrev 2008-10-04 20:00:58 följande:
    Kattunge, DÖV innekatt/trädgårdskatt, 5 mån försvann och blev hittad påkörd efter ett par dagar.
    Usch
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???