Inlägg från: Blue Bear |Visa alla inlägg
  • Blue Bear

Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???

Har din katt, som har varit borta i flera veckor, kommit tillbaka (skadad eller oskadd)?? I så fall efter hur lång tid??

Lite nyfiken på statistik.. Jag vet att katter kan springa bort och vara brta i månader och år för att sedan komma tillbaka..

Min 3åriga katt, Selma, försvann för ca. 12-13 veckor sedan och har inte synts till någonstans. Ingen har hört av sig och vi har letat med ljus och lykta.. Hon har ID tatuering i örat! Ska ja ge upp hoppet..?
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???
  • Blue Bear

Skriv gärna hur lång tid det tog innan katten kom hem igen...

• Blue Bear

Va roligt att hon kom tillbaka..

Jag har 2 katter (systrar). Både utekatter. Den ena går ut men hon är aldrig bort i mer än nån timme.. sen kommer hon och vill in. Men Selma har varit lite mera modig så hon har vågat sig ut på längre promenade.. Hon kanske har hittat något roligt och glömt att komma hem.. därför hoppas jag verkligen att hon kommer tillbaka..

• Blue Bear

PUFF!!

• Blue Bear

Ja, min katt är också kastrerad (steriliserad) men hon är halv Norsk skogskatt.. men har tagit efter den vilda skogis sidan

Det verkar som om många katter kommer tillbaka, förr eller senare.. dom varnar nu för storm i västra götaland och då blir jag extra orolig.. stackars

Qaroliine skrev 2008-10-04 20:00:58 följande:
    Kattunge, DÖV innekatt/trädgårdskatt, 5 mån försvann och blev hittad påkörd efter ett par dagar.
    Usch
  • Blue Bear

Har någon av era katter som kom tillbaka visat tecken på att de började bli lite små vilda???

När hon var borta en gång, 13 dagar (det var det längsta) kom hon tillbaka nästan vild - alltså ej tam.. hon kom ihåg var maten låg men inte kattlådan (bajsade i garderoben). Fräste mot den andra katten och oss.. tillät mig inte ta upp hene å hon morrade, fräste och klöste.. de tog en dag, sen dagen fter var hon den mysiga, keliga katt igen.. Fundersam

Om hon nu lever ff så tror jag inte någon har tagit hand om henne.. jag tror hon har blivit förvildad

Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???