• Blue Bear

Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???

Har din katt, som har varit borta i flera veckor, kommit tillbaka (skadad eller oskadd)?? I så fall efter hur lång tid??

Lite nyfiken på statistik.. Jag vet att katter kan springa bort och vara brta i månader och år för att sedan komma tillbaka..

Min 3åriga katt, Selma, försvann för ca. 12-13 veckor sedan och har inte synts till någonstans. Ingen har hört av sig och vi har letat med ljus och lykta.. Hon har ID tatuering i örat! Ska ja ge upp hoppet..?
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???
  • slangbella

Vår katt försvann i samband med vår flytt ifjol. Vi fick tillbaks honom efter 18 dagar tack vare att vi annonserade som galningar - på nätet och i båda dagstidningarna här. Åkte runt och kollade på katter runt om i nejden eftersom människor faktiskt är väldigt hjälpsamma - det ringde nån nästan varje dag och hade tips. När vi väl fick napp så visade det sig att han befann sig ett par-tre kilometer fågelvägen hemifrån (i riktning mot vårt gamla hem). Han var skadad och därför väldigt medtagen, han hade aldrig kommit hem "av sig själv", dels för att vi nyss flyttat och dels för att han vara skadad i bakbenet.

Så mitt tips är att slänga in annonser i tidningen, på nätet och sätt upp lappar på ica. Chansen är ju otroligt mycket större att nån kan hjälpa till, istället för att bara vänta på att han ska ta sig hem per egen maskin.

♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 24 september ♥¸.?°´¯) ♥
  • JoRi

när jag var mindre bodde vi på landet och hade två katter. den ena försvann på hösten och vi trodde han blivit tagen av räven eller så. flera andra katter vi haft hade nämligen försvunnit dom med. men på våren kom han tillbaka otroligt nog, då hade han överlevt hela vintern ute! tyvärr så blev våran andra katthane väldigt störd över det och var inte alls snäll mot våran lille så han valde att försvinna igen. men facinerande att dom kan hitta hem igen efter så lång tid! och känna igen oss trots att dom alltid var utekatter och aldrig inne.!
    ge inte upp hoppet än, sätt ut annonser, prata med folk. nån kanske har sätt nåt lycka till!

• Loco Madre

Nej, han blev påkörd.

Däremot har mamma och pappa nu en liten "vandraren" som vi kallar honom, han kan försvinna ett par, tre månader åt gången men kommer alltid tillbaka.

• Clobberella

Bortsprungen vet jag inte, hon kom och gick som hon ville, som mest var hon borta en hel vinter... nån gång kom hon hem och hade något sår eller så, men ofta var hon inte ens hungrig utan tyckte väl bara att det var skönt att komma in i värmen igen...

• mrs maniac

just det, vi lade ut annonser på blocket och på katthemmet här i stan, plus lappar i området. dom som hittade katten hade googlat på id-märkningen, så den var ju värd alla pengar =)

• TinkyWinky

vet inte riktigt vad jag ska svara. då min ena kastrerade hankatt försvann för ett år sen o e fortfarande borta. men min andra försvann o va bara bort lite mer än ett dygn.. så ja röstar ej...

`·.¸.·´`·» Http://heromer.blogg.se
  • Athema

Ja, mina katter har kommit tillbaka efter att ha vart borta.
    en var borta bara 3 dagar och sen kom hon tillbaka och den andra var borta 1,5vecka och kom springande en dag då vi var ute och ropade efter henne..

• marika1985

min kusins katt försvann då dom var i stugan, flera mil hemifrån, så hon trodde att han blivit påkörd eller att något annat hemskt hänt, men det tog han 3,5 månad sen var han hemma utanför dörren en dag då dom kom hem från jobbet :)

• J och J

vår kastrerade hankatt vandrar iväg emellanåt.
    kan vara allt från 1 vecka till 10 dar, det händer någon gång i månaden..

Man undrar ju vad han gör på sina äventyr, vi bor ganska nära en stor gård med djur, så min teori är att han kan vara där och jaga..

• MARIA99

Sotis försvann spårlöst i vintras =( han var rätt gammal & van att vara ute. Tror vargen tog han då jag såg en varg ett par veckor efter nedanför här i skogen.
    Hade en annan katt som var borta 5 dar & kom tillbaka! på vintern & inte ens hungrig! dök upp strax efter vi satt upp en lapp så det var som om nån tagit in han, Han var en helig birma så kanske extra stöldbergärlig vem vet..

Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???