Inlägg från: vänat |Visa alla inlägg
  • vänat

Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???

Min katt som ägtligen är en innakkt brukade sitta på på ute palsten där jag bode tigare bode alls på botten våningen med balkongdörren öpenn satt hon strax utan för dörren eller i dörr öppningen gick alldrig längre än så.

En dag hade jag besök av en person som röker och hos mig hänvisas röker till utsidan av lgh. Sa till mitt besök stäng ej balkongdörren då katten är på utsidan jag gick till köket för att gör ordning fick kom tillnbaka och en och en halv timma senare sa min så kallde "vän" att katten är ute och dörren är stäng.

Tack för att du beröatt de nu lite sent tycker jag svarde jag.

Hur som helst efter 7-8 måner hittade en person mitt katt vid en återvinninscetara utmärlad och mager tovig etc. Detta var ca 700meter från hemmet.

Tror ej hon vågde gå hem hade blivigt skrämd av garnnes hund.

Den som hittade min kom och kackade på mitt sovrumsförster kl var ca 0115 så yr vaket steg jag upp och öppende balkongdörren katten kom raka vägen till min fam och böjde spinna i min fam.

Sen ville hon aldrig läman utan uppsikt de närmst två-tre veckorna jag fick sitta med henne när hon gick på toa etc och vise versa.

Kvällen inna hade jag sagt åt en av mina vänner som frågat mig om ketten kommit tillbaka nej och jag tror inte heller att jag kommer at få se henn emer detta var alls drgt 6år sedan nu.

• vänat

Blue Bear skrev 2008-10-04 14:10:26 följande:

Va roligt att hon kom tillbaka..Jag har 2 katter (systrar). Både utekatter. Den ena går ut men hon är aldrig bort i mer än nån timme.. sen kommer hon och vill in. Men Selma har varit lite mera modig så hon har vågat sig ut på längre promenade.. Hon kanske har hittat något roligt och glömt att komma hem.. därför hoppas jag verkligen att hon kommer tillbaka..
    Ja de var verkligen roligt at hon kom tillbaka. Hoppas även din katt dyker upp! jag vet hur jobbigt de att inte vet var katten är hon hon mår och har de etc etc.
  • vänat
    Blue Bear skrev 2008-10-05 11:52:59 följande:
    Har någon av era katter som kom tillbaka visat tecken på att de började bli lite små vilda???

När hon var borta en gång, 13 dagar (det var det längsta) kom hon tillbaka nästan vild - alltså ej tam.. hon kom ihåg var maten låg men inte kattlådan (bajsade i garderoben). Fräste mot den andra katten och oss.. tillät mig inte ta upp hene å hon morrade, fräste och klöste.. de tog en dag, sen dagen fter var hon den mysiga, keliga katt igen.. Fundersam

Om hon nu lever ff så tror jag inte någon har tagit hand om henne.. jag tror hon har blivit förvildad
    Nej min katt blev nästa tvärt emot lämande mig inte ursikte skulle följa mig varje steg jag tog.

Ville att jag skulle följa med hennn då hon åt gick på låda etc även hon inne katt som vart bort i flera månder bott vid en butik hitat rester i vid kontener mager och nästa uttrokad när hon kom tillbaka. men exra gosig ja mer än vanligt
Svar på tråden Har din bortsprugna katt kommit tillbaka???