• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej alla HS ÄD-mammor och blivande mammor (på ett eller annat sätt)! Pappor som hittar hit är förstås lika välkomna.

Hörde genom vindruveklasarna att första tråden var stängd. 3 månader försvinner i ett nafs..

Pricken- jag blev så arg när jag läste om ditt senaste besök på HS. Hur kan de vara så dåligt informerade? Visst, Kristina är Ms ÄD, men kom igen! Det minsta man kan begära är väl att man som lekman får korrekt information av proffsen. Särskilt i en sån här känslig fråga. Förstår att det tändes ett hopp för er Usch. Men ni kommer dit snart (se bara hur snabbt 3 månader går). Snart, håll ut Vännen! Stor Kram till dig

Hoppas ni alla har en härlig lördag! Min kära man står och gör smaskig mat, så nu är det dags att lägga på ett kol nmed dukningen.
    Många kramar- E

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2
  • Pricken76

Hello girls!
    Det bidde inget för mig!
    Äggen räckte inte.
    Sorgligt men sant. Nya tag nästa år.
    Det enda braiga med detta är att jag kan dricka champagne på nyår, men det kunde jag gärna ha avstått. Hmm...försöker se det positiva i det negativa. Inte helt lätt alla gånger.

Så nu slutar jag med tabletter och vaggisar... Skönt.

• Emmylou

Hej Pricken min Vän!

Åh, vad tråkigt!!! Är så ledsen för din/ er skull. Förstår att du inte kan hitta något positivt med det här Ibland är det bara skit helt enkelt! Som du har kämpat för detta. Har dom sagt nåt om när det blir dags igen, eller bara "i början av nästa år"? Det är klart, de ska ju hitta en ny donator, så det är väl svårt att säga exakt. Då blir ni väl mottagarpar 1 i alla fall!?

Jag skickar en miljard kramar! Sköt om dig massor.

• Pricken76

Tack vännen!
    Skönt med stöd från en som vet vad man går igenom.
    Kram från mig

• Pricken76

Fredag idag, helt underbart.
    Fått en ytte-pytte blödning, så den stora kommer väl imorgon. Lika bra att jag är ledig då. Kanske blir smärtsam då slemhinnan varit stor och tjock och alldeles perfekt för att ta emot ett embryo som inte kom.

Hoppas ni får en alldeles förträfflig helg tjejer.
    Kramar

• Give and Live
    Svar på #106
    Hejsan Pricken76!
    Tycker så synd om dig.
    Jag var & donerade i veckan & önskade att det skulle räcka till två mottagare. Enligt ultraljud hade jag 14 ägg men de fick bara 8. Hade det blivit 10 hade 2 fått dela, nu fick en mottagare "alla" 8. Vet inte om alla klarat sig.
    Min önskan är ju att det ska bli något så risken med bara en mottagare för mig är ju att det inte blir något.
    När man lika så gör det vill man ju ha resultat!
    & förmodligen var det någon, liksom du, som gått igenom behandling för mottagning av ägg & fick det tråkiga beskedet att det ej räckte ägg. Sorry!
    Känner mig ganska "slaktad" efter plockningen & de sa att ju fler ägg desto mer besvär efter plockningen.
    Kan dock tänka mig att gör det igen.
    Ha en underbar helg & så ska du dricka riktig skumpa på nyår!
    //Kram Give & Live

Får höra efter helgerna om det blev något
  • Pricken76

Hej där Give & Live!
    Jag beundrar såna som dig som ställer upp så för oss med problem.
    Jag tycker det är jätte viktigt att ni donatorer inte blir full proppade med hormoner bara för att ni måste kunna leverera till fler. Det var en chansning att vi blev par 2. Bättre det än att inte få någon chans alls utan behöva vänta tills 2009. Nu blev det som det blev.... var inte min tur att få ägg nu. Det hade känts 100 ggr värre att få ett minus än att vänta 2 månader till

Tack för det du gör. Hoppas du "kryar" på dig.
    Ps jag ska njuta av champagne...

• Emmylou

Trevlig Helg! Kram

ps: Pricken, hoppas det går bra med M som komma skall. Jag hade mer ont än vanligt efter testcykeln. Hoppas verkligen du slipper det. Bra att det är helg, så kan du ligga på soffan & mysa. Kram!

• Pricken76

Blödningen ökade lite igår, men jag kan knappt kalla det mens. I princip ingen värk heller. Bara tagit en liten pastill. Så vi får se om det kommer mera. Men jag är glad om this is it.

• Emmylou

Hej Flickor!

Pricken, vad skönt att du (i söndags i alla fall) sluppit mensvärk. Hoppas det hållt sig under kontroll!

Hur är det med dig, Kexan?

Allt såg OK ut på UL i måndags Ingen blödning kvar, bara ett fint embryo. 2,5 cm lång ärta, stort huvud med ett par kringelkrokiga ben på.

Massa kramar till er!

• kexan

Hej allt bra här försöker förbereda mig på att börja jobba i feb..Längtar tills mina prover visar ok jobbigt med alla tabletter helt plötsligt har man glömt om man tagit eller ej ...

såg ni dr åsa när dem prata om äd hur dem frös och så ? hi hi jag och min sambo syntes i bild för ett kort ögonblick då vart man överraskad visste ju inte det.

å det där med att blöda är ju ingen hit.

emmylou såg du parveln igen jag blir så rörd snart börjar du förstå det va =)

• Pricken76

Jag såg inte Dr Åsa, hinner inte med så mkt tv nu. Hinner knappt hem förrens jag ska tillbaka till jobbet. Känns nästan så. Idag har jag lyckats med att gå till gymmet, det var mkt skönt.

Känns det skönt eller jobbigt att börja jobba Kexan?

Här kommer lite julefrid till er.....swosch

Vi hörs

• Bette

Hallå där Emmylou: Hoppas att allt är bra med dig och pyret. Vi skall försöka igen snart med bebis, vi får förmodligen ny donator nästa vecka. Min man skall göra S test, vi får se, vi kanske måste använda dubbla donatorer. Det har varit en tuff sommar för oss och så en tuff höst. Jag trivs superbra på mitt nya jobb, de är jättegulliga där, trevliga arbetskamrater och så bra chef tycker jag. Julen kommer att bli intensiv men mysig och trevlig med maken och övriga familjen.

Bette

• Emmylou

Hej på er!

& Hej Bette! Allt bara bra här tack! Förstår att det varit en tuff tid för er. Man satsar så mkt inför behandling både fysiskt och mentalt så det tar tid att ta sig tillbaka till nivå 1 igen. Sen kan man ju förstås ha annat i livet också, och då blir det ju bara för mkt.
    Härligt att du trivs på nya jobbet! Hoppas det går bra med makens S-test och att ni får en ny donator snart. & hoppas du får en riktigt mysig jul! Stor Kram!

Var på inskrivningssamtal hos BM i dag. Crazy, är det mig hon pratar med?? Trodde att hjärnan förstått, men när det satt en BM och ställde frågor så blev det helt surrealistiskt.. Poletten trillar väl ner helt i sinom tid..

Kexan, jag undrar som Pricken om du ser fram emot att börja jobba igen? Förstår att det är trixigt med medicinerna. Man vill ju inte vara beroende av tabletter om man slipper (låter som att jag kallar dig för junkie )

Pricken, du måste ta hand om dig och inte springa runt & swoscha! Snart får du lite välförtjänt julledighet. Lova att du myser och tar det lugnt då!

Stora Kramen till er!

• Pricken76

Jag lovar att ta det lite lagom lugnt i jul. Måste dock plugga en hel del

Grattis till ditt besök på MVC.

• kexan

Hej God jul på er.=)
    Både och kommer det att bli lämna bort den käraste man har om dagarna för att gå till ett jobb som ej är 100% Men jag har ett bra dagis som det känns och jag tror det kommer bli skönt att få komma ut och jobba på ett sätt tur att jag inte jobbar full tid i början har bara 63% jobb men för ekonomin är det jobbigt =(

Emmylou vad har du fått för planerat datum Juni /JULI? nyfiken ju? Längtar lite efter mitt ägg i frysen hoppas att det mår bra ? kram på er alla

• Pricken76

GOD JUL till alla följeslagare.
    Hoppas ni får en skön helg.

Själv har jag ont i halsen och är förkyld. Så tråkigt. Men det är ju nu kroppen kan slappna.
    Kram från mig

• Emmylou

GOD JUL vänner!

Kexan, BF 17/7. Mitt i svenska sommaren, så det kan vara 10 grader och regn eller 35 grader och stekande sol Härligt förresten att ni hittat ett bra dagis. Det måste vara mkt värt!

Hoppas du kryar på dig, Pricken!

Ha en härlig helg! Julkram

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2