• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej alla HS ÄD-mammor och blivande mammor (på ett eller annat sätt)! Pappor som hittar hit är förstås lika välkomna.

Hörde genom vindruveklasarna att första tråden var stängd. 3 månader försvinner i ett nafs..

Pricken- jag blev så arg när jag läste om ditt senaste besök på HS. Hur kan de vara så dåligt informerade? Visst, Kristina är Ms ÄD, men kom igen! Det minsta man kan begära är väl att man som lekman får korrekt information av proffsen. Särskilt i en sån här känslig fråga. Förstår att det tändes ett hopp för er Usch. Men ni kommer dit snart (se bara hur snabbt 3 månader går). Snart, håll ut Vännen! Stor Kram till dig

Hoppas ni alla har en härlig lördag! Min kära man står och gör smaskig mat, så nu är det dags att lägga på ett kol nmed dukningen.
    Många kramar- E

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2
  • Pricken76

Är så glad för din skull Emmylou!

Stort lycka till nu Bette. Hur känns det?

Har ni gjort några snöänglar ännu tjejer?

Hoppas ni får en bra onsdag.

• kexan

Ja faktiskt så har det blivit en snöängel =)
    Lycka till bette vad spännande.
    Emmylou bara några dagar kvar till ul nu
    hur går det för dig pricken?

• Emmylou

Hej flickor!

Bette- jag hoppas att allt går bra för dig i morgon. Jag ska tänka på dig! Lycka Till- Kram!

Pricken, jag har inte fått till någon snöängel. Men jag ska erkänna att jag var sugen. Efter nästa snöstorm lägger jag mig på tomten och flaxar! Har det blivit någon ängel för dig? Det kan ju se lite mer naturligt ut för dig, Kexan, som har en 1-åring bredvid. Nu är ju snön nästan borta så det blir mer sand-ängel nu.

Ja, bara några dagar kvar till UL. Har gott hopp om ett pickande hjärta. Mår illa. Tidigare bara på kvällarna. Men idag från sisådär 10 på fm och still going strong. Jag grimaserar och förklarar mig för högre makter (jag är jätteglad för det här, jag lovar- det är värt det!!). Rädd för att snart behöva köra bussen med den stora vita ratten (om ni förstår vad jag menar).

Kramis & trevlig helg! Den startar ju faktiskt i morgon

• Pricken76

Kexan: Ja, det går väl bra för mig tror jag. Sprayar och tar Progynon. Ska på VUL på mån och kolla slemhinnan. Jag undrar hur det går för "min" donator....hoppas hon kläcker ägg så det står härliga till

Näe, det blev ingen ängel för min del. Bara en vurpa

Tänk att snart har ännu en arbetsvecka gått, det var ju torsdag för inte så länge sedan. Ska det gå såhär fort är vi snart pensionärer. Både på ont och på gott.

Emmy: Med risk för att jag låter galen nu.... .
    Men när du pratar om att se det där pickande hjärtat, får jag ett sånt sug. Jag vill oxå se din bebis. Känns som att det är lite mitt barn oxå,,,,men det beror nog på att vi chattat så mkt.
    Inte mitt barn precis, men jag är så glad för din skull. Tänk när vi lärde känna varandra i augusti eller när det var. Då hoppades vi bara, men nu vet vi, att du lyckades.

Stor kram till er båda

• kexan

Haha ja det kanske är det men om jag får erkänna så va 1 åringen inne med ont i örat utan jag var ute med vårt extrabarn som är elva år vi har han en helg i månaden så kallasd stödfamilj. =)

• Emmylou

Hej Töser!

Vad gullig du är Pricken! Kan förstå att du känner så, det hade jag oxå gjort. Du har ju varit viktig i det här så det är allt lite speciellt. Hoppas Hoppas Hoppas SÅ att det lyckas för dig /er oxå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    När du går på UL får du förhoppningsvis veta när det blir av med ÄP & ET!

Ja, veckorna flyger i väg. Men just nu är jag glad för det. 5 veckor till kan gå i ett nafs tycker jag (så jag kommer förbi magiska gränsen v. 12). Nej förresten, lediga dagar runt jul kan få sega sig fram lite grann. Men annars kan det bara säga svisch.

Kexan, en 11-åring var ju ett ännu bättre alibi för att göra snöänglar Så, ni är stödfamilj. Vad härligt! Det är en underbar insats ni gör. Jag skulle gärna vara det, men maken är inte lika inne på det. Det finns så många barn som behöver trygga vuxna omkring sig.

Trevlig Helg! Kramar

• kexan

I morgon är det 2 dec spännande Lycka till och skriv gärna när du kommit hem , åhhhhhhhhhhhhhh jag gråter nästan vilken upplevelse du kommer få i morgon så härligt sköt om er nu allihop och du med pricken =)

• Pricken76

Slemhinnan är perfekt!
    Nu väntar jag bara på det perfekta embryot som jag så gärna vill ha nästa vecka.
    Fick ingen information alls om hur det går för min eventuella donator. Det är kanske lite tidigt att veta ännu.

Hur länge sprutar man, var det typ 14 dagar? Har förträngt det redan..

Hejar på dig Emmy. Vilken spännande dag du har framför dig

• Emmylou

Hej Vänner!

Var på UL i dag. Såg ett fint embryo med pickande hjärta
    Sen såg läkaren en mörk skugga ovan/ bredvid embryot. Troligtvis en blödning i slemhinnan.

Blödningen kan "absorberas av kroppen" eller blöda ut, utan att skada embryot eller blöda och ta embryot med sig i fallet

Dr. hade sett graviditeter som gått bra trots en sådan blödning, men betonade att missfalls-risken är förhöjd. Ska tillbaka mån 15/12 på nytt UL. Längtar så efter att få vara bara glad, om vi kommer dit någon gång..

Hoppas allt är bra med er flickor. Håller tummarna för fina ägg till dig Pricken! Kram.

• Pricken76

Håller tummarna för dig Emmy.
    Blödning ut och embryo kvar.
    Kram till dig

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2