• Pricken76

ÄD på KS Huddinge del 2

Tusen tack att du fixade en ny tråd till oss.

Hoppas middagen blev trevlig.
    Jag käkar mina tabletter och tar mina proggisar. Är väl en 5 dagar kvar på kuren. Skönt. Har svårt att komma ihåg alla tillfällen då man ska ta något. Rätt var det är kanske jag sväljer en vagitorie...

Hur känns det nu Emmy, Känns det segt att vänta de här sista veckorna? Som du säger, det kommer gå fort.

Kram till dig.

Och välkomna hit alla ni andra

• Pricken76

Hej du kära äggdonator!
    Det är sådana som du som gör att vi fortfarande kan hoppas på att få ett barn .

Vad roligt att du följt oss.

Har du donerat eller ska du?

Hur kommer det sig att du donerar? Det är vore mycket intressant att få höra hur det är att vara på andra sidan.

Tack för din pepping, den värmer.

Och tack för att du finns//Pricken

• Pricken76

Äggdonator: om fler tänkte som du skulle det inte vara 2 års väntetid på ett ägg. Så det är synd.
    Men vi är väldigt glada att du finns.
    Lycka till med sprutor och äggplockning, vet vad du utsätter dig för.

Emmy: Skönt att du tycker tiden går fort.
    Jag började med proggisarna den 24/9. Så det borde vara tills på söndag. Har förlagt pappret jag fick fr HS, men jag hittade ett annat där det stod att jag skulle ta vagitorierna i 12 dagar. Så för mig går tiden långsamt, vill slippa detta när det ändå inte leder till ngt roligt

Kexan: Ska du försöka få flera barn? Har du några ägg kvar från donatorn?

Ha det fint tjejer.

• Pricken76

Emmy: Jepp nu är jag färdig kletad. Inte tagit något på 2 dagar och det är såå skönt. Hur snabbt fick du mens?
    Har du hört något mer om datumför er del?

MammatillMiranda: Wow, ännu en helt otrolig kvinna
    Jag skulle gärna veta hur du är som person , precis som Kexan sa. Intressen, varför du vill göra detta. Hur ditt liv ser ut, barn, man , hus, utbildning.

En svår fråga. Eftersom jag vet att jag inte får veta något om min donator, så vore det kul om barnet ( om det vill) kan få en lite mer utförlig beskrivning om vem man fått sina gener av. Fast jag vet inte om barnet bryr sig. Det är ju jag som är mamma. Gener kanske inte spelar så stor roll... Det finns många frågor.

Om ngn hade kontaktat mig och frågat om jag ville komma fram fortare i kön hade jag JUBLAT. Du får sätta ut en annons på blocket hi hi...

Vi kommer självklart säga att vi fick hjälp för att få barnet. Vi har pratat en hel del om detta i vår gamla tråd. Det är inte helt lätt hur man går till väga.

Jag vet inte riktigt vad du menar med frågan korsdonation... För du hade väl ingen kompis du skulle donera åt? ... eller är jag trög kanske?

• Pricken76

Emmy: Vad fort tiden går. Och vilken spännande tid du har framför dig. Såå kul, äntligen sker det som du väntat så på.
    Nu har jag lite mer koll på hur själva ET går till. Provera, låter typ som Proviva, men det verkar vara lite starkare...
    Vad lyxigt det känns att inte behöva ta en massa sprutor för en gångs skull.

Jag fick mens idag, så nu är allt på 0 igen. Så nu är det bara att vänta lite till för mig.

Segt att du inte har dator hemma. Men då får du tid för lite annat kan jag tro.

Vi hörs. Ha det bra. Kram från mig.

• Pricken76

Vilken fart det är i tråden, kul.

Emmylou!
    Vilken otur du haft med behandlingen. Vore så dumt att falla precis på mållinjen. Hoppas du kommer i fas med DIN donator. Du ska se att det ordnar sig. Någon gång ska väl vi ha tur oxå. Eller hur?! Kram till dig.

Maria: hoppas det löser sig för er på ett eller annat sätt. Ge inte upp hoppet.

Mandrea: Det var intressant att höra vad barnmorskan sa. Att man inte "överstimulerar" donatorn. Men man hoppas ju gärna att dom stimulerar tillräckligt för att kunna få ut 10 ägg, så att det räcker till 2 par. Men även en donator kan ju vara svårstimulerad...
    För mig räcker det med ett GULD ägg. Tack för att du ställer upp.
    Hur många gånger får man donera ägg?

• Pricken76

Emmylou: Visst är man luttrad, tar nästan ingenting för givet. Trodde dock inte det skulle bli knas med din medicinering nu, det var ju dumt tänkt. Som sagt, borde inte tagit något för givet.
    Jag hoppas fortfarande att ni kommer i fas med varandra.
    Hur länge har ni stått i kö på AC? Vi har stått 2 år snart. Tänk vad tiden går fort, känns som om det var någon månad sedan jag skickade in papprena dit.
    Ha en skön helg nu. Kram

Håller med om att Mandreas självmedicinering låter nice. Mer glass åt oss.

Hej svejs för nu//P

• Pricken76

Hej svejs Emmylou!
    Vi har pratat om Sydkorea, Vietnam, Kina. Har inte bestämt oss.
    Nästa år har vi varit gifta 2 år. Jag kommer inte ihåg giftas reglerna för länderna, läste papprena för 2 år sedan. Nu ligger dom väl undangömda i hopp om att vi inte behöver kolla på dom igen.
    Ha ni gjort hemutredning? Vi får inte göra det förrens vi är klara med alla medicinska behandlingar. Så än så länge samlar vi bara kötid.

Visst är det underbart att veta att vi blir mammor på ett eller annat sätt. Tiden visar oss vilket sätt det blev. Nu är det som sagt bara att vänta ut tiden.

Min helg har bestått av restaurangbesök. Mkt trevligt. Nu är jag bara hemma och snörvlar. Börjar bli förkyld och ont i halsen. Not nice. Så jag käkar lite pastiller a la naturpreparat. Får se vad som händer. Antar att vila är bästa medicinen.

Hoppas veckan blir bra för dig. kramar från P

• Pricken76

Hej och hå allesammans.

Emmyl: Vad soft att det gått bra. Vad kul. Tänk du är där nu, det vi väntar på. Wow. Blir så glad. Så det kan bli redan nu i veckan?

Idag är det värre än igår. Snorar, snyter, nyser och fräser. Inte alls kul. Jag kör Esbiretox, gurgling med saltvatten, c-vitamin och sömn.
    Vad är Colizin och vad innehåller den? En dunderdrog hoppas jag, för det känns som det är det jag behöver.

Vad skönt att hemutredn är klar. Hur tyckte du att det var? Fick ni en bra människa från kommunen? Jag är livrädd att få en sur ragata.

Tvätta på nu i veckan // P

• Pricken76

Halloj!
    Har tejpat tummarna för dig
    Vad spännande. Vilken jobbig väntan det blir nu för oss alla... hoppas så att det går.
    Försök att slappa lite i helgen, men jag förstår att tankarna flyger runt. Hoppas oxå du får tumla barnkläder snart.
    Stor kram och ha det bra nu.
    Skriv ett brev på måndag och berätta hur det gått.

Jag är fortfarande snorig, inte så kul. Men nu är det helg, så det är ok att vara lite små seg nu.

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2