• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej alla HS ÄD-mammor och blivande mammor (på ett eller annat sätt)! Pappor som hittar hit är förstås lika välkomna.

Hörde genom vindruveklasarna att första tråden var stängd. 3 månader försvinner i ett nafs..

Pricken- jag blev så arg när jag läste om ditt senaste besök på HS. Hur kan de vara så dåligt informerade? Visst, Kristina är Ms ÄD, men kom igen! Det minsta man kan begära är väl att man som lekman får korrekt information av proffsen. Särskilt i en sån här känslig fråga. Förstår att det tändes ett hopp för er Usch. Men ni kommer dit snart (se bara hur snabbt 3 månader går). Snart, håll ut Vännen! Stor Kram till dig

Hoppas ni alla har en härlig lördag! Min kära man står och gör smaskig mat, så nu är det dags att lägga på ett kol nmed dukningen.
    Många kramar- E

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2
  • Pricken76

Tusen tack att du fixade en ny tråd till oss.

Hoppas middagen blev trevlig.
    Jag käkar mina tabletter och tar mina proggisar. Är väl en 5 dagar kvar på kuren. Skönt. Har svårt att komma ihåg alla tillfällen då man ska ta något. Rätt var det är kanske jag sväljer en vagitorie...

Hur känns det nu Emmy, Känns det segt att vänta de här sista veckorna? Som du säger, det kommer gå fort.

Kram till dig.

Och välkomna hit alla ni andra

• äggdonator

Hej, jag har läst er tidigare tråd och följt er kamp fram till där ni är idag. Jag måste bara få ta en liten del av utrymmet i denna tråd för att berätta om mina känslor.
    Hur jobbig er längtan än är så blir jag varm inombords när jag läser om er längtan, blir trygg i beslutet att själv donera mina ägg. Jag har aldrig tvekat över mottagarparets geniuna längtan då processen är så lång. Aldrig tvekat varför ni gör hela denna resa. Ni vet om hemligheten fast ni inte har upplevt den än - att barn är det bästa som livet har att ge.

När jag läser er tråd så hoppas jag nästan att någon av er är mottagarparet till mina ägg, så att jag kan hjälpa er. Jag håller alla tummarna i världen och hoppas på att ni snart blir gravida. Lycka till i er kamp, för i slutändan är det värt varenda minut!

• Pricken76

Hej du kära äggdonator!
    Det är sådana som du som gör att vi fortfarande kan hoppas på att få ett barn .

Vad roligt att du följt oss.

Har du donerat eller ska du?

Hur kommer det sig att du donerar? Det är vore mycket intressant att få höra hur det är att vara på andra sidan.

Tack för din pepping, den värmer.

Och tack för att du finns//Pricken

• äggdonator

Hej igen,
    Jag är mitt i min första donation. Tar sprutor för glatta livet just nu och har äggplock i mitten av nästa vecka.

Beslutet att donera ägg för mig har vuxit sig fram under en lång period. Innan jag ens blev gravid själv så visste jag att jag ville hjälpa de som inte kunde få barn. Sen när jag och min man bestämde oss för att vi ville ha barn så trodde vi någonstanns att det skulle gå fort och vara lätt... efter 8 långa månader med tokmycket sex under ÄL så blev vi äntligen gravida. Men dessa 8 månader var hemska för mig, jag hann gå igenom alla olika scenarion om hur jag skulle bli ofrivilligt barnlös. Jag blev gravid som sagt men som tyvärr slutade i mf i vecka 9. Efter detta gick det lättare att bli gravid igen och några månader senare blev jag gravid som gick hela vägen och jag fick en underbar son. När jag födde mitt barn då visste jag - det fanns ingen tvekan om att jag skulle donera mina ägg. Jag hade inte ett enda argument för att låta bli. Hade jag själv inte kunnat få barn, hade jag önskat att någon ställt upp för mig.
    Jag skrev in mig på KS av egen "fri vilja" dvs. jag blev inte tillfrågad om att bli korsdonator utan ville ge ett par som inte hade någon som ställde upp och donerade åt dem en chans.
    Var på UL i förrgår och då var det många äggblåsor (heter det så?) och ska på UL om en timme igen - jag hoppas verkligen att det kan ge tillräckligt många ägg för att donera till två par.

Bieffekten av alla sprutor/p-piller är att jag är känslig mot hormonerna och är ingen trevlig person att leva med de senaste 1,5 månaden. Men vad gör det? 1,5 månad är ingenting i jämnförelse med hela livet. Måste springa iväg till sjukhuset nu men jag kommer fortsätta följa er kamp här i tråden. Sköt om er!

• kexan

Hej på er .

jag tycker att du äggddonator är helt fantastisk de är det jag jämt har tänkt tänk vad ni går igenom för att hjälpa oss fast ni inte behöver men utan er så skulle många inte få chansen att vara med om det häftigaste som finns att sen sin mage växa och känna hela undervärket vända sig sen efter nio månader av blandade känslor se det vackraste som finns utan er skulle inte jag sitta här och skratta åt min dotter som gör allt för att charmas.
    Tack för du och alla andra äggdonatorer finns.

Och Pricken och Emmylou Lycka Till
    Pricken jag komkmer ihåg det där kunde vara lite lätt att glömma klockan fem kom man på f..n nu har jag inte tagit min vag kl 3 hihi mycket meck men men .

Kram

• Emmylou

Hej på Er!

Vår dator hemma har fått fnatt. Jag har saknat er! Abstinensen pockade på så jag var tvungen att smyga in till biblioteket.

Nu sitter jag här vid en dator, och är alldeles snuvig efter att läst dina inlägg Äggdonator (som om jag inte var det redan innan..) TACK! Vilken otroligt osjälvisk gärning. När man gjort IVF tidigare så vet man vilket jobb det är! Du kommer säkert göra några längtande människor väldigt lyckliga Massor av Lycka Till med slutspurten! Och sköt om Dig! Kul att en donator hoppar in och gör oss glada- hoppas du återkommer!

Pricken- om jag tänkt rätt så är det slut med kladdet i morgon? Om man inte räknar med dom där dagarna av efterkladd förstås.. Det är nog inte så smaskigt med Proggis au naturel, men den kanske slinker ner med lite sylt eller så. & grädde så blir det en proggisbakelse. Mmm..

Instämmer med er- svårt att komma i håg den där mitt på dagen. Under testcykeln hade jag proggisen i byxfickan i jobbarbyxorna för att inte plötsligt vara på toa vid rätt tidpunkt och inte ha den med. En gång smälte den i fickan så jag fick gå & hämta en ny i alla fall.

Pricken, jag tycker att veckorna flyger fram och är så tacksam för denna chans att jag gärna låter tiden gå precis som den vill. Men det GÖR ju inget att den går snabbt förstås.

Kexan- att känna hela undervärket vända sig efter 9 månader låter häftigt! Glad att du inte skrev underlivet (fast det läste jag först :-O )

Sköt om er! Får se när jag kommer hit igen, får ramla in på bibblan igen vid behov.

Många Kramar- E

• mammatillmiranda

*kikar förbi!*

hejsan!
    Pratade med en kvinna på fert. kliniken på Huddinge KS igår, någon som heter Kristina ska ringa upp mig i morgon eller i nästa vecka angående att donera mina ägg.

Jag vet inte hur lång tid det kommer ta innan jag får komma på ett första besök men fick höra att from det så kommer det ta ca 8 mån innan jag är redo att "plockas". ;)

Tänkte på detta med korsdonation... Hur känner ni angående detta? Jag känner alltså inte någon nu som behöver mina ägg, men om någon tex här på FL kontaktade mig och ville få komma fram i kön, vad tycker ni om det? Alltså ni som redan står i kön...

Och hur tänker ni angående er donator, funderar ni mycket på hur de är? Om ni fick välja, vad skulle ni då vilja veta om dem? Och vad kommer ni säga till era barn om hur det blev till?

Är väldigt nyfiken av mig, och vill gärna veta mer om hur ni tänker på detta ;)

Lycka till med verkstaden nu tjejer!!

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • Pricken76

Äggdonator: om fler tänkte som du skulle det inte vara 2 års väntetid på ett ägg. Så det är synd.
    Men vi är väldigt glada att du finns.
    Lycka till med sprutor och äggplockning, vet vad du utsätter dig för.

Emmy: Skönt att du tycker tiden går fort.
    Jag började med proggisarna den 24/9. Så det borde vara tills på söndag. Har förlagt pappret jag fick fr HS, men jag hittade ett annat där det stod att jag skulle ta vagitorierna i 12 dagar. Så för mig går tiden långsamt, vill slippa detta när det ändå inte leder till ngt roligt

Kexan: Ska du försöka få flera barn? Har du några ägg kvar från donatorn?

Ha det fint tjejer.

• Vinteräpple

Äggdonator och mammatillmiranda - ni ska ha ett stort tack för att ni tänker som ni gör och för att ni är villiga att gå igenom hela äggplockningsproceduren för vilt främmande människor!

• kexan

Hej på er..
    Mammatillmiranda- jag tycker det är helt okej om du blivit kontaktad och du känner att det är rätt måste ju kännas bra. det jag kulle vilja veta om min donator är lite intressen har hon något spec hon är bra på så man vet varför barnet kanske just är bra på det. visst skulle vara kul att se en bild som min lilla är så lik sin pappa men nåt måste kanske finnas och vad är det. Fast jag har fått komentarer att hon är lik mig=)

pricken- Ja vi har ett kvar i frysen stackarn ligger där ensam så vi ska försöka men det känns svårt att veta när man är så rädd att lilla ägget inte klarar upptiningen och där är jag på väg fullproppad med hormoner skulle kännas annorlunda om det hade sällskap för då skulle man nog inte kännas lika rädd men å andra sidan vill jag få det gjort snart så lilla ägget slipper ligga där rätt konstigt att tänka att det faktiskt ligger ett befruktat ägg och med tur kan ge min dotter ett syskon.
    så jag laddar mentalt sen kör vi.
    Jag har redan vart med om två misslyckade och vid det tredje så gick det bra så jag har haft tur men det har varit tufft tur att man är två som kan prata och gråta igenom det.

oj vad långt det vart
    kram på er

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2