• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej alla HS ÄD-mammor och blivande mammor (på ett eller annat sätt)! Pappor som hittar hit är förstås lika välkomna.

Hörde genom vindruveklasarna att första tråden var stängd. 3 månader försvinner i ett nafs..

Pricken- jag blev så arg när jag läste om ditt senaste besök på HS. Hur kan de vara så dåligt informerade? Visst, Kristina är Ms ÄD, men kom igen! Det minsta man kan begära är väl att man som lekman får korrekt information av proffsen. Särskilt i en sån här känslig fråga. Förstår att det tändes ett hopp för er Usch. Men ni kommer dit snart (se bara hur snabbt 3 månader går). Snart, håll ut Vännen! Stor Kram till dig

Hoppas ni alla har en härlig lördag! Min kära man står och gör smaskig mat, så nu är det dags att lägga på ett kol nmed dukningen.
    Många kramar- E

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2
  • Pricken76

Vilken fart det är i tråden, kul.

Emmylou!
    Vilken otur du haft med behandlingen. Vore så dumt att falla precis på mållinjen. Hoppas du kommer i fas med DIN donator. Du ska se att det ordnar sig. Någon gång ska väl vi ha tur oxå. Eller hur?! Kram till dig.

Maria: hoppas det löser sig för er på ett eller annat sätt. Ge inte upp hoppet.

Mandrea: Det var intressant att höra vad barnmorskan sa. Att man inte "överstimulerar" donatorn. Men man hoppas ju gärna att dom stimulerar tillräckligt för att kunna få ut 10 ägg, så att det räcker till 2 par. Men även en donator kan ju vara svårstimulerad...
    För mig räcker det med ett GULD ägg. Tack för att du ställer upp.
    Hur många gånger får man donera ägg?

• mandrea
    Svar på #31
    Jag är inte svårstimulerad. Läkaren har medvetet satt in mig på en lägre dos Puregon än vad som är normalt, med hänvisning till min låga vikt. Sist resulterade denna behandling bara i nio ägg.
    Försöker nu avhjälpa problemet genom att inmundiga kopiösa mängder gräddglass med nougatsås och undvika vardagsmotion.
    Det finns inga tydliga regler för hur många gånger man får donera. Personligen mår jag inte ett dugg dåligt av dessa behandlingar och tänker fortsätta tills jag "gett upphov till sex barn". Om sjukvården tillåter det.
  • Emmylou

Hej allihop!

Pricken, vad trevligt att se dig. Länge sedan. Hoppas allt är bra med dig! Ja, det skulle vara typiskt att falla på målsnöret. Hoppas jag flyger över det. Jag har fått lite distans till det hela. Har ställt in mig på att det inte blir nåt ET v 44. Jag är en mkt positiv person i vanliga fall som inte målar fan på väggen, men när det gäller försök till barnalstrande har käckheten fått sig en smäll och flygit långt över jorden. Luttrad, med andra ord.

Vi skickade in vår ansökningsmapp till AC häromdagen också. Vi är inte framme i den kön än, men vi är närmare än vi någonsin varit tidigare

Mandrea- att självmedicinera på gräddglass med nougatsås och less is more vad gäller motion låter ju hur härligt som helst! Det får bli min paroll också. Tror det kan fungera på alla möjliga krämpor faktiskt.

Ha det gott!

• Pricken76

Emmylou: Visst är man luttrad, tar nästan ingenting för givet. Trodde dock inte det skulle bli knas med din medicinering nu, det var ju dumt tänkt. Som sagt, borde inte tagit något för givet.
    Jag hoppas fortfarande att ni kommer i fas med varandra.
    Hur länge har ni stått i kö på AC? Vi har stått 2 år snart. Tänk vad tiden går fort, känns som om det var någon månad sedan jag skickade in papprena dit.
    Ha en skön helg nu. Kram

Håller med om att Mandreas självmedicinering låter nice. Mer glass åt oss.

Hej svejs för nu//P

• Emmylou

Hej Pricken!

Hoppas du njuter av helgen! Jag har städat och är nytonad i håret, nu väntar en skön lördagkväll. God mat och en film är nog vad som väntar. Bara ta det lugnt. Ska bli jätteskönt!

Vi har stått som medlemssökande hos AC i 2 år i januari, men har nyss skickat sökandemappen. Vi vill, om adoption blir aktuellt, få barn från Sydkorea. Då måste man varit gifta 3 år. Det har vi i början av nästa år, men troligtvis räcker inte kötiden då så det blir att vänta lite till. Men, vänta är man ju bra på vid det här laget, eller hur. Men jag håller helt med dig om att tiden går fort, veckorna bara rusar i väg. Vilket land/ länder är ni intreserade av?

Plötsligt händer det, en vacker dag är vi mammor

Sköt om dig massor! Trevlig helg allihop! Kram

• Pricken76

Hej svejs Emmylou!
    Vi har pratat om Sydkorea, Vietnam, Kina. Har inte bestämt oss.
    Nästa år har vi varit gifta 2 år. Jag kommer inte ihåg giftas reglerna för länderna, läste papprena för 2 år sedan. Nu ligger dom väl undangömda i hopp om att vi inte behöver kolla på dom igen.
    Ha ni gjort hemutredning? Vi får inte göra det förrens vi är klara med alla medicinska behandlingar. Så än så länge samlar vi bara kötid.

Visst är det underbart att veta att vi blir mammor på ett eller annat sätt. Tiden visar oss vilket sätt det blev. Nu är det som sagt bara att vänta ut tiden.

Min helg har bestått av restaurangbesök. Mkt trevligt. Nu är jag bara hemma och snörvlar. Börjar bli förkyld och ont i halsen. Not nice. Så jag käkar lite pastiller a la naturpreparat. Får se vad som händer. Antar att vila är bästa medicinen.

Hoppas veckan blir bra för dig. kramar från P

• Emmylou

Hej Pricken och alla andra!

Var på UL i dag. Allt såg bra ut. Vi får behålla vår Ferdinand
    ET var planerat till nästa vecka, men det kanske blir tidigare än planerat enligt BM. Förhoppningsvis/ troligen funkar det trots min knasiga start på cykeln. (Funkar det inte blir det totalfrys). SÅ spännande! Att en regnig, grå måndag kan bli så härlig!

Vår hemutredning är klar. Vi gjorde den efter våra IVF:er. Sen blev det ett långt glapp tills vi kom fram i ÄD-kön.

Tråkigt med ont i halsen P.. Jag tycker Colizin från hälsokost funkar finfint.

Vår helg var både mys & don. Köpte tvättmaskin & torktumlare i går. Våra gamla är helkajko. En fixare kommer och levererar/ kopplar in i veckan. Då ska här tvättas!

Krya på dig Pricken! Kram!

• Pricken76

Hej och hå allesammans.

Emmyl: Vad soft att det gått bra. Vad kul. Tänk du är där nu, det vi väntar på. Wow. Blir så glad. Så det kan bli redan nu i veckan?

Idag är det värre än igår. Snorar, snyter, nyser och fräser. Inte alls kul. Jag kör Esbiretox, gurgling med saltvatten, c-vitamin och sömn.
    Vad är Colizin och vad innehåller den? En dunderdrog hoppas jag, för det känns som det är det jag behöver.

Vad skönt att hemutredn är klar. Hur tyckte du att det var? Fick ni en bra människa från kommunen? Jag är livrädd att få en sur ragata.

Tvätta på nu i veckan // P

• Emmylou

Hej Pricken!
    Skriver en kortis från jobbet. Känns toppen med behandlingen, vi är alldeles speedade och smånervösa. När ringer dom? I dag kanske :-0

Colizin innehåller nog röd solhatt och lite smått & gott. Minns inte riktigt. Men, man tar som start ett par sugtabletter på 30 min har jag för mig, sen glesar man ut. Funkar toppen på halsont!
    Sist jag var förkyld hade jag så ont i bröstet och tog Kan Jang- toppen på en kvart. Det var otroligt. Resten av förkylningen var ju kvar men ej bröst-ajet. Tips- dela upp C-vitamin brustabl. i 4 delar, dela upp dem över dagen. Tas bättre upp av kroppen än en hel på en gång.

Vår hemutredning gick jättebra! Trevliga soc.tanter (själva ville dem kalla sig Pruseluskor). Dags & jobba lite.
    Stor krya-på-dig-kram!

• Emmylou

Hej Hopp Allihop!
    På måndag blir det ET Håller tummarna hårt så blodflödet stoppas att det går bra för vår Ferdinand med ÄP och allt.

Pricken, hoppas du är pigg & frisk som en nötkärna!
    Nu håller nya tvättmaskinen & tumlare på att installeras-äntligen. Nu blir det tvätta av. Önskar att vi snart tumlar barnkläder!

Fredag i morgon igen, full fart mot helgen! Många Kramar

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2