• Emmylou

ÄD på KS Huddinge del 2

Hej alla HS ÄD-mammor och blivande mammor (på ett eller annat sätt)! Pappor som hittar hit är förstås lika välkomna.

Hörde genom vindruveklasarna att första tråden var stängd. 3 månader försvinner i ett nafs..

Pricken- jag blev så arg när jag läste om ditt senaste besök på HS. Hur kan de vara så dåligt informerade? Visst, Kristina är Ms ÄD, men kom igen! Det minsta man kan begära är väl att man som lekman får korrekt information av proffsen. Särskilt i en sån här känslig fråga. Förstår att det tändes ett hopp för er Usch. Men ni kommer dit snart (se bara hur snabbt 3 månader går). Snart, håll ut Vännen! Stor Kram till dig

Hoppas ni alla har en härlig lördag! Min kära man står och gör smaskig mat, så nu är det dags att lägga på ett kol nmed dukningen.
    Många kramar- E

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2
  • Emmylou

Hej på Er!

Vår dator hemma har fått fnatt. Jag har saknat er! Abstinensen pockade på så jag var tvungen att smyga in till biblioteket.

Nu sitter jag här vid en dator, och är alldeles snuvig efter att läst dina inlägg Äggdonator (som om jag inte var det redan innan..) TACK! Vilken otroligt osjälvisk gärning. När man gjort IVF tidigare så vet man vilket jobb det är! Du kommer säkert göra några längtande människor väldigt lyckliga Massor av Lycka Till med slutspurten! Och sköt om Dig! Kul att en donator hoppar in och gör oss glada- hoppas du återkommer!

Pricken- om jag tänkt rätt så är det slut med kladdet i morgon? Om man inte räknar med dom där dagarna av efterkladd förstås.. Det är nog inte så smaskigt med Proggis au naturel, men den kanske slinker ner med lite sylt eller så. & grädde så blir det en proggisbakelse. Mmm..

Instämmer med er- svårt att komma i håg den där mitt på dagen. Under testcykeln hade jag proggisen i byxfickan i jobbarbyxorna för att inte plötsligt vara på toa vid rätt tidpunkt och inte ha den med. En gång smälte den i fickan så jag fick gå & hämta en ny i alla fall.

Pricken, jag tycker att veckorna flyger fram och är så tacksam för denna chans att jag gärna låter tiden gå precis som den vill. Men det GÖR ju inget att den går snabbt förstås.

Kexan- att känna hela undervärket vända sig efter 9 månader låter häftigt! Glad att du inte skrev underlivet (fast det läste jag först :-O )

Sköt om er! Får se när jag kommer hit igen, får ramla in på bibblan igen vid behov.

Många Kramar- E

• Emmylou

Hej på Er!

En snabb titt från jobbet.

Pricken- nu är du väl färdigkladdad då! Skönt att testcykeln är avklarad! Jag vet exakt hur du menar- medicinera utan resultat liksom. Det är ju bra ändå att de gör en testcykel, men jag kände också lite som att jag kastade pärlor åt svinen so to speak (eller proggisar ialla fall).

MammatillMiranda: Underbart att du ska donera!
    Jag skulle gärna vilja veta varför vår donator väljer att donera. Om hon har barn sedan tidigare är en annan intressant fråga tycker jag. Men, framför allt skulle jag vilja säga Tack från djupet av mitt hjärta till henne. Det är en fantastisk och osjälvisk gåva till någon man aldrig träffat Massor av Lycka Till!

Kexan- Ladda på! Det lilla embryot ligger i tryggt förvar så länge.

Kram på er tjejer!

• Emmylou

Hej Pricken och alla andra!

Det är skönt när man får slippa kletet. Snart nog blir det kladdtider igen för min del. V 44 blir det ET! Tagit sista Provera-tablett idag (reglerar menscykeln efter donatorns). Sen M efter x dagar, då ska jag börja med Progynon-tabl. Sen v 43 UL. Då tas beslut om när jag ska börja med Proggisar. I slutet av v 43 ska vi få besked om datum för ET v 44. SÅ spännande!

Tiden bara snurrar iväg. Full fart mot helgen igen! Har för en gångs skull ingenting planerat, vi kan göra precis vad vi vill i helgen. Som jag har längtat efter en sån helg!

Efter testcykeln fick jag M efter 4 dagar när jag slutat med Progynon.

MammatillMiranda: Såg att jag hastat förbi sist utan att svara på andra delen av din fundering. Vi vill absolut berätta för vårt barn hur det kom till. Tror helt klart att det är bäst att berätta när barnet är liten. Det h*n förstår tar h*n in, sen får man väl fortsätta berätta lite då och då tills barnet är stor nog att få ihop alla bitar. Barn är okomplicerade, till skillnad från tonåringar (tänk att få veta då- usch vilken ångest och känska av svek).

Vi har berättat för vår familj och våra närmaste vänner om ÄD. Men jag tror inte att jag vill berätta för folk och fä. Jobbarkompisarna tex känner jag inte behöver veta. Men, självklart skulle jag berätta för alla att vi fått hjälp på traven, men säger till dem som inte står tillräckligt nära i min privata sfär att det var konventionell IVF. Sen tycker jag att barnet när den är stor själv ska få bestämma till en viss del vilka som får veta och inte. Det är inte säkert att h*n uppskattar att min jobbarkompis Agneta vet om att h*n är resultatet av ÄD. Men, jag är medveten om att det kanske faktiskt är jag själv som tycker ÄD är udda och därför förstås tror att andra också ska tycka det. Tuff nöt att analysera, det där..

Nu mina vänner måste jag dra mig tillbaka, ännu en datorlös biblioteksbesökare står på tur. Längtar efter internet hemma. Man vet vad man har..

Sköt om er! Kramis!

• Emmylou

Hallo Pricken!

Nu sitter jag på biblioteket igen. Jo, jag har ju mer tid över där hemma, men abstinensen är svår så jag irrar mest omkring

Det är verkligen lyxigt att slippa ta sprutor. Och att slippa ÄP, vilket glid på bananskal! ÄP var inte det bästa för mig, tills dom kom på att droga mig lite extra. Jag har kanske knarkar-gener som inte rubbas lätt vad vet jag?

Håller med om att tankarna förs till Proviva. Men det är inte riktigt lika nyttigt.. Jag blev lite smådeppig och (extra) grubblande av Provera. En vanlig biverkning. Brösten däremot blev jättesnygga. Cleavage here I come, liksom. Dom kommer jag sakna..

Jag fick mens redan i dag, dagen efter att jag slutat med Provera. Den ska komma inom ca 5 dagar, vad jag förstår är det vanligast efter ca 4. Jag undrar vad detta kan betyda.. Försökt ringa KS, men det fanns ingen kvar strax innan 17 utan jag hänvisades till sjukvårdrådgivningen. Tror inte att dom vet SÅ värst mycket om mens efter Provera.. Så jag fick inte tag på nån att fråga. Ska försöka ringa i morgon. Som sagt, grubblande hjärna

Jag är lite skraj att det inte ska bli av och då missar ju vi vår donator som jag redan känner att jag vill ha. Låter kanske konstigt att jag vill ha henne som jag inte vet någonting om och aldrig träffat, men känslomässigt är det så i alla fall. Det är vår donator (ser oss som bandaljärerna som ser tjuren Ferdinand "honom ska vi ha", men vi ser vår donator i stället).

Må så gott! Stora kramen!

• Emmylou

Hej Pricken, Kexan, mammatillmiranda och alla andra härliga människor

Nyss har jag pratat med BM på KS. Jag fick mens "för tidigt" i planeringen, bara 1 dag efter att jag avslutat Proverabehandling. Och nu finns risken att min och donatorns cykler är helt osynkade Man vet inte med säkerhet förrän om ett par veckor om det kan bli ET/ ÄD v 44. Annars kanske det blir totalfrys av embryon eller ett sämre alternativ- att någon annan får vår donator. BM kunde inte säga om vi i så fall får behålla vår donator eller om det blir någon annan lycklig mottagare. Jag kommer nog snart in i livsfilosofin att det finns en mening med det som sker. Men just nu känns det inte så kul. Jag vill inte förlora vår "Ferdinand" Jag trodde i min enfald att ÄD var ett säkrare kort än alla hemska IVF:er som lovade guld och gröna skogar och bara blev platt fall. Det är bara att vänta ut tiden och hoppas på inga fler pladask. Sköt om er flickor och ha en trevlig Helg! Kram!

• Emmylou

Hej Skorpis!

Tack för din hälsning!

Man vet inte varför det blev som det blev "vi är människor". Jo, om ett par veckor vet dom mer exakt när "vår" donator (vågar knappt kalla henne det längre)ska lämna sina ägg. Det är ju lite olika hur de små äggen växer på sig. Så, eventuellt kan det funka om det inte blir för sent i min cykel. Men om henne ägg växer lite långsamt så kan det blir försent för mig.

Jag fortätter med medicin. Just nu Progynon morgon och kväll för att bygga upp en fin slemhinna (hoppas jag får användning av den den här gången)..

Ska du själv genomgå ÄD? Kanske har hejat på dig förut, men minns inte just nu. En låång måndag på jobbet

MVH- E

• Emmylou

Hej alla!
    Oj, vad det diskuteras här inne! Lycka Till med allt Maria2. Hoppas det ordnar sig så att du blir mamma på ett eller annat sätt.

Hej Kexan!
    Provera fick jag för att mensen inte skulle komma för tidigt, dvs skjuta upp den så att min och donatorna cykel skulle hamna i fas. Men, ödets ironi ville annorlunda..
    Nu tar jag Progynon och sedan vaggisar, precis som du gjorde.
    Sköt om dig! Ni andra oxå

• Emmylou

Hej allihop!

Pricken, vad trevligt att se dig. Länge sedan. Hoppas allt är bra med dig! Ja, det skulle vara typiskt att falla på målsnöret. Hoppas jag flyger över det. Jag har fått lite distans till det hela. Har ställt in mig på att det inte blir nåt ET v 44. Jag är en mkt positiv person i vanliga fall som inte målar fan på väggen, men när det gäller försök till barnalstrande har käckheten fått sig en smäll och flygit långt över jorden. Luttrad, med andra ord.

Vi skickade in vår ansökningsmapp till AC häromdagen också. Vi är inte framme i den kön än, men vi är närmare än vi någonsin varit tidigare

Mandrea- att självmedicinera på gräddglass med nougatsås och less is more vad gäller motion låter ju hur härligt som helst! Det får bli min paroll också. Tror det kan fungera på alla möjliga krämpor faktiskt.

Ha det gott!

• Emmylou

Hej Pricken!

Hoppas du njuter av helgen! Jag har städat och är nytonad i håret, nu väntar en skön lördagkväll. God mat och en film är nog vad som väntar. Bara ta det lugnt. Ska bli jätteskönt!

Vi har stått som medlemssökande hos AC i 2 år i januari, men har nyss skickat sökandemappen. Vi vill, om adoption blir aktuellt, få barn från Sydkorea. Då måste man varit gifta 3 år. Det har vi i början av nästa år, men troligtvis räcker inte kötiden då så det blir att vänta lite till. Men, vänta är man ju bra på vid det här laget, eller hur. Men jag håller helt med dig om att tiden går fort, veckorna bara rusar i väg. Vilket land/ länder är ni intreserade av?

Plötsligt händer det, en vacker dag är vi mammor

Sköt om dig massor! Trevlig helg allihop! Kram

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge del 2