• Finessan

Åh Spirit, fy vad ledsamt. Kramar till dig!

Grattis Snozie!

Som sagt ovan. Glädje och sorg. Hand i hand.

• Finessan

Nej fy fan Poppy. Jag finner inga ord...  Herre gud så fruktansvärt. Helvetes jävla skit så förbannat orättvist. Jag lovar att jag ska hjälpa dig så gott jag kan. Söka info på nätet, peppa, stödja, ja vad fan som helst.

Skönt ändå att de tar det på allvar. Det kan ju verkligen inte stå rätt till.

Mina allra varmaste kramar och tankar till dig.

Du klarar det. Det vet jag att du gör.     

• Finessan

Jag tror inte på slumpen, Poppy.

Vad hade du för behandling den här gången?

• Finessan

Jag känner förresten igen det där med vänner som försvinner. Jag har tappat ett par fina vänner på vägen. En av mina bästa vänner undrade vad som hänt när jag efter mitt tredje mf sa att jag inte mådde bra. Pucko!

Folk visste inte heller till slut vad de skulle säga när jag plussade igen. Ingen som blev så där direkt glad som första gången. Fast jag klandrar dem inte. Jag var ju likadan själv.

• Finessan

Poppy, jag tänker på Jazzy som fick sena mf. Där såg man inte heller något som var fel, proppar eller så. Det gick däremot vägen med både Heparin och Trombyl. Det är det jag tänker på. Det kanske inte räcker med Trombyl? Sen undrar jag om det är möjligt att se alla eventuella proppar som sitter i moderkakans små kärl. Allt måste ja vara pytte, pytte och hur noga undersöker de? Vad går att se?

Undrar också om du har lämnat sköldkörtelprover under tiden du var gravid? Tydligen kan dessa värden ändras när man är gravid och enl. Dr B är det superviktigt att de ligger rätt.

Ta hand om er ordentligt. Pussa extra mycket på lilla A.

Diorlover, beklagar. Är det vikten det hänger på om du ska få en utredning eller inte?

Stort grattis till Stella.

• Finessan

DND, intressant. Skulle man kunna se de allra minsta propparna med en sån här grej?

• Finessan
    EMND skrev 2008-11-06 22:05:29 följande:
    Man tittar inte efter proppar egentligen utan mäter till och från flöde i alla blodkärl i och runt livmoder. Dessutom ser man hur "blodnätet" ser ut och om det är normalt. Det flöde som går till livmoder är färgat rött och ifrån blött (eller tvärtom)- därför color doppler!
    Aha. Jag tror att jag har sett bilder på detta när jag tänker efter. Ringde en klocka när du skrev att det visas i färger.
  • Finessan

Vissa tittar in från Thailand och andra tittar in från Karlstad.

MTA, beklagar. Fy, fy, fy.

Ang. detta med att bli gravid lätt har vi tagit upp här i tråden i omgångar. Vi är många frögurkor här som fått massor av mf och vi har funderat på om det kan finnas ett samband.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8