Diorlover skrev 2008-10-30 14:51:43 följande:
Har fått sammanlagt 5 missfall vi har en son på snart två år. 2 missfall innan han och tre efter. Kanske ett fjärde nu, ej konstaterat ännu.Har frågat min gynekolog om utrdning. de kolla braa mina hormonvärden. Allt såg bra ut. Skrev till en bättre klinik i karlskrona de kunde inte göra något. enda de sa ät folsyra...Finns inte mer att välja på här.Bor i Blekinge. Vart ska jag vända mig för att få rikttig hjälp? och vad är det jag ska be om?
Hej! Det finns en känd missfallsläkare i Köpenhamn. Dr Christiansen. Han håller till på Rigshospitalet och dit får man komma på remiss från svensk läkare. Du har även två läkare i Borås och Linköping (?) som pysslar med missfall.
Du ska be om att få en ordentlig utredning med massor av prover. Alternativt att läkaren ordinerar blodförtunnande ändå.
BP, var har du läst det där med hjärtat och T? Har googlat men inte hittat något.
Stämmer att man kan ha något som kallas tyst UVI. Utan symptom. Jag var livrädd för GBS under graviditeten och fick kontinuerligt lämna urinprov för odling. Det kändes tryggast så.
Mamarazzi, att du vågar dig in... Jag hoppas att ni har det underbart och håller tummarna för ett fint plus om ett par veckor.
Min skrutt hade gått upp idag! Rejält också, 250 gr på en vecka. En rejäl tyngd lyftes från mina axlar. Som mamma vill man ge sitt barn tillräckligt med mat.
Jag har nya bilder på V i galleriet, bl a från första grötmåltiden.