-
Jag har missat! Det blev en bebis ändå.babblar på skrev 2008-12-13 11:09:53 följande:Panik! Jag är ju så glömsk nu när jag är gravid så idag missade jag min F-spruta med 3 timmar TRor ni det är nån faraNån annan som missat tiden så länge?
-
DND, är inte naglar död vävnad? Kan inte tänka mig att det skulle göra något.
Lycka och BP, jag körde i färg i mitt hår. Tyckte att all fakta som jag letade fram pekade på att det inte var någon fara.
Krus, stort lycka till!
-
Åh Franka, grattis! Vad kul och vad glad jag blir. Det blir nog en jättehärlig nationaldag nästa år.
BP, åt skalen.
Idun, nu har V haft närkontakt med en hund för första gången och hon blev helfrälst! Skitkul att se hur hon hela tiden sträckte sina armar åt hunden och lät den slicka på hennes händer. Hon sa till mig sen att hon jättegärna vill träffa Harry när allt har lugnat sig efter jul. -
Den där grabben kommer att äta er ur huset.Cia o krabaten skrev 2008-12-15 21:05:27 följande:Franka: Grattis!Idun: Läste på lite nu och kan inte ens hitta ett inlägg om att sluta med T!!!Måste ha känts riktigt tryggt och bra Hoppas på detsamma för dig.Finesssan: Kul att hon gillade hunden!A skyndar på med smakisar. Han har gått från första smaken till ett helt litet äpple på 5 dagar och skriker efter mer Imorgon blir det gröt
-
Mikes, usch då. Jag hoppas att det itne är någon fara. Hur långt gången är du på fredag?
-
Franka, det är mumbo-jumbo. Det är exakt samma. Tittut hade tom lägre frekvens än vad jag hade på Huddinge sjukhus. Det står mycket om det på Tittuts hemsida.
De vet väl inte riktigt riskerna med ultraljud. Vi får väl se hur Vida artar sig med alla mina mängder av VUL och UL. För egen del har jag känt mig lugn. Jag skulle aldrig ha klarat mig utan dessa. Då hade jag dött av oro.
Idun, det var väl sjutton att Harry inte är så sugen på att interagera med nya människor. Labradorer är verkligen dömysiga!
Tråkigt att du känner oro igen. Jag hoppas att det går över snart. -
Bp, här kan du visa sambon
Vid er 3D/4D- ultraljudsundersökning används samma typ av ultraljud som under en vanlig 2D scan hos er doktor/barnmorska. Intensiteten i styrkan ändrar sig inte när man använder 3D/4D istället för 2D och det är inte heller en annan form av ultraljud som tar fram dessa bilder, utan en ny mjukvara i datasystemet.
Han tryckte bara på en knapp och växlade mellan 2d och 3d.
Krus, när jag var som dig så såg man inte heller något mer än hinnsäckar. En vecka senare såg vi hjärtat. -
Saxat från Tittut, det jag skrev kursivt.
-
Mikes, fan då. Skönt att du har tid på fredag för att kolla läget. Kanske läge för 2 T? Du har i alla fall en tursticka kvar.
Poppy, herre gud. Ja, det är nästan humor. Det är så sjukt att orden fattas mig. -
Franka, jag har också inboxat.
Om vi har tid åker vi ut i morgon. Någon som kommer ihåg hur länge de brukar finnas på plats?
Mikes, fy så ledsamt, men bra att läkaren är positiv! -
Franka skrev 2008-12-17 20:48:35 följande:Ni som har haft problem med blödning mm under graviditeten, hur har ni gjort med sexet? Har ni skippat det helt under hela graviditeten?!
Sexlös graviditet.
Vad kul att så många är med på blommor! Dr B och IL är värda alla blommor i världen!
Idud, foglossning? Skräm bort den!
-
Idud, jösses...
IDUN, menar jag så klart. -
iMac, iPhone, iPod och iDude.Idun 78 skrev 2008-12-17 22:26:20 följande:Jag gillar mitt nya smeknamn, Idud! Det rockar! Men du, hur skrämmer man bort foglossning?
Fråga mig inte, jag lyckades inte skrämma bort min.
Tack Franka! Har mailat och fragat när de pyser hemåt imorgon. Hoppas vi hinner. -
Jag hann inte till Lucina idag. IL ringde i alla fall och eftersom jag även hade några frågor så fick jag en teletid med Sven i morgon. Gulliga, gulliga IL. Förhörde sig om hur det var med oss och lilla V. Fan vad jag kommer att sakna dem. Jag hoppas verkligen att de förstår hur tacksamma vi alla är.
Lucki, välkommen hit! Jag har fått en underbar tjej efter 4 mf.
Åh, Mikes, jag hoppas att det går bra för er båda i morgon.
Mina problem kan tyckas vara små jämförelsevis, men fy vilken skitdag jag har haft. Allt har blivit fel, fel, fel. Trött som sjutton efter en sömnlös natt och kaos i skallen.
-
Jag kommer med hälsningar från Dr B och IL!
De tackade så hemskt mycket för blommorna och tyckte att det var jättefint gjort. Det var enligt IL en magnifik bukett! Jag skulle hälsa mina kompisar och tacka så mycket. Jag sa att jag hoppas att de förstår hur tacksamma vi är. Nåt bra har vi väl gjort, sa söta IL. Jag tycker det är skit. Även om man hittar en läkare som ordinerar det man vill ha så tror jag inte att omhändertagandet óch lyhördheten går att finna någon annanstans. Men, men, that's life.
Tack igen, Franka
Jag hade en teletid idag och fick prata med båda. Dr B och jag pratade på i vanlig ordning. Han ser också nya vindar när det gäller uppmärksamheten på immunologiska orsaker och sa att det mycket är patienternas förtjänst eftersom "vi" är mer pålästa nu och vågar ifrågasätta läkarna. Tyvärr kan han fortfarande inte rekommendera någon annan.
För egen del då så är det som jag misstänker. Vid en eventuell ny graviditet kommer foglossningen åter, det visste jag. Om jag inte har sån tur som Cia. Den överjävliga klådan från helvetet kommer också komma åter. Det är ett STORT tyvärr eftersom den var värst. Man glömmer så Dr B, men jag vet inte jag.
Lycka, GBS ska du ha koll på. Det finns en tråd på FL för dem med GBS.
GBS är en typ av bakterie som många har men som inte ställer till det för alla. Det kan orsaka tidig vattenavgång och även infektioner hos barnet. Du ska kolla detta kontinuerligt och lämna nya prover efter avslutat behandling. Om GBS finns vid förlossning så ska dropp med antibiotika ges. Googla lite så hittar du mer info. GBS var något jag fruktade, men det är sällsynt att det går illa.
Du kan också be om en odling från slidan. Har för mig att det är skillnad på om bakterierna finns bara i kisset eller där. -
BP, GBS och UVI är två olika saker. En UVI behöver du inte gå till en gyn för att får reda på, men GBS kan alltså finnas på andra ställen än i urinen. Jag har för mig att GBS i slidan är det "ofarliga" av de två.
Här finns bra info:
http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=6
Att tappen mäts är inte rutin när man väntar barn. Det sker nog bara vid problem. Jag fick min mätt några gånger. -
Hej Malinen, välkommen! Pissigt av din läkare att inte ge dig längre än till v. 8. Visst, det finns inget bevisat, men eftersom det inte är skadligt kan man ju tycka att det bara är att ge ut om man vill ha.
Gå gärna in i vår behandlingstråd och läs där vad vi har tagit, när och hur länge.
BP, för att finna exempelvis GBS så måste en odling göras. Som du skriver. En sticka kan påvisa UVI, men inte GBS. Tror också att de flesta bara kollar kisset. När jag blev inlagd för sammndragningarna så gjorde de odlingar från slidan. Inte ändtarmen dock.
T och Albyl är inte i princip samma, det är samma. ASA båda två.
Ska jag göra en ny tråd? Vet inte om Bubblan kommer läsa innan 23/12.
-
Dr B sa idag att man glömmer när jag beklagade mig över fogar och klåda. Än har jag inte glömt och jag vet inte om jag kommer att göra det heller. Fråga mig igen om ett år.
Då gör jag en ny så hoppas jag att Bubblan inte tar illa upp.
-
-
Tjejer, in hit!
NY TRÅD!
www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html