Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Hej tjejer, vad söta ni är som frågar efter mig Det gör mig glad Orkar inte kommentera alla en och en, men gratulerar till att det går bra för så många av er med graviditeter och vul, det unnar jag er verkligen!
Skickar också kramar till er som det inte går lika bra för, såklart, kanske lite extra till er från en olyckssyster till en annan
Med mig är det sisådär, eller, eg. är det rätt deppigt för det mesta, men så kommer det bättre dagar ibland. Jag inser att jag är jäkligt lyckligt lottad som överhuvudtaget har ETT barn, och det ger mig tröst och lust att kämpa vidare.
Men samtidigt är två sena och ett halvsent (det senaste var ju ändå tidigt för att vara mig, v 13) missfall så otroligt knäckande. Jag vet ingen som varit med om det, har inte funnit någon på FL heller som varit med om detta. Det känns skitläskigt, varför blir det så här, varför får man inga svar?
Med kroppen är det SKIT, blöder fortfarande och har konstiga smärtor i livmodern. Inbillar mig att den håller på att växa igen totalt i mina mörkaste stunder. Med min sedvanliga tur är det säkert infektion på gång igen... har ju skett två gånger tidigare, så varför inte nu?
Nu har jag tack och lov redan fått tid hos DrB nu i veckan samt faktiskt, kors i taket!, på RMC på Akademiska i mitten av december. Men frågan är vad mer som kan göras... de har ju tagit alla prover redan, det enda som återstår att göra är hysteroskopi. Om det inte visar något, vad beror detta då på? Hur fan ska jag våga bli gravid igen?
Har iaf beställt och fått DrBeers bok "Is your body baby friendly". Är det någon av er som läst den?
Kramar!