• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Idun, hur har det gått? Borde ju inte vara någon fara, symtomen kommer ju och går. Men du måste rapportera snart gumman!

BP: Åh, inte så långt till fredag och testdag, håller tummarna!

• Poppy Lee

Bling: gah vad segt att vänta på kromosomtestet! Det var väl bra länge sedan ni tog det? Finns det ingen annan som kan förmedla resultatet när läkaren är borta, eller måste ni höra det av just henne? Jag blev ju galen på att jag aldrig fick svar på analysen av mitt förra mf och ringde som en galning men fick aldrig tag på någon läkare. Till slut tvingade jag en sjuksköterska att läsa upp resultatet på telefon!

mamarazzi: ha det så trevligt i Thailand! Åh vad skönt med långsemester, jag är redigt avundsjuk!

Idun: vilken tur att allt var bra! Det sägs ju att symtomen avtar kring v 10-12, din kropp är väl van vid hormonerna nu plus att moderkakan tar över. Tar du fortfarande prog? Hur länge ska du fortsätta i så fall?

Cia: grattis till syskonvagnen! Det skänker hopp för mig Hur ser den ut?

lillaD: usch gumman vad jobbigt med värken! Hoppas att du får starka piller som hjälper nu.

BP: men testa vetja! Inget att förlora!

Appropå starka piller, hur mkt Alvedon är det OK att äta om man är gravid egentligen? Det sägs ju vara ofarligt, men på senaste tiden har jag ätit 4-6 panodil/alvedon om dagen pga mycket huvudvärk och bihåleinflammationen, och det känns ju inte så bra. Usch, förra grav. hade jag också jättemycket huvudvärk och det gick ju åt skogen. Hoppas att det inte är ett dåligt tecken!

• Poppy Lee

Håller tummarna för Stella och MizzTurko som ska göra vul snart! Är jätteavis, vill också göra vul NU men har en hel vecka kvar till nästa

Bling: aha, förstår att det känns tungt att inte få några vettiga svar, men kromosomerna är det ju inte så bra att ha fel på, så försök att glädjas åt det lite iaf Och som flera skriver, det kan ju faktiskt gå att behandla TROTS att man inte har någon diagnos, och få det att funka.

Idun: trist med förkylning!

lillaD: hur går det med nacken och värken? Någon förbättring?

BP: inte tänka så nu! Det var ju inte jättelänge sedan du fick ditt sista mf, så så många försök har det ju inte blivit. Och nu ska du ju testa ny behandling/dos också! Inte ge upp!

Tack för svar ang. Alvedon. Idag har jag inte behövt några, för jag mår toppen. Inga symtom alls dock Gud, man är verkligen aldrig nöjd! Ena dagen orolig för konstiga/farliga? symtom, andra dagen orolig för noll symtom. Hatar dessa nojjor!

• Poppy Lee

GRATTIS BP!!!
    Åh vad roligt!!! Det är ju inte alls ovanligt med blödningar tidigt tyvärr, det är ju så många i den här tråden som haft det och som det gått toppen för sedan. Blöder du fortfarande eller har det slutat?

lillaD: gumman, fan vad orättvist det är att du inte blivit gravid än. Förstår att det måste kännas PISS rent ut sagt. Hur många försök har det krävts att bli gravid tidigare? Och så allt avhandlingsjobb uppå detta, och all värk i nacken, det måste kännas jättetungt. Många, många kramar till dig och förhoppningar om att det lättar snart, det bara måste det!

stella: grattis till lyckat vul. Är det första gången du är gravid med T-behandling? Hoppashoppashoppas att det funkar nu!

a80: hur mår du, andra-trimester-tjejen? Börjar magen komma nu?

Cia: jag tror absolut inte att du ska oroa dig. Har som sagt varit med om en liknande grej och det ordnade sig, men kroppen funkar ju tyvärr inte riktigt "normalt" när man ammar, utan man är som en "torr klimakterietant" som en gyn uttryckte det för mig

• Poppy Lee

Grattis Mizz Turko! Och vad skönt att det inte är så långt kvar till nästa vul, två veckor är ju överkomligt.

Finesssan: vad skönt att du mår bättre! Det är ju inte så rosenrött alltid med bebis. Minns att min man och jag bråkade som aldrig förr det första halvåret trots att vi var urlyckliga. Sömnbrist och hormoner gör ju konstiga saker med människor.

Mina symptom är obefintliga. Jag får väl anta att jag är en sådan som inte får så många, helt enkelt. Men det blir läskigare och läskigare ju längre tiden går. Till skillnad från många av er kan ju jag inte pusta ut när de magiska 12 veckorna passerats (om en månad, hehe), utan det är då det riktigt läbbiga börjar.

Idun: vad intressant boken lät! Kanske ska beställa den.

Linan: oj vad jag är avis, tredje trimestern!

• Poppy Lee

Stella: mina symptom kommer och går de med, eller, rättare sagt, de finns knappt! Det enda som funkar att lugna nerverna är vul, tycker jag. Det ljuger ju inte

lillaD: hur är läget idag, lite bättre? Hoppas på det och att den dumma mensen inte kommit. Du får INTE klandra och skuldbelägga dig själv och ev. deppighet för att det inte blivit plus! Jag tror inte att det kan påverka så mycket, tänk på alla våldtäkts- och incestoffer, misshandlade kvinnor osv som mår pyton och ändå blir gravida, jag tror verkligen inte att mental kraft kan påverka huruvida man blir på smällen. Då skulle aborter inte finnas överhuvudtaget. Detta är INTE ditt fel på något sätt, gumman!

• Poppy Lee

Godmorgon alla, hoppas att ni mår bra!

Här är det lite deppigt. Nervös inför vul imorgon som bara den och känner mig helskör, på vippen att börja gråta hela tiden. Vet inte hur jag ska klara ett mf till Lite jobbigt är det också att vi inte berättat för några (utom ett par vänner och er förstås att jag är gravid, så går det dåligt är det nästan ingen i min omgivning som vet om det. Samtidigt vill jag inte berätta för mina föräldrar än, de har blivit så jäkla ledsna för vår skull vid mina tidigare mf, och jag vill skydda dem på något sätt. Svårt!

• Poppy Lee

Åh tack BP, MizzTurko och lillaD för era tankar och snälla ord! Behöver lite snällhet idag, det är en så usel dag full med oro.

Är ledsen och smått chockad också över en tjej här på FL som jag haft kontakt med, som påstått sig vara änglamamma och förlorat två barn - nu har det kommit fram att hon fejkat allt (!) , hon hade en blogg med bilder på barnen osv men bilderna var uppenbarligen stulna. Så jäkla sjukt! Känner mig dölurad. Hur är man funtad om man gör så? Och hon har hållt på med denna lögn LÄNGE. Ursäkta OT!

• Poppy Lee

Tack Bling! Hur mår du själv? Har ni återhämtat er efter beskeden förra veckan? Hur ser planerna ut nu framöver?

Cia: Jo, föräldrarna vill säkert veta, men jag orkar bara inte berätta för dem. Det känns som det är något fel på mig och min kropp, och att de tar åt sig på något sätt. Ja, jag SKÄMS faktiskt över mina mf, det är sorgligt men sant, så känns det, som om jag skäms. Jag vill att de ska få vara glada och inte behöva bli tyngda av min olycka Om allt går vägen den här gången (vågar inte hoppas, men OM) kommer jag ändå inte att berätta förrän i vecka 22 kanske.

Den här historien om tjejen som lurat många av oss på FL och genom sin blogg är helt sjuk. Kolla i Änglarummet får ni se hur känslorna stormar. Hela bluffen var så "skickligt" genomförd också, hon har ju lagt ut magbilder, UL-bilder, bebisbilder osv och huserat här i ett par år, och så är allt FEJK.

Finnjonna skriver om henne i sin blogg idag, hon har uppenbarligen också blivit lurad av denna tjej.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8